Bizde iptal edilip ardından ona göre tekrar yazılım yapılıyor. İptal ve yazılım olayından sonra duman atma çok nadir yada belli durumlarda rastlanıyor. Yanılmiyorsam dpf iptal edip ardından yazılım yaptıran üyelerden bir tanesi bu şekilde muayende egzozdan da gecmisti. Ama yazılım şart o olmadan duman atma malesef kesilmiyor veya azaltilamiyor
ben de aynı konuyu sormak için konu açmayı düşünüyordum, geçen gün şu videoyu (https://www.youtube.com/watch?v=2eHbhnpUgwQ) izledim ancak Ankara'da yok bu firmanın bayiisi veya şubesi.
Ankara'da bu işlemi yaptırabileceğimiz bir yer bilen var mıdır? veya bu işlemi daha önce yaptıran var mıdır?
(20-08-2020, Saat: 11:16)vipercann demiş ki: ben de aynı konuyu sormak için konu açmayı düşünüyordum, geçen gün şu videoyu (https://www.youtube.com/watch?v=2eHbhnpUgwQ) izledim ancak Ankara'da yok bu firmanın bayiisi veya şubesi.
Ankara'da bu işlemi yaptırabileceğimiz bir yer bilen var mıdır? veya bu işlemi daha önce yaptıran var mıdır?
Katı iptal etmek kolayda ardından Alfa'ya yazılım yapacak ustayı bulmak zor
(20-08-2020, Saat: 11:16)vipercann demiş ki: ben de aynı konuyu sormak için konu açmayı düşünüyordum, geçen gün şu videoyu (https://www.youtube.com/watch?v=2eHbhnpUgwQ) izledim ancak Ankara'da yok bu firmanın bayiisi veya şubesi.
Ankara'da bu işlemi yaptırabileceğimiz bir yer bilen var mıdır? veya bu işlemi daha önce yaptıran var mıdır?
Katı iptal etmek kolayda ardından Alfa'ya yazılım yapacak ustayı bulmak zor
Evet iste ben de o yuzden DPF iptali ve yazilim mudahalesi ile ugrasmak istemiyorum. Birileri duzgunce DPF’in icini temizleyip sifirlayabilse en guzeli o olacak.
(20-08-2020, Saat: 11:16)vipercann demiş ki: ben de aynı konuyu sormak için konu açmayı düşünüyordum, geçen gün şu videoyu (https://www.youtube.com/watch?v=2eHbhnpUgwQ) izledim ancak Ankara'da yok bu firmanın bayiisi veya şubesi.
Ankara'da bu işlemi yaptırabileceğimiz bir yer bilen var mıdır? veya bu işlemi daha önce yaptıran var mıdır?
Katı iptal etmek kolayda ardından Alfa'ya yazılım yapacak ustayı bulmak zor
DPF'te kül birikmesi kullanıma göre değişir. Uzun süre düşük devirlerde kullanırsanız çabuk birikir. Arada bir rejenerasyon dediğimiz bir süre devirli kullanma yoluyla küller yakılır. Ama bu da kısa süreli oluyor. DPF temizliği de aynı şekilde geçici çözüm sunuyor. Bir süre sonra DPF ışığı tekrar yanıyor. Ben DPF'i ARICAN'da iptal ettirdim (çıkan DPF'in ortası erimişti), yazılımda da gerekli düzenleme yapıldı. Bugüne kadar herhangi bir sorun yaşamadım. Motor soğukken kısa bir süre beyaz duman atıyor o kadar. Isınınca o da kesiyor. Not: DPF sadece NOX (Azot Oksit) gazını filtrelemek içindir. Egzoz muayenesinde bu gazı ölçmedikleri için muayenede sorun olmaz. Ancak KAT ayrı bir olay. Benim bildiğim KAT temizlenmiyor. Genelde de deforme ya da dağılmış olabiliyor. O durumda yapılacak tek şey Subaru'ya uygun bir KAT ile değiştirmek. Yan sanayi ya da universal olanlardan da uzak durun. Ayrıca KAT'ı iptal ederseniz muayeneden geçemezsiniz.
(20-08-2020, Saat: 14:47)furtherquiterdeeper demiş ki: Not: DPF sadece NOX (Azot Oksit) gazını filtrelemek içindir. Egzoz muayenesinde bu gazı ölçmedikleri için muayenede sorun olmaz.
Aslinda derdim muayene degil, derdim tam olarak bu azot oksit gazi. Zira bu gaz kanserojen.
Eger DPF hic isik yanacak mertebeye gelmeden once guzelce temizleniyorsa ve bu ise yariyorsa guzel olur.. Benim su anda %57 kül dolulugu var. Ayni kullanim tarziyla devam ederse DPF omru 250.000km oluyor, su an 106.000’de... Gerci 250bine kadar kim ole kim kala bakalim..
Merhabalar kül ve kurum temizliğini yapabilen ve gerçekten de işinin ehli kurumlar var ama bunun için erken km.lerde (100.000 km öncesi) müdahale ettirmek başarı ve verim şansını arttırıyor.
Benim görüşüm eğer kurtarılabiliyorsa tabi ki DPF ve KAT araç üzerinde kalmalıdır. Ama nereye kadar?
DPF ve KAT (Katalitik Konvertör) bizim Subaru dizel araçlarımızda aynı kazan içinde. Birinin iptali diğerinin bırakılması gibi bir durum söz konusu değil. Yapılacak sağlıklı uygulama eğer illa iptal olacaksa kazanın komple boşaltılıp kazan içine Euro5 uyumlu bir universal kat koymaktır. En azından çıkan zehirli gazlar motor ısındıktan sonra bu kat. ile tepkimeye girerek daha az zararlı şekilde çıkarlar.
Mehmet Beyin dediği gibi düzgün bir yazılımla egzoz muayenesinden kalmak söz konusu olmaz. Yine Enver abinin dediği gibi egzoz gazı ölçümünde dizel araçlarda kriter duman yoğunluğudur. Tabi ilerleyen dönemlerde Avrupa Emisyon normlarının daha sıkı uygulanacağını söyleyebiliriz. Örneğin sonda ve optik gözle dpf.in fiziksel varlığının tespiti, egzoz çıktısındaki partiküllerin büyüklüğünün ölçümü vb. ama buna bence daha çok var. Ben kendi egzoz emisyon sonucumu paylaşmıştım 0.16 g/m idi ki üst sınır 2011 sonrası araçlarımız için 1.5
Benim asıl üzerinde durmak istediğim konu ise KAT ve DPF dolu olduğu halde bunu temizlemekle uğraşmakla fazla zaman harcamanın motor ve turbo sağlığı üzerindeki etkisidir. Dolu bir DPF ve KAT egzoz gazının çıkışını zorlayacağı ve hatta keseceği için aşırı geri basınca neden olur. Bu aşırı geri basınç Euro4 Subaru dizellerin krank kırmasının en önemli nedenlerinden biriydi. En iyi ihtimalle turbodan olursunuz ama ısrarla devam etmek bir noktada artık motora da zarar verecektir.
Tesekkur ederim Yavuz Bey. Ben de henuz doluluk %57 seviyesindeyken bu temizligi yaptirmak istiyorum. Eger doluluk %5’lerin altina duserse basarili bir sekilde temizleyebilmisler demektir.
Bir de dolulugun diger bir gostergesi, dpf girisi ve cikisi arasindaki basinc farkli. Benim aracta bu fark rolantideyken 1kPa civarinda, yuk altinda ise 6-7kPa seviyelerine cikiyor. Bu degerin asiri artmasi, tikaniklik artisi ve motorun baska yerlerine zarar demek.
Soylediginiz gibi tikaniklik henuz ciddi seviyelere ulasmamisken bu temizligi guzelce yaptirabilirsem sanirim cok uzunca bir sure dpf derdim kalmayabilir.
Tesekkur ederim. Dpf temizligi konusunda “ehil” firma tavsiyesi verebilecek arkadaslarima da simdiden tesekkur ederim.