Herkese merhabalar,
Bugun paylasimini yapacagin arac kamyon kategorisine giriyor. Eminimki bircogunuzun hosuna giden buyuklukte bir arac.
Gecen sene basladigim peyzaj projem yarida kalmisti. Bu yaz da hava durumu ve bazi durumlardan dolayi devam edemedim. Kiralama sirketinden kucuk ebatta bir backhoe(beko) kiraladim ve projeme devam edeyim dedim. Kiralama sirketinden rezervasyonu yaptiktan sonra, traileri cekmek icin bir arac gerekiyordu. SUV kategorisindeki araclar rahatca cekebiliyor denmesine ragmen isi saglama alalim dedim ve kamyon ile cekeyim dedim. Galerici arkadasimi aradim ve kamyon rica ettim. Sagolsun o da bana istedigimi alabilecegimi soyledi. Mudurune bana saglam sorunsuz guclu bir kamyon ayarlamasini soyledim ve 2011 model Ford F150 araci tahsis etti. Fakat aracin motor hacmi hakkinda fikri yoktu veya dalginlikla bana 3.5LT (benzinli) turbo arac verdi. Bende yolda farkina vardim. Genelde 4.6lt veya 5.6lt motorlu oluyorlardi. Benim asil beklentim depoda duran 6.7lt turbo dizel kamyonlardi. Yuksek tork dan dolayi yokuslarda yaklasik 3-4tonluk trailer ve beko(kucuk traktor) ile zorlanmadan giderim dusuncesiydim. Neyse buna da sukur.
Arac Donanimi:
-3.5Lt Turbo beslemeli benzinli motor ( Ecobooster) diye geciyor.
-Cift Kabin
-6 ileri sanzuman
-Trailer frenli
-Klima
-Park Sensoru
-yaklasik 2mt lik kasa.
-ceki demiri ve elektrik hatti
Motor: Aracta kullanilan 3.5lt turbo motor bir donem mustang modellerinde de kullanilmisti. Is arkadasimin gecen sene kazada pert olan aracindan hatirliyorum. Bu agirliktaki bir kamyonu oldukca guzel bir sekilde cekebilecek gucu uretiyor. Kaldi ki trailer i de cekmekte zorlanmadim. Rampa ve kirmizi isik kalkislar haric. Bu tarz araclara cok fazla asina degilim. Genelde 1-2 gunluk gecici olarak kullanmaktayim. Ozellik olarak da cok fazla ozellikleri olmuyor. Bazi modellerde luks donanim olanlar mevcut onlarda zaten cok nadir oluyor. Yakit olarak 4.6lt atmosferik motorlu modeline nazaran daha inisiyatifli bir yakit degerine sahip. Yani ilk defa 1 gunluk isim icin teslim aldigim kamyonu 2-3 kere istasyona goturmek zorunda kalmadim. 2-3 kere dememdeki sebep, bu tarz odunc aldigim araclara genelde 6-7galon benzin koyarim. Zaten galerici arkadasim da oyle istiyor.
Sanzuman: Kullandigim modelde 6 ileri sanzuman mevcut. Diger modellerde genelde 4 ve 5 ileri tork konvertore denk geldim.
Donanim: Bu tarz kamyonlari genelde insaat, peyzaj, tesisat ..vs. tarzi sektorde calisan kisiler tercih etmektedir. Onun disinda sehir disinda park sorunu olmayan bolgelerde yasayan veya keyif amacli kullananlar tercih ediyor. Bazi durumlarda da Off-Road sevdalilari ki onlar genelde bu kamyonlari yukseltme kiti takip asfaltta suruyor ve her trafikte rast geldigimde "polis olmak" istiyorum. Egolu bu tarz insanlara trafikte diger araclarin uzerine surme veya iplememelerinden dolayi okkali cezalar yazmak icin. Arkadas araci yukseltmendeki sebep arazi. asfaltta ne isin var. boylelerine ne demek istedigimi siz anlamissiniz.
Is icabi kullanilan modellerde genel olarak en bos model tercih edilir. Bazi durumlarda elektrikli ayna veya park sensoru gelir. Park sensorunu tercih etmemelerindeki sebep ise arka tamponun is yerinde yukleme vs. sirasinda hasar almasindan dolayi. Onun disindaki standard donanim olarak klima vardir. Bazi kisiler arac nakliye isi yaptigi icin, tir dorse baglanti aparatini kasaya monte ettirip 3 arac cekebilecek yari tir a donduruyor. Onlar genelde biraz daha donanimli bir arac tercih ediyor.
Suana kadar en dolu gordugum/kullandigimda deri ve isitmali koltuk, navigasyon, sunroof, bluetooth, geri gorus kamera ve park sensoru gordum. onlarda zaten King Ranch denilen modeller oluyor. Disinda jant ve tamponlari degisik oluyor.
Kullanmis oldugum 3.5lt lik modelde digital ekran kullanilmis ve son 5dk lik yakit analizini de eklemisler. Onun disindaki ozellikler standard ozellikler. Trailer fren kontrolune deginmek gerekirse, fren sistemi olan trailerde siz aracta fren yaptiginizda trailerin de fren yapmasini sagliyorsunuz. Boylece trailer in yuku aracin frenlerine binmemis oluyor. Bu frenin hassasiyetini de ayarlayabiliyorsunuz. Yavas ilerleyen trafikte yaninizdaki tir frene baslatiginda dorsenin yere oturmasi ile kafanin oturmasindaki farklilik bu yuzden dolayi.
Surus keyfi: Kullandiginiz arac bildiginiz kamyon. nissan navaranin buyuk ebatlari. Arkada yuk yoksa virajlarda maalesef arkasi atiyor. Yagmurlu havalarda ise ekstra olarak dikkatli olmaniz gerekiyor. Onun disinda uzun yolda sabit bir hizla surerseniz, yaylana yaylana gidiyorsunuz. Benim haz etmedigim bir durum. Park etme konusunda sorun yasanilan ve trafikte manevralarda oldukca dikkatli olunmasi gereken bir arac demekte fayda var.
Keyif araci olarak surulebilir. Turkiye kosullarinda surulmesi durumunda sehir merkezlerine belirli saatlerde girisi yasak. Burdaki durum ise, agir tonajli olmadigi icin sehir icine girebiliyor.
Bugun paylasimini yapacagin arac kamyon kategorisine giriyor. Eminimki bircogunuzun hosuna giden buyuklukte bir arac.
Gecen sene basladigim peyzaj projem yarida kalmisti. Bu yaz da hava durumu ve bazi durumlardan dolayi devam edemedim. Kiralama sirketinden kucuk ebatta bir backhoe(beko) kiraladim ve projeme devam edeyim dedim. Kiralama sirketinden rezervasyonu yaptiktan sonra, traileri cekmek icin bir arac gerekiyordu. SUV kategorisindeki araclar rahatca cekebiliyor denmesine ragmen isi saglama alalim dedim ve kamyon ile cekeyim dedim. Galerici arkadasimi aradim ve kamyon rica ettim. Sagolsun o da bana istedigimi alabilecegimi soyledi. Mudurune bana saglam sorunsuz guclu bir kamyon ayarlamasini soyledim ve 2011 model Ford F150 araci tahsis etti. Fakat aracin motor hacmi hakkinda fikri yoktu veya dalginlikla bana 3.5LT (benzinli) turbo arac verdi. Bende yolda farkina vardim. Genelde 4.6lt veya 5.6lt motorlu oluyorlardi. Benim asil beklentim depoda duran 6.7lt turbo dizel kamyonlardi. Yuksek tork dan dolayi yokuslarda yaklasik 3-4tonluk trailer ve beko(kucuk traktor) ile zorlanmadan giderim dusuncesiydim. Neyse buna da sukur.
Arac Donanimi:
-3.5Lt Turbo beslemeli benzinli motor ( Ecobooster) diye geciyor.
-Cift Kabin
-6 ileri sanzuman
-Trailer frenli
-Klima
-Park Sensoru
-yaklasik 2mt lik kasa.
-ceki demiri ve elektrik hatti
Motor: Aracta kullanilan 3.5lt turbo motor bir donem mustang modellerinde de kullanilmisti. Is arkadasimin gecen sene kazada pert olan aracindan hatirliyorum. Bu agirliktaki bir kamyonu oldukca guzel bir sekilde cekebilecek gucu uretiyor. Kaldi ki trailer i de cekmekte zorlanmadim. Rampa ve kirmizi isik kalkislar haric. Bu tarz araclara cok fazla asina degilim. Genelde 1-2 gunluk gecici olarak kullanmaktayim. Ozellik olarak da cok fazla ozellikleri olmuyor. Bazi modellerde luks donanim olanlar mevcut onlarda zaten cok nadir oluyor. Yakit olarak 4.6lt atmosferik motorlu modeline nazaran daha inisiyatifli bir yakit degerine sahip. Yani ilk defa 1 gunluk isim icin teslim aldigim kamyonu 2-3 kere istasyona goturmek zorunda kalmadim. 2-3 kere dememdeki sebep, bu tarz odunc aldigim araclara genelde 6-7galon benzin koyarim. Zaten galerici arkadasim da oyle istiyor.
Sanzuman: Kullandigim modelde 6 ileri sanzuman mevcut. Diger modellerde genelde 4 ve 5 ileri tork konvertore denk geldim.
Donanim: Bu tarz kamyonlari genelde insaat, peyzaj, tesisat ..vs. tarzi sektorde calisan kisiler tercih etmektedir. Onun disinda sehir disinda park sorunu olmayan bolgelerde yasayan veya keyif amacli kullananlar tercih ediyor. Bazi durumlarda da Off-Road sevdalilari ki onlar genelde bu kamyonlari yukseltme kiti takip asfaltta suruyor ve her trafikte rast geldigimde "polis olmak" istiyorum. Egolu bu tarz insanlara trafikte diger araclarin uzerine surme veya iplememelerinden dolayi okkali cezalar yazmak icin. Arkadas araci yukseltmendeki sebep arazi. asfaltta ne isin var. boylelerine ne demek istedigimi siz anlamissiniz.
Is icabi kullanilan modellerde genel olarak en bos model tercih edilir. Bazi durumlarda elektrikli ayna veya park sensoru gelir. Park sensorunu tercih etmemelerindeki sebep ise arka tamponun is yerinde yukleme vs. sirasinda hasar almasindan dolayi. Onun disindaki standard donanim olarak klima vardir. Bazi kisiler arac nakliye isi yaptigi icin, tir dorse baglanti aparatini kasaya monte ettirip 3 arac cekebilecek yari tir a donduruyor. Onlar genelde biraz daha donanimli bir arac tercih ediyor.
Suana kadar en dolu gordugum/kullandigimda deri ve isitmali koltuk, navigasyon, sunroof, bluetooth, geri gorus kamera ve park sensoru gordum. onlarda zaten King Ranch denilen modeller oluyor. Disinda jant ve tamponlari degisik oluyor.
Kullanmis oldugum 3.5lt lik modelde digital ekran kullanilmis ve son 5dk lik yakit analizini de eklemisler. Onun disindaki ozellikler standard ozellikler. Trailer fren kontrolune deginmek gerekirse, fren sistemi olan trailerde siz aracta fren yaptiginizda trailerin de fren yapmasini sagliyorsunuz. Boylece trailer in yuku aracin frenlerine binmemis oluyor. Bu frenin hassasiyetini de ayarlayabiliyorsunuz. Yavas ilerleyen trafikte yaninizdaki tir frene baslatiginda dorsenin yere oturmasi ile kafanin oturmasindaki farklilik bu yuzden dolayi.
Surus keyfi: Kullandiginiz arac bildiginiz kamyon. nissan navaranin buyuk ebatlari. Arkada yuk yoksa virajlarda maalesef arkasi atiyor. Yagmurlu havalarda ise ekstra olarak dikkatli olmaniz gerekiyor. Onun disinda uzun yolda sabit bir hizla surerseniz, yaylana yaylana gidiyorsunuz. Benim haz etmedigim bir durum. Park etme konusunda sorun yasanilan ve trafikte manevralarda oldukca dikkatli olunmasi gereken bir arac demekte fayda var.
Keyif araci olarak surulebilir. Turkiye kosullarinda surulmesi durumunda sehir merkezlerine belirli saatlerde girisi yasak. Burdaki durum ise, agir tonajli olmadigi icin sehir icine girebiliyor.