[attachment=2201][attachment=2202][attachment=2202][attachment=2203][attachment=2204][attachment=2205][attachment=2208]10 gün önce 2006 İmpreza 2.0 R alarak çocukluk hayalim olan arabama sahip oldum.Biraz tecrübe edip ondan sonra görüşlerimi yazayım istedim.en sonda aracın artı ve eksilerinden bahsedicem.Klasik olacak ama daha önce sürdüğüm araçlar(opel,mercedes,bmw,audi,seat,renault,citroen,fiat,toyota,honda,chery,dacia,ford,hyunda,peugeot,wolksvagen nerdeyse her türlü aracı kullandım) araba ise bu başka birşey.uzun süredir stf yi takip ediyorum Özgür hocam ve Mehmet abi ye danışarak,gazı da alıp Afyon'dan kalkıp Trabzon a gittim.Bir araba için 2200 km gidip geleceğimi duyan;bir araba için o kadar yol mu gidilir?diyenlere Subaru için gidilir deyip çıktım yola.Araç sahibi arkadaş ve babası çok temiz insanlardı hoş karşıladılar.Stf Trabzon şubemiz Adem kardeşim ve Ankara'dan moderatörümüz Mehmet abi Haluk ustayı aramışlar sağolsun fazlasıyla inceledi didik didik etti arabayı.Hatta o kadar çok inceledi ki dönüş için geciktik.Araç anlatıldığı gibi çıktı hemen noter işlemlerini yapıp çıktık yola.
Sürücü koltuğuna oturdum ben bunu nasıl sürücem diye bir baktım arabaya.İçi çok geniş ve ferah,hatta araba o kadar geniş hissettiriyor ki sanki yola sığmayacak.Ve dışarıdan öyle görünmese bile çok ağır oturaklı hissettiriyor.Klasik Japon gibi Toyota hissiyatı bekliyordum ama yakından uzaktan alakası yok.Yola çıktık etraftaki insanların bakışlarını hissedebiliyorsunuz bakarsanız göz göze geliyorsunuz hatta yolda beyaz bir Golf ün yanından geçerken adamın camı indirip kafayı çıkarıp baktığını gördüm.Karadeniz sahil şeridinde 300 km kadar yol aldım virajlar o kadar rahat ki resmen yolunu bulmuş su gibi akıyorsunuz.Motor performansı ve yol tutuşunu elbette iyi olacağını bekliyordum konforu ise eski arabam 2001 model astra idi,o kadar olsa yeter diyordum sonuçta japon;ne kadar konfor olabilir ki diye düşünürken arabada ki konfor beni şaşırttı.Gayet konforlu ve sessiz bir araç çok hafif hoş bir boxer sesi geliyor çıtasız cam olmasına rağmen rüzgar sesi alman arabaları standartlarında.Daha önce bir arkadaşımın 2005 corollası ile giderken sert bir rüzgarla sağ şeritten sola atmıştı beni ama impreza ile giderken bırakın rüzgarı fırtına olsa sarsamaz bu arabayı hissi veriyor.160 Hp motor performansı gayet yeterli yolda çok arabayı üzdüm.Hatta kırmızı ışıkta Q3 yanımda gaz veriyordu yeşille birlikte oturdum gaza;dört çeker ile sıfır patinaj 1. vites 60 2. vites 100 dedim attım 5 e;arkamda bir cayırtı kopuyor ama Q3 tutunamadığı içim çıkamıyor patinajdan.sonradan arkamdan geldi ama ben 5 e atmış yoluma koyulmuştum bile.Toplu araçlar ile 130-140 bandında ilerler iken virajlar başlıyor ayağımı gazdan hiç çekmeden virajları alıyorum dikiz aynasından arkama bir bakıyorum simsiyah,kimse yok Aldığımın 3. günü driften ceza yiyecektim nerdeyse.Kavşakta ışıkta hızlı kalkayım diye benzine aldım hızlı bir kalkıştan sonra kavşağı dönerken 4 lastik birden kaymaya başladı ki ben 160 beygir ile bunu yapacağını sanmadığım için o kadar yüklendim ama kaymaya başlayınca nasıl olsa araç toparlayacak diye hiç çekmedim ayağımı gazdan ve gayet güvenli bir şekilde toparladı ve devam ettim 200-300 metre sonra arkamda polis çakarını gördüm selektör yaptı çektim sağa.ehliyet ruhsat ı verirken öğretmen olduğumu arabayı yeni aldığımı ve aracı tanımadığım için böyle birşey yapabileceğini bilmediğimi söyledim uyardı ve bıraktı.Yani 160 hp sizi hiç bi zaman mahçup etmez birde yağışlı yol tecrübemi anlatıp aracın artı eksilerini yazıp bitiricem baya uzun oldu.kuzenimin düğünü için 200 km yol yapmam gerekti yolda yağmur bastırdı bütün araçlar 90-100 bandında sağ şeritte seyir ederken yaz lastiğim olmasına rağmen sol şeritten 110-120 çok rahat bir sürüş yaşadım
Aracın Artıları; Gerçekten bir ruhu var ilk andan itibaren hissetiriyor ve sürüşü çok zevkli.hatta dönüş yolunda arkadaşla kavga ediyorduk sen kullanıcan ben kullanıcam die ki o arkadaşımında f30 kasa BMW 3.16 sı var ve onun bile çok hoşuna gitti.yol tutuşu çok güzel,160 beygir gayet yeterli.160 beygir ile başlayıp ilerde turbolu modellere geçerim diye düşünüyordum ama turbolular artık beni korkutuyor.,konforlu bir araç.Donanım olarak yeterli,otomatik dijital klima,yağmur sensörü,yokuş kalkış gibi özellikleri mevcut,birde genelde herkes frenlerinin iyi olmadığına değiniyor ama ben çok memnunum;hem araç hemde frenler bana güven veriyor
Aracın eksileri;yakıtı fazla lpg de ortalama 15 lt yakıyorum ki araç sizi durdurmuyor basmak istiyorsunuz sürekli,sakin kullanmak nefis terbiyesine dönüşüyor,yolda 110 a oturup gidemiyorsunuz bu da araçla mücadeleye dönüyor ufak bi dalgınlıkla 120-130 larda buluyorsunuz kendinizi ayrıca çevreden çok taciz oluyor.tanıyan araçlar sataşıyor en son kızıp basıp gidiyorsunuz.ara hızlanmalarda 160 beygir değil de 130-140 beygir hissediyorsunuz aracı bu da muhtemelen 4 çeker ve lpg den kaynaklanıyor olabilir
Sonuç olarak bağlayacak olursak büyük konuşmayım ne olacağı belli olmaz ama imkanım olduğu sürece subarudan başka araç almam
Sürücü koltuğuna oturdum ben bunu nasıl sürücem diye bir baktım arabaya.İçi çok geniş ve ferah,hatta araba o kadar geniş hissettiriyor ki sanki yola sığmayacak.Ve dışarıdan öyle görünmese bile çok ağır oturaklı hissettiriyor.Klasik Japon gibi Toyota hissiyatı bekliyordum ama yakından uzaktan alakası yok.Yola çıktık etraftaki insanların bakışlarını hissedebiliyorsunuz bakarsanız göz göze geliyorsunuz hatta yolda beyaz bir Golf ün yanından geçerken adamın camı indirip kafayı çıkarıp baktığını gördüm.Karadeniz sahil şeridinde 300 km kadar yol aldım virajlar o kadar rahat ki resmen yolunu bulmuş su gibi akıyorsunuz.Motor performansı ve yol tutuşunu elbette iyi olacağını bekliyordum konforu ise eski arabam 2001 model astra idi,o kadar olsa yeter diyordum sonuçta japon;ne kadar konfor olabilir ki diye düşünürken arabada ki konfor beni şaşırttı.Gayet konforlu ve sessiz bir araç çok hafif hoş bir boxer sesi geliyor çıtasız cam olmasına rağmen rüzgar sesi alman arabaları standartlarında.Daha önce bir arkadaşımın 2005 corollası ile giderken sert bir rüzgarla sağ şeritten sola atmıştı beni ama impreza ile giderken bırakın rüzgarı fırtına olsa sarsamaz bu arabayı hissi veriyor.160 Hp motor performansı gayet yeterli yolda çok arabayı üzdüm.Hatta kırmızı ışıkta Q3 yanımda gaz veriyordu yeşille birlikte oturdum gaza;dört çeker ile sıfır patinaj 1. vites 60 2. vites 100 dedim attım 5 e;arkamda bir cayırtı kopuyor ama Q3 tutunamadığı içim çıkamıyor patinajdan.sonradan arkamdan geldi ama ben 5 e atmış yoluma koyulmuştum bile.Toplu araçlar ile 130-140 bandında ilerler iken virajlar başlıyor ayağımı gazdan hiç çekmeden virajları alıyorum dikiz aynasından arkama bir bakıyorum simsiyah,kimse yok Aldığımın 3. günü driften ceza yiyecektim nerdeyse.Kavşakta ışıkta hızlı kalkayım diye benzine aldım hızlı bir kalkıştan sonra kavşağı dönerken 4 lastik birden kaymaya başladı ki ben 160 beygir ile bunu yapacağını sanmadığım için o kadar yüklendim ama kaymaya başlayınca nasıl olsa araç toparlayacak diye hiç çekmedim ayağımı gazdan ve gayet güvenli bir şekilde toparladı ve devam ettim 200-300 metre sonra arkamda polis çakarını gördüm selektör yaptı çektim sağa.ehliyet ruhsat ı verirken öğretmen olduğumu arabayı yeni aldığımı ve aracı tanımadığım için böyle birşey yapabileceğini bilmediğimi söyledim uyardı ve bıraktı.Yani 160 hp sizi hiç bi zaman mahçup etmez birde yağışlı yol tecrübemi anlatıp aracın artı eksilerini yazıp bitiricem baya uzun oldu.kuzenimin düğünü için 200 km yol yapmam gerekti yolda yağmur bastırdı bütün araçlar 90-100 bandında sağ şeritte seyir ederken yaz lastiğim olmasına rağmen sol şeritten 110-120 çok rahat bir sürüş yaşadım
Aracın Artıları; Gerçekten bir ruhu var ilk andan itibaren hissetiriyor ve sürüşü çok zevkli.hatta dönüş yolunda arkadaşla kavga ediyorduk sen kullanıcan ben kullanıcam die ki o arkadaşımında f30 kasa BMW 3.16 sı var ve onun bile çok hoşuna gitti.yol tutuşu çok güzel,160 beygir gayet yeterli.160 beygir ile başlayıp ilerde turbolu modellere geçerim diye düşünüyordum ama turbolular artık beni korkutuyor.,konforlu bir araç.Donanım olarak yeterli,otomatik dijital klima,yağmur sensörü,yokuş kalkış gibi özellikleri mevcut,birde genelde herkes frenlerinin iyi olmadığına değiniyor ama ben çok memnunum;hem araç hemde frenler bana güven veriyor
Aracın eksileri;yakıtı fazla lpg de ortalama 15 lt yakıyorum ki araç sizi durdurmuyor basmak istiyorsunuz sürekli,sakin kullanmak nefis terbiyesine dönüşüyor,yolda 110 a oturup gidemiyorsunuz bu da araçla mücadeleye dönüyor ufak bi dalgınlıkla 120-130 larda buluyorsunuz kendinizi ayrıca çevreden çok taciz oluyor.tanıyan araçlar sataşıyor en son kızıp basıp gidiyorsunuz.ara hızlanmalarda 160 beygir değil de 130-140 beygir hissediyorsunuz aracı bu da muhtemelen 4 çeker ve lpg den kaynaklanıyor olabilir
Sonuç olarak bağlayacak olursak büyük konuşmayım ne olacağı belli olmaz ama imkanım olduğu sürece subarudan başka araç almam