Şimdi başıma garip bir olay geldi, paylaşmadan edemeyeceğim.
2012 Civic sahibiyim, Ankara'da çok beğendiğim birnusta var, fakat Bursa'da yaşadığım için burada da bir usta arayışı icerisindeydim. Honda forumdan bir isim aldım, hem kurumsal, hem referansları düzgün bir Honda servisi.
Velhasıl kelam, geçen Pazartesi'den beri ön tekerleklerdrn vıcır vıcır bir ses geliyor, hızlandıkça artıyor, yavasladikca azalıyor. Pzt'den Persembe'ye kadar sesin sıklığı ve siddeti arttı. Hatta eşim bir arkadasiyla bindi ve abartılı bir kadın tepkisiyle "Çağdaş araba sürekli ötüyor" dedi, ama kadın haklı. Neyse, cuma da uzun yola çıkacağımdan Perşembe akşamüstü referanslı Honda servisine gittim. 1 saat beklettikten sonra aracı lifte aldılar. Oradaki ustamız direkt söylenerek "ben duymadığım sesi nasıl bileyim" dedi. Abimize durumu anlattım, dedim ki "arabayı 90.000kmde aldım, ön balatalar zayıftı, ustama götürdüm 'bi 10.000 götürür' dedi, 10.000 sonra bi daha götürdüm 'bi 10.000 götürür', dedi; 10.000 sonra bi daha gittiğimde ise "bi 5.000 götürür" dedi, muhtemelen balatadir" dedim. Kontrol etti, "balatalarin iyi" dedi. "O zaman bi çik gez, sesi duy', dedim. Çıktı gezdi, ve ""arabamda lastik ugultusundan başka ses yok, takma kafaya" dedi. Ama araba vıcır vıcır ötüyor. Herhalde usta yanı iyileşmesi yaptı diye düşünerek yola çıktım. Ama anında ötmeye başladı. Geri gidip ustayı arabaya aldım, öte öte gittik. "Ben ses duymuyorum" deyince bana bi kal geldi. Sanayi içinde 80e filan çıkarak sakat hareketlerle vicirtiyi arttırdım ama adam bana mısın demiyor. Benim, eşimin, onun arkadaşının duyduğu vicirtinin olmadığını söyledi.
Her şeyi kabul ettim, "sen haklısın, ben çok taktım galiba" dedim ve öylece Ankara'ya gittim Ankara'da balata değişiminden sonra vicirtinin V'si bile yok.
Bana hayatı, gördüğümü, duyduğumu (ki ben müzisyenim, kulaklar gitti mi acaba diye) sorgulatan Honda'ci ustaya sonsuz selamlar ve sevgilerimle.
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(17-12-2020, Saat: 15:47)cagdasozkan demiş ki: Şimdi başıma garip bir olay geldi, paylaşmadan edemeyeceğim.
2012 Civic sahibiyim, Ankara'da çok beğendiğim birnusta var, fakat Bursa'da yaşadığım için burada da bir usta arayışı icerisindeydim. Honda forumdan bir isim aldım, hem kurumsal, hem referansları düzgün bir Honda servisi.
Velhasıl kelam, geçen Pazartesi'den beri ön tekerleklerdrn vıcır vıcır bir ses geliyor, hızlandıkça artıyor, yavasladikca azalıyor. Pzt'den Persembe'ye kadar sesin sıklığı ve siddeti arttı. Hatta eşim bir arkadasiyla bindi ve abartılı bir kadın tepkisiyle "Çağdaş araba sürekli ötüyor" dedi, ama kadın haklı. Neyse, cuma da uzun yola çıkacağımdan Perşembe akşamüstü referanslı Honda servisine gittim. 1 saat beklettikten sonra aracı lifte aldılar. Oradaki ustamız direkt söylenerek "ben duymadığım sesi nasıl bileyim" dedi. Abimize durumu anlattım, dedim ki "arabayı 90.000kmde aldım, ön balatalar zayıftı, ustama götürdüm 'bi 10.000 götürür' dedi, 10.000 sonra bi daha götürdüm 'bi 10.000 götürür', dedi; 10.000 sonra bi daha gittiğimde ise "bi 5.000 götürür" dedi, muhtemelen balatadir" dedim. Kontrol etti, "balatalarin iyi" dedi. "O zaman bi çik gez, sesi duy', dedim. Çıktı gezdi, ve ""arabamda lastik ugultusundan başka ses yok, takma kafaya" dedi. Ama araba vıcır vıcır ötüyor. Herhalde usta yanı iyileşmesi yaptı diye düşünerek yola çıktım. Ama anında ötmeye başladı. Geri gidip ustayı arabaya aldım, öte öte gittik. "Ben ses duymuyorum" deyince bana bi kal geldi. Sanayi içinde 80e filan çıkarak sakat hareketlerle vicirtiyi arttırdım ama adam bana mısın demiyor. Benim, eşimin, onun arkadaşının duyduğu vicirtinin olmadığını söyledi.
Her şeyi kabul ettim, "sen haklısın, ben çok taktım galiba" dedim ve öylece Ankara'ya gittim Ankara'da balata değişiminden sonra vicirtinin V'si bile yok.
Bana hayatı, gördüğümü, duyduğumu (ki ben müzisyenim, kulaklar gitti mi acaba diye) sorgulatan Honda'ci ustaya sonsuz selamlar ve sevgilerimle.
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İş yapmaya gönlü olmayan ustayla uğraşmak vakit ve para kaybı oluyor, tecrübeyle sabit.
Neymiş eski balatanın markası biz de alalım 10 bin derken 35 bin km gitmiş maşallah. Ben kaputun altındaki lpg soketinin su hortumuna değince çıkardığı sesi duyuyorum adam bas bas bağıran fren balatasını nasıl duyamaz ilginç hele de japon grubu araçlarındaki zayıf ses yalıtımıyla olmayan sesleri bile duymak olası bir durumken. Accord olsa anlarım civic te duymamak mümkün değil. Gerçi sanayi gibi gürültünün normal olduğu bir ortamda vakit geçirmiş insanın kulaklarında işitme kaybı bile olabilir neden olmasın.
Ustalığına kesinlikle lafım yok, zira henüz kendisiyle iş yapamadık eminim iyidir. Dediğiniz gibi o akşamüstü uğraşmak istemedi muhtemelen. Ama sosyolojik olarak ne yapmam gerektiğini bilrmedim
@Cherkess ekonomi konusuna hobi olarak çok takıyorum, tabi balatalar ve fren de buna dahil babam ileri derecede tasarruf çılgını olduğu için ilk arabasının balatalarini 200.000 küsür km'de değiştirmişti. Tabi yol şartlari da Avrupa'da daha müsait. Babam kadar olmasa da sonuçta bazı şeylerimiz benziyor. Bu usta kontrolünün ertesi günü Bursa'dan çıkıp İnegöl e kadar frensiz gidebildim bunlar hep uzun yolda vakit geçirme teknikleri hocam.
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İtibardan tasarruf olmaz diye bir laf var onun gibi frenden de tasarruf olmaz gidersin duramazsın Allah muhafaza, evlerden ırak olsun. Zaten yolla temasını 20 cm yere basan 4 lastik sağlıyor, aracı durduran 3 kuruşluk balata. Aracın da orijinal yağ filtresi şart kaliteli bir yağ şart adam gibi lastik disk balata şart gerisinde istersen tasarruf et hem araç sağlığı hem can güvenliği için önemli hususlar bunlar. Zaten bakımlı bir araç aldıysan sende düzgün bakarsan öyle diğer markalar gibi yedek parça müptelası değildir japon grubu. Düzgün bakmak tasarruftur emin ol. Neyse hayırlı olsun.
Tabi, çok doğru. Özellikle frenin tasarrufu olmaz. Gerekirse basılır.
Fakat önde duran trafiğe, kırmızı ışığa doğru gaza basarsak hem benzin harciyor hem fren yapıyoruz. Ya da dik bir yokuşta aşağı giderken gereksiz büyük viteste gidince de gereksiz fren yapıyoruz gibi tasarruf örnekleri sadece yakıttan değil, balatadan da tasarruf oluyor. Ayrıca hanım - çocuk konforu da cabası. En ufak frende "aaay" diye bir ses duyunca gereksiz hızlı gitmemeyi de öğreniyoruz
Kaldı ki bir balatanin fiyatı nedir sanki, değiştirirsin gider. Fakat suruste (özellikle trafikte) dikkat edilen yakıt tasarrufu ve konforla aynı zamanda balatadan da tasarruf etmiş oluyoruz.
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi