Okuyamayacak olan arkadaşlar en aşağıdaki “Özet” kısmına geçebilirler.
Haberiniz olduğu gibi, bagaj kapısı açılmıyordu ve olası bütün ihtimaller bagaj kilidi açma düğmesini işaret etmekteydi. Parçanın numarasını buldum. Olası en kötü senaryoya hazırlık için piyasaya bakındım. Yender oto denen yerde 811 liraya buldum. Ufacık bir kablo yığını ve anahtardan oluşan bir şey.
84931SC060
Subaru Teknik Oto’ya sordum. Oradan 797 lira fiyat verildi. Ellerinde ve ana depoda yokmuş ancak Japonya’ya sipariş verilebilirmiş. partsouq.com’da nakliye dahil 60 usd bir de Türkiye vergisi eklenecek üstüne. Nereden baksan işçilik dahil 1000-1100 lira arasında bir masraf.
Canım sıkılmadı değil yani. Neyse yapacak bir şey yok. Burada sizlerle de paylaştığım videolardan dersimi iyi çalıştım. Bagaj, kamp ekipman ve kızaklarla doluydu. Arka koltukları yatırıp onları bagajdan çıkardım. Yukarıda verilen şema dahilinde içerden kapağı açtım. Aha, altta gümüş rengi bir başka şey kilit düzeneğini örtmekte. O sırada aklıma geldi, arabayı aldığı arkadaş tüm elinin eriştiği yerlere würth ses izolasyonu ile izole ettiğini söylemişti. Anlaşılan bagajı da izole etmiş. Yapacak bir şey yok, izolasyonun üstünü 1 lira genişliğinde delip kilid mekanizmasına eriştim. Bir tornavida marifeti ile bagaj kilidini açtım.
Açınca hemen kilidin üzerine önce kontak temizleyici sıktım. Kapıyı kapattım. I ıhh, anahtar açmıyor. Demekki olay kilitte değil anahtarda idi.
Anahtara baktığımda zaten üzerinde silikon örtü olmadığını fark ettim. Doğrudan beyaz plastik bir şey vardı. Doğrusu, bu işlemden sonra araştırınca anahtarın silikon ile kaplı olduğunu öğrendim. Ben arabayı aldığımdan beri anahtar o şekilde idi çok net hatırlıyorum. Çünki taaa ilk aldığımda kapıyı açamamış ve eğilip anahtara bakmıştım. Hatta aldığım arkadaşı arayıp sormuştum bu nasıl açılıyor diye.
Neyse, silikon örtü olmadığını görünce , anahtarın üzerine doğrudan sonra anahtarı bastırıp açılan kenarlardan içine doğru bolca kontak temizleyici sıktım. Kontak temizleyici her türlü elektronik devrede bir numaralı kurtarıcı. Ben özellikle yağsız olanını aldımdı. Sonra trimi sökmeğe başladım, korkum sökme işlemi ile uğraşırken kapıyı yanlışlıkla kapatmak. Açılmıyor, içeri girip yeniden elle açıyoruz. Can sıkıcı. Bundan sebep kitlenmesin diye aşağıdaki demir U bağlantıya bez falan sardım. Yanımda oğlum da var. Sağ olsun gözlemleriyle bana yardımcı oluyor.
Trimi sökmek hakikaten kolay. Bende videoda görünen malzemeler var.
Fotoğraflarda nereleri söktüğüm görülmekte.
Trimin altından çıkan bahsettiğim izolasyon göründü.
İzolasyonu görünce canım bir kez daha sıkıldı. Lanet buton bozuldu ona o kadar para gidecek, bir de bu canım izolasyonu sökmek zorunda kalacağım, içime sinmez mutlaka onu da yenilemek zorunda kalacağım derken devam ettim. Butona ulaşmak için sileceği ve silecek motorunu sökmek lazım. İlk videoda söküm ilkin bagaj triminden başlamakta. İkinci videoda ise anlatan kişi ilkin silecekten başlıyor. Doğrusu ilkin silecekten başlamakmış. Ben trimden başlamıştım. Neyse ziyanı yok, sileceği de sökerim dedim. Ama silecek dışarda, kapıyı indirmem lazım. Nasıl olsa bez falan koydum dedim. Kapıyı hafifçe indirip sileceği tutan somunu söktüm. Videoda şak diye çıkan silecek kolu bende nazlanmakta. Uğraşırken tık diye kapı kitlendi. Hay Allah, içeri girip açmak lazım şimdi. Gayrı ihtiyari, bagaj kilidi düğmesine bastım, kapı açıldı. Oğlan da, ben de şok
. Kapıyı kapattım yeniden açtım, kapattım açtım. Kilit çalışıyor. Daha fazla sürdürmeme gerek kalmadı. Öylesine sıktığım kontak temizleyici işe yaramış ve oksidasyonu çözmüş. Bir hevesle, buton yuvasına biraz daha sprey sıktım.
Sizlere en baştan söyleyebilirdim ama işin zevki olmazdı
. Düğmenin çalışmasına bir sevinç, izolasyonu sökmek zorunda kalmayışıma ayrı bir sevinçle bütün trimi topladım.
Bir daha bozulmasın diye içine şu spreyi sıktım.
Denizci camiasında çok fazla böylesi problem çıkar. Denizdeki yüksek nem, elektronik ve elektrikli aletlerin can düşmanıdır. Kulakları çınlasın bir arkadaşım bana bunlardan bahsetti. Elektronik devrenin üstüne sıkıyorsun, devre suya bile düşse bir şey olmuyor. Reklamı öyle. Ben suya atmağa niyetli değilim. Nemden korusun yeter. Bu spreyi de güzelce anahtarın üstüne ve aralıklardan içine sıktım. Sonra yeniden denedim, bagaj kilidi hiç olmadığı kadar iyi çalışıyor. Nerden biliyorum, biz bagaj kilit mekanizma sesini hiç duymazdık, meğerse onun da sesi varmış. Daha sonra kısa süre için siyah elektrik izolasyon bandı yapıştırdım anahtarın üstüne. Kontok kurutucunun erittiği yağ ve sıktığım sıvı bagaj kaportasına bulaşmış, onları da mazotla temizledim. İş bitti. Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Özet: böyle bir durum olursa anahtarın üstüne ve bastırdığınızda görünen kenarlardan bolca kontak temizleyici sıkıp bekle, düzelir
.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi