değerli arkadaşlar kronik dizel sorunları giderilmiş. bir forester alma aşamasındayım.almak istediğim araç istanbulda SUBARU İSTANBUL servvisinden sedat beye ait.2009 253 bin km. boxer dizel lerin kronik arızalarını okudum.bu araç sahibi kesinlikle ve garantili hatasız motor diyor. 10 bin km önce motor yapılmış ve kronik dizel hatası olan blok kırma olayının kalıcı çözüldüğünü ve her türlü garantiyi verebileceğini söyledi. enjektörler,zincir takımı vs herşey sıfır. hatasızlığı konusunda garantili imiş..fikirlerinize ihtiyacım var..araç sahibi subaru istanbul SEDAT POLATKAN ümraniye. kendi xt foresterimi zafer hocama satmıştım.(hayrını görsün)
Eğer motor sorunu çözülmüşse baskı-balata-volan seti ne zaman değişmiş onu sorun. Düz vitesli modellerde baskı-balata-volan set olarak değişmesi gerekiyor (en az 5500 TL). Eğer sadece baskı-balata değiştirilirse volan dişli kırabiliyor (3000 TL).
Motor euro5 ise ve Enver abinin soyledikleri de tamamsa neden alınmasın alınır. Ama satarken km sizi ugrastirabilir. Yani alacaksanız uzun yıllar kullanma düşüncesiyle alın.
euro 4 motor ise ve motor blok değişmeden aynı blok üzerine yapılmış ise ileride yine kırılma riski yüksek. ama euro 5 motor ile değiştirilmiş ise o zaman diğer hususlara dikkat ederek yine alınabilir.
görüşleriniz benim için çok çok önemli...hele de ilk subarum xt konusunda forumu geç tanımam ve acele etmemden dolayı basit bir radyatör değişimi yerine ciddi masraflar (boş yere) yapmam beni biraz daha ihtiyatlı kıldı.. şimdi bu dizel forester sahibi analdığım kadarıyla kendisi zaten subaru uatası ve her şeyini kendisi yapmış bu yüzden sanırım subaru türkiye forum dan ...istesen de blok kramazsın diyor..tabii kul yapımı ama ömürboyu bu kronik blok olayını yaşamazsın diyor.artık nasıl bir çözüm bulmuşsa..baskı balata yeni (volant ı sorucam)zincir seti yeni,enjektör sıfır yeni hazır .takıp öyle verecek.anlattığına göre motor tamamen sıfır ve orijinal parçalar. Nitro 37 mehmet bey km konusunda haklısınız. ben de biraz titizim ama 10 bin km önce her şeyin sıfır yapılmış olması iyi tarafı.
(02-12-2019, Saat: 09:12)Adem61 demiş ki: euro 4 motor ise ve motor blok değişmeden aynı blok üzerine yapılmış ise ileride yine kırılma riski yüksek. ama euro 5 motor ile değiştirilmiş ise o zaman diğer hususlara dikkat ederek yine alınabilir.
adem bey iyi bir detay onu özellikle soracağım. çünkü yetkili serviste motor değişimleri euro 5 ve kronik sorunlar giderilmş olarak takıldığını okumuştum
(02-12-2019, Saat: 09:10)nitro37 demiş ki: Motor euro5 ise ve Enver abinin soyledikleri de tamamsa neden alınmasın alınır. Ama satarken km sizi ugrastirabilir. Yani alacaksanız uzun yıllar kullanma düşüncesiyle alın.
Sandık motor takılmış ise kronik sıkıntı kalmamıştır. Baskı balata ve volan önemli, ne zaman değişmiş? Motor ve enjektörlerle ilgili iddialarını servis raporu veya fatura ile destekliyor ise ne ala. Fiyat da uygun ise, alın güle güle kullanın. DPF iptal edilmiş mi? Okudularımdan dizellerde gerek euro 4 gerek euro 5 motorlarda asıl sıkıntı kaynağı Partikül filtreleri. Devletler araba üreticilerine dizel araç üretmeyin demesinin yöntemi olarak kullanılmış gibi. DPF iptal edilmemiş ise ettirin derim.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
O aracı almadım, sandık motor değil,tamir olmuş,forum yorumları beni bu karara itti . Forumdaki yorumlar benim için değerli,bu yüzden 267000 km dizel,pert kayıtlı bana da biraz anlamsız geldi,hala bekliyorum