1.5 motor her Subaru hayali kuran gencin pişmanlık sebebidir. Biz genclere ve hızı sevenlere asla almaz deriz. Git 2.0 al yada wrx al olmadı sti al. Ama genç bütçe yok abi der bizi dinlemez. Önce alır saçma sapan modifiye işlemlerine para bulur aracı sti modele çevirir. Ama araba hala yavaştır. Foruma konu açar her gencin açtığı gibi " 1.5 imprezami nasıl güçlendiririm " yorumlar gelir. Turbo koydurman lazım başka çaresi yok. Genç sorar nasıl olacak turbo koyma işlemi kaç para tutar? Eski subarucular cevap verir. Subaru da bir laf vardır.
1.5 i 2.0r ye çevirme direk 2.0r al
2.0r yi wrx e cevirmeye çalışma direk wrx al
Wrx modeli Sti çevirmeye çalışma direk sti al
Çünkü daha karlı çıkarsın
Sonra genç bu konuya birde face gruplarinda sorayım der. Girer bir kaç gruba aynı soruyu sorar
" Arkadaşlar 1.5 impreza var buna turbo koyuluyor mu" face deki sazan avcıları ellerini ovusturur. Oh çocuğun kına gecesi çıktı.
Falanca usta var o yapıyor çok da güzel oluyor fiyatta uygun bence git yaptır derler.
Genç ustayı bulur.
Usta derki senin arabayi roket yapacağım. Işıklardan ışık hızıyla kalkacaksın. Genç arabasına görsel olarak zaten masraf yapmıştir geride tek eksik performans olduğu için ağzına sürülen bala kanar ok der. Eski sağlam motor ustanın olur yerine canı burnunda XT yada wrx olmadı direk 1.5 turbo takarak cocuktan aldığı 30 bn TL yide cebe koyarak gönderir. Sonra ne mi olur. Çocuk surekli gelir gider arızalardan çekiş düşüklüğünden yakıt fazlasindan vs vs . Usta su sensör degisek bu sensor degisecek diyerek bir 10 bn TL daha alır. İşin garibi en başta param yok diye 2.0r alamayan genç şuana kadar bir wrx parası harcamıstir.
Nasıl oluyorsa onu bende hala çözemedim. Sonuç sorunlar hic bitmez. Aracı eski haline döndürmek için bir 15 bn TL daha harcar. Sonra aracı satar bir daha subaru'nun kapısında dahi geçmez.
Bu seneryo değil bu sürekli yaşadığımız kısır bir döngü gibi. Hep aynı şeyler hep aynı hüsran