Mesala subaru dünyasından ornek vereyim. Tr de orjinal 2.5 sti bloklari 450/500 hp nin ustunde gömlek çatlatır. Simdi piyasaya bak 600/650 hp diyerek gezenler var. Şimdi bunlar kurban
yazilimcilarin kurbanı. Jdm blok dahi olsa turkiyede ki teknoloji ile closed deck blok ( kapali guverteli blok) icine yükleme yapılmadığı sürece ne kadar para harcarsan harca sağlıklı alacagin güç 450 hp. Ama bu bloga sahip olurda icini en kaliteli malzeme ile doldurursan 650/800 hp arasi cok sağlıklı güç alabilirsin. Duyarsıniz piyasa da bir agiz vardir. "Arabam 1000hp setuba gore ayarlandi ama ben 500 hp de geziyorum" Buraya kadar dogru. Yanlış olan şu " alan kişi isterse ufak bir yazılımla cok rahat 700 hp alabilir" iste burda milletin ocağına incir agaci dikiyorlar. Blok degismedigi surece bu gücü saglikli alamazsin. Saglikli alamadığın bir gucede güç demek yanlış olur. O mantikla bakarsak metenol kit ile nitro koyalim. Yaris arabasi degilki bu. Onlar her uc bes yarışta bir motor yataklarina varincaya kadar degisim yapiyor
bizim öyle bir sansimiz yok. Neler gorduk biz 1jz 2jz supra motorlarından tutda rb26det skyline motoruna kadar hepsi patladi ust setuplarda.
Yani yazilim bu işin onemli bir kısmı tabiki fakat onemli olan motor gücünün ne kadar hp verdiginden ziyade ne kadar guce dayandigidir
oran orantiyi bu sekilde kurmak lazim.