Merhabalar, 130bin km'deki dizel forester aracım neredeyse her 50-60 kilometrede bir rejenerasyon yapmaya başladı. Neredeyse hergün partikül filtredeki kurumları yakma işlemi yapıyor. Buna bağlı olarak da yakıt tüketimi artmış durumda. DPF doluluk oranı %70'lerde sanırım.
Partikül filtresini söktürüp temizletmek veya komple iptal ettirmeyi düşünüyorum. Temizletmenin çok fayda sağlamadığını duydum. Bu ekonomik şartlarda yeni filtre alamayacağımıza göre, tek seçenek iptal ettirmek gibi görünüyor. Bu konuda tecrübesi olan varsa, paylaşırsa sevinirim. Bildiğiniz üzere bu araçların dizel modellerindeki rejenerasyon olayı sıkıntılı ve motor bloğunu çatlamaya kadar gidiyor işin ucu. Bu yüzden bir an önce aksiyon almak niyetindeyim.
Sürekli şehir içi kullanıyorsanız normaldir. Çevre yolu veya otobana çıkıp bir süre yüksek devirde kullanın. En az yarım saat 120-140 km arası hızlarda sürün. DPF aşırı tıkalı değilse açılacaktır.
Bence de fazla geciktirmeden direk iptal ettirin. Tabi burda yazılım çok önemli olduğu için kesinlikle 2CR firmasında yaptırın. İstanbul merkezli Ankara İzmir şubeleri var. Ben başka firmada iptal ettirdim vakitten dolayı. Konusunu da açmıştım. İlk yazılım geldiğmde araç çalışmadı. Yakıt sistemi kontrol vs derken eski yazılımı yükleyince çalıştı. Daha sonra tekrar yazılım revize edilince çalıştı. Hatta yazılımdan kaynaklı ECU yalanlar bile oluyormuş. O yüzden 2CR referansları sağlam bir firmadır.
Erhan bey, istanbulda iseniz 2CR Ankara’da iseniz Arıcan’a iptal ettirin DPF’nizi. Şu bu denmesine bakmayın. Temizlik çare değil. Ya DPF’nin ömrü bitmiştir ya da DPF’yi bu kadar çabuk dolduran bir şey vardır. Turbo hortumunun çatlak olması gibi meseler DPF’nin çabuk dolmasına yol açar. Km’ye bakılırsa DPF’nin ömrünün bitmiş olması kuvvetle muhtemel. DPF arızasında yağ seyrelmesi riski vardır ve motor kırmağa kadar giden bir riskdir. Forumda dizel bölümü var. Oradan yağ seyrelmesi “oil dilution” hakkında detaylı malumat alabilirsiniz.
Arkadaşların herbir cümlesinin herbir kelimesine aynen katılıyorum. Şu an büyük risk o aracı kullanmak. Rejenerasyon yapmıyor aslında askıda kalıyor bitiremiyor habire yağa mazot karıştırıyor araç.
İstanbul veya Ankara’da olsam iptal ettirmek için seçenekler vardır ama burada da bir yazılımcı ile görüşeceğim. Ecu arızası vermeden halledebiliyormuş. selamlar,
Çalıştığım yerin sahibi için sıfır Outback almıştık daha 5000 km olmadan verdi hatayı İzmit'teki yetkili servisi aradığımda adamın bana ilk sorduğu sorulardan biri yakıtı Opetten mi alıyorsunuz olmuştu. ve evet opetten alıyorduk. aldığınız yakıtla alakalı arıza sıklığını arttırıyor olabilirsiniz.
(16-12-2021, Saat: 09:12)ademben demiş ki: Çalıştığım yerin sahibi için sıfır Outback almıştık daha 5000 km olmadan verdi hatayı İzmit'teki yetkili servisi aradığımda adamın bana ilk sorduğu sorulardan biri yakıtı Opetten mi alıyorsunuz olmuştu. ve evet opetten alıyorduk. aldığınız yakıtla alakalı arıza sıklığını arttırıyor olabilirsiniz.
Evet, haklısınız. Yakıt kalitesi de sıkıntıya etki ediyor. Ancak problemin asıl kaynağı Subaru markasının dizel teknolojisinde sınıfta kalması. Marka olarak da bunu itiraf etmişler zaten vakti zamanında.
(16-12-2021, Saat: 09:12)ademben demiş ki: Çalıştığım yerin sahibi için sıfır Outback almıştık daha 5000 km olmadan verdi hatayı İzmit'teki yetkili servisi aradığımda adamın bana ilk sorduğu sorulardan biri yakıtı Opetten mi alıyorsunuz olmuştu. ve evet opetten alıyorduk. aldığınız yakıtla alakalı arıza sıklığını arttırıyor olabilirsiniz.
Evet, haklısınız. Yakıt kalitesi de sıkıntıya etki ediyor. Ancak problemin asıl kaynağı Subaru markasının dizel teknolojisinde sınıfta kalması. Marka olarak da bunu itiraf etmişler zaten vakti zamanında.
Erhan bey, belki satış politikası yanlıştır, uzun yol yapmayanlara tavsiye etmemli idiler. Avustralya’da millet güllük gülistanlık kullanmakta. En fazla dizel satılan yer, motor kırılması henüz münferit bir kaç olay. DPF başka bir hikaye, hemen hemen herkesin belası. Yalan söylemezsen başın yanar bir konu. VW bunun en belirgin örneği. DPF’nin çaresine vakitlice bakılınca mutlu mesut kullanırsınız aracınızı. Bir de genel olarak Subaru tüketicisi ekonomi için değil hız ve emniyet için alır aracı. Dizele yabancı, servisler hepten yabancı. Sorunların büyük kısmı bu şekilde kaynaklanmakta. Biz kullanıcılar kadar titizleniyor değil servisler. Siz vakitli ve tedbirlerinizi alarak DPF’yi iptal ettirin , bu günleri hatırlamazsınız bile.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi