(28-08-2020, Saat: 08:40)madanadam demiş ki: (16-08-2020, Saat: 00:21)oguzhaneren demiş ki: Merhabalar forum uyeleri;
Dizel arac sahipleri icin soruyorum, aracinizin DPF kül birikim oranini takip ediyor musunuz?
Ogrendim ki dpf’te biriken kurum zaten otomatik olarak kendi kendine temizleniyor ancak kül hicbir sekilde kendi kendine temizlenemiyormus.
Yaklasik 60.000km’lik normal karma kullanim sonunda dpf’teki kül seviyesi %50 civarina geliyormus.
Yine normal karma kullanim ile 240.000km sonrasinda kül seviyesi %80’lere geliyormus ve DPF’in omru doluyormus.
(Benim arac 105.000km’de olmasina ragmen kül seviyesi %56)
DPF dolarsa ve cekis zorlugu ve yakit tuketimine olumsuz etki ederse, bu noktada yapilacak seyler:
1- DPF’i iptal etmek. Bu ne kadar mantikli emin degilim. Arac disari kanserojen gaz salacak. Colugunuz cocugunuz bunu soluyacak.
2- Yeni DPF takmak. Bunu da gecelim, cok pahali.
3- Aractan DPF’in sokulup ozel bir makinada 3-4 saatlik bir islemle temizlenmesi ve tekrar araca takilmasi.
Bu 3 nolu temizlik islemini yurtici yurtdisi forumlarda okudum, makul geldi.
Deneyen var midir, yorumlariniz nelerdir? Deneyen arkadaslarimizin DPF kül oranlari yuzde kaclardadir? (OBD ile goruluyor)
Sent from my iPhone using Tapatalk
DPF Kül oranıyla ilgili Torque programıyla daha ayrıntılı bilgi alabilirsiniz. Elinizden gelirse @Nuri_Kongur hocamın konusunda bahsedilen bir link var. Direkt sizin sorunuzla ilgili.
Gerekli verileri girerek kül oranı, sıcaklık, rejenerasyon deneme sayısı gibi bilgilere ulaşabiliyorsunuz.
https://www.subaruforester.org/threads/2...d2.750546/
http://subaruturkiyeforum.com/konu-subar...uller.html
Bu verilerin tumunu takip ediyorum OBD uzerinden. Anlik sicaklik, kac kere regen denemesi yapmis, kac kere regen basarili olmus.
Hatta gectigimiz hafta yaptigim antalya yolculugunda, tum yolculuk boyunca bu degerlerin kaydini da tuttum.
Asil mesele, biriken kurum/soot degil. O kurum regen ile temizlenebiliyor. Bunu arac bazen termal/pasif regen ile yapabiliyor, bazen de ek yakit puskurterek ve dpf sicakligini 600’lere cikartarak aktif regen ile temizleyebiliyor.
Asil mesele aracin kendi kendine temizleyemedigi ash/kül seviyesi. Bu seviye yukselip dpf doldugunda maalesef yapacak bir sey kalmiyor. Ya dpf degisecek (cok pahali) ya da iptal edilecek (bu da etrafa kanser sacan arabaya binmek demek cunku nitrik oksit cidden kanserojen ve egzos emisyonunda olculmeyen ve sadece dizellerden cikan bir madde)
Bu durumda tek yol kaliyor. Kül seviyesi cok yukarilara cikmadan birileri dpf’i sokup ozel makinada kül temizligi yapacak. Umudum tek bu var
Sent from my iPhone using Tapatalk