Elimde ki foresteri cogunuz biliyosunuz.ustunde cadiri olan.Dag bayir gezmeyi camurda karda gitmeyi arabayi zorlamayi cok seviyorum.arabada baya km si var.Sizce zorlamak kotu mu yukseltme kiti ve a/t lastik alip zor parkurlara girebilirmiyim ne dusunuyosunuz subaru dayanir mi sanzimani elimize alirmiyiz yoksa
Bunun pek cok ornegi yurtdışında var. Hali hazirda yykseltip kullananlarda vardi forumda. Sanziman kmye bagli olarak illaki deforme oluyordur ancak suan bir sikinti yoksa yagi suyu bakimi duzenli oldugu surece sikinti yasamazsiniz. Cogu offroad aracinada nal toplatirsiniz. Tek eksik diff klidi olur sanirim
Fazla zorlamadan dag bayır olur ama,yılların vermiş oldugu metal yorgunlugu fazla yüklemeye gelmez ,bu demek degil ki yapma alt yapı subaruda cok uygun off roada
Bi araç hem ofroad hem normal kullanabileceğiniz bir araç olmuyor malesef. Örneğin o yükseklikte o lastiklerle 80 km/sa hız bile fazla geliyor araca. Arazide olmasa bile asfaltta bu sefer arıza çıkarabiliyor. Yanlışsam düzeltin lütfen. Bence Forester ın yaptıkları size yetsin diyorum. Diğer türlüsü bütçeyi de üzer kafayı da. (Nacizane)
otomatik şanzumana ağır offroad'da ne olur bilemem ama bende 98 düz vites var. 4cm yükseltme ve A/T lastikler var. yazın kumda çok zorlamışım sanırım 15bin km'de debriyaj seti değiştirmek zorunda kaldım. Onun dışında asfaltta çok memnunum, arazide de kalmadım henüz. Haftasonu da ne kadar örnek olur bilemem ama 10cm civarı kar+çamurda sorun yaşamadım. A/T lastiklerde tek yaşadığım sorun fren mesafesi çok kötü. bazen cidden duramayacağım gibi hissediyorum.
Aracı arazide kullanabilirsin. Şanzıman vb sıkıntı yaşamazsın da. Yalnız şanzıman, difrensiyel yağlarını daha kısa periyotlarda değiştirmen iyi olacaktır. Ancak MPT'li araç karda ve hafif arazide normal bir araçtan, hatta kore ve orta sınıf avrupa üretimi awd araçlardan çok daha iyi performans sergilese de biraz daha ağır arazide hatta basit gibi görünen parkurlarda çapraz tekerlerin boşa düşmesi ya da aynı yöndeki iki tekerin boşa düşmesi sonucu hüsrana uğratabilir. Araca offroada yönelik herhangi bir yatırım yapmaya kesinlikle değmez.
Araç daha gelişmiş bir çekiş sistemine sahip bile olsaydı, aracı yükseltmek virajlarda savrulma ihtimalini yükseltecektir. AT lastikler çamurda, çimende iyi performans sergilese de ıslak zeminde ve karda performansları iyi değildir. Ayrıca hız endeksleri daha düşüktür. Daha gürültülüdür.
Bence aracın gittiği yerlerle idare edin. Fazlasını istiyorsanız aracı değişin. Hem Subaru olsun hem yükseltip zor araziye girecem derseniz 2006-2008 Forester XT alın(3.0 outback de olabilir fakat yaklaşma uzaklaşma açıları Forester gibi değil. Tabii yükseltme ile bu da iyileşecektir.). Ya da arkaya LSD taktırmanın mümkün olabilceği VDC'li, CVT olmayan daha yeni nesil bir araba da son seçenek olarak düşünülebilir.