Paylaşım için teşekkür ederim. Ben de baktım let’go’daki lastiklere. Benim ebatlar 225/55r18 Let’goda 235/50r18, 235/55r18 ve 245/50r18 ebatları var. Bunlardan birini alsam, be dersiniz? Ebat hesaplama sonucu Yaklaşık +-1,5 oranlarında çıkıyor. Öneriniz ne olur acaba?
(17-12-2019, Saat: 15:59)ÇağrıÇ demiş ki: Paylaşım için teşekkür ederim. Ben de baktım let’go’daki lastiklere. Benim ebatlar 225/55r18 Let’goda 235/50r18, 235/55r18 ve 245/50r18 ebatları var. Bunlardan birini alsam, be dersiniz? Ebat hesaplama sonucu Yaklaşık +-1,5 oranlarında çıkıyor. Öneriniz ne olur acaba?
Lastik almadan önce benzer yaklaşımla ve ekonomik durum doğrultusunda çok araştırdım. Ve son okuduğum birkaç forumda, yazıda, mesela 225'i 235 yapıp (Bir basamak büyütüp), 55'i 50'ye indirmenin (Paralel doğrultuda bir küçültmenin) zararsız olabileceğine rastladım. Ve yine bu okuduğuma benzer şekilde "Lastik ebat kontrol" gibi birşeyler yazınca, Google'da karşımıza çıkan bir sitede, sizinki gibi % değişim kontrolü yaptım, genelde %3 altı oran çıktı karşıma, ki bu da güvenlik sınırları içerisinde diye yorumlanıyor. Burada üç nokta karşımıza çıkacak, 1) Lastik taban genişliğinin artması sıkıntı yaratır mı? (Karlı zeminde tutunma, yakıt, vb), 2) Üreticinin önerisi dışında lastik ebatı tercih etmek, aktarma organlarından, "viskoz"(!)'a, amortisöre binen basınçtan, lastiğin ağırlığının artmasına kadar, çeşitli açılar ele alındığında sürüş dinamiklerine ve işin özünde araca olumsuz bir etki ortaya çıkartır mı?, ve son olarak, 3) Davlumbaza, çamurluk içine sürtünür mü?
Bunlara net bir yanıt bulamadığım için (Taksiciden, lastikciye, makam şoföründen araba hastası yakın arkadaşlarıma kadar bu üç soruya çok değişik yanıtlar aldığım için) ben de gittim, üretici kapı içine ne yazmışsa kış için onu aldım. Yaza bu konuyu tekrar (Muhtemelen Nisan Haziran arası )ele almayı düşünüyorum, çünkü Falken'in A/T lastiği diğerlerinden daha dişli ve araç karakterini yansıtır görünüyor... (Gönül Bf Goodrich'te ama onun fiyat da limitlerimin ötesinde)
(17-12-2019, Saat: 14:15)ficasso demiş ki:
(17-12-2019, Saat: 12:13)M.Ertug B demiş ki: Güle güle kullan @ficasso Fikri abim, beyazlaşınca haber verirsen sevinirim
Ertuğ abi, lastik yazılarını boyamak için şoför bi arkadaşa danıştım. Kalemler ve normal boyaların çok uzun omurlu olmadigini bunlar yerine asfalt boyası kullanmamı tavsiye etti. Elinde bu boyadan varmış önümüzdeki h.sonu yazıları boyayabilirim.
(17-12-2019, Saat: 13:12)furtherquiterdeeper demiş ki: Güle güle kullanın. Güzel bir fırsat. İstanbul'da olmanın avantajları işte.
Teşekkür ederim Enver abi
Abim selam. Nereye sorsam danışsam lastik kaleminden vazgeçirdi, iki yıkama ömür verdi. 3D yazı da Kumho için bulamadım. Ama senin söylediğin çözüm gerçekten efsaneymiş, asfalt boyası müthiş fikir de, nereden nasıl bulayım? Artık seninkine bakıp fotoğraf çekeriz... Ya da bina dış cephe boyası filan bulmam lazım
(17-12-2019, Saat: 15:59)ÇağrıÇ demiş ki: Paylaşım için teşekkür ederim. Ben de baktım let’go’daki lastiklere. Benim ebatlar 225/55r18 Let’goda 235/50r18, 235/55r18 ve 245/50r18 ebatları var. Bunlardan birini alsam, be dersiniz? Ebat hesaplama sonucu Yaklaşık +-1,5 oranlarında çıkıyor. Öneriniz ne olur acaba?
Lastik almadan önce benzer yaklaşımla ve ekonomik durum doğrultusunda çok araştırdım. Ve son okuduğum birkaç forumda, yazıda, mesela 225'i 235 yapıp (Bir basamak büyütüp), 55'i 50'ye indirmenin (Paralel doğrultuda bir küçültmenin) zararsız olabileceğine rastladım. Ve yine bu okuduğuma benzer şekilde "Lastik ebat kontrol" gibi birşeyler yazınca, Google'da karşımıza çıkan bir sitede, sizinki gibi % değişim kontrolü yaptım, genelde %3 altı oran çıktı karşıma, ki bu da güvenlik sınırları içerisinde diye yorumlanıyor. Burada üç nokta karşımıza çıkacak, 1) Lastik taban genişliğinin artması sıkıntı yaratır mı? (Karlı zeminde tutunma, yakıt, vb), 2) Üreticinin önerisi dışında lastik ebatı tercih etmek, aktarma organlarından, "viskoz"(!)'a, amortisöre binen basınçtan, lastiğin ağırlığının artmasına kadar, çeşitli açılar ele alındığında sürüş dinamiklerine ve işin özünde araca olumsuz bir etki ortaya çıkartır mı?, ve son olarak, 3) Davlumbaza, çamurluk içine sürtünür mü?
Bunlara net bir yanıt bulamadığım için (Taksiciden, lastikciye, makam şoföründen araba hastası yakın arkadaşlarıma kadar bu üç soruya çok değişik yanıtlar aldığım için) ben de gittim, üretici kapı içine ne yazmışsa kış için onu aldım. Yaza bu konuyu tekrar (Muhtemelen Nisan Haziran arası )ele almayı düşünüyorum, çünkü Falken'in A/T lastiği diğerlerinden daha dişli ve araç karakterini yansıtır görünüyor... (Gönül Bf Goodrich'te ama onun fiyat da limitlerimin ötesinde)
(17-12-2019, Saat: 14:15)ficasso demiş ki: Ertuğ abi, lastik yazılarını boyamak için şoför bi arkadaşa danıştım. Kalemler ve normal boyaların çok uzun omurlu olmadigini bunlar yerine asfalt boyası kullanmamı tavsiye etti. Elinde bu boyadan varmış önümüzdeki h.sonu yazıları boyayabilirim. Teşekkür ederim Enver abi
Abim selam. Nereye sorsam danışsam lastik kaleminden vazgeçirdi, iki yıkama ömür verdi. 3D yazı da Kumho için bulamadım. Ama senin söylediğin çözüm gerçekten efsaneymiş, asfalt boyası müthiş fikir de, nereden nasıl bulayım? Artık seninkine bakıp fotoğraf çekeriz... Ya da bina dış cephe boyası filan bulmam lazım
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. 225/55-18’den 235/50-18’e geçmek zaten sert olan süspansiyon nedeniyle az olan konforu daha da azaltır mı diye düşünüyorum
(17-12-2019, Saat: 17:04)M.Ertug B demiş ki: Lastik almadan önce benzer yaklaşımla ve ekonomik durum doğrultusunda çok araştırdım. Ve son okuduğum birkaç forumda, yazıda, mesela 225'i 235 yapıp (Bir basamak büyütüp), 55'i 50'ye indirmenin (Paralel doğrultuda bir küçültmenin) zararsız olabileceğine rastladım. Ve yine bu okuduğuma benzer şekilde "Lastik ebat kontrol" gibi birşeyler yazınca, Google'da karşımıza çıkan bir sitede, sizinki gibi % değişim kontrolü yaptım, genelde %3 altı oran çıktı karşıma, ki bu da güvenlik sınırları içerisinde diye yorumlanıyor. Burada üç nokta karşımıza çıkacak, 1) Lastik taban genişliğinin artması sıkıntı yaratır mı? (Karlı zeminde tutunma, yakıt, vb), 2) Üreticinin önerisi dışında lastik ebatı tercih etmek, aktarma organlarından, "viskoz"(!)'a, amortisöre binen basınçtan, lastiğin ağırlığının artmasına kadar, çeşitli açılar ele alındığında sürüş dinamiklerine ve işin özünde araca olumsuz bir etki ortaya çıkartır mı?, ve son olarak, 3) Davlumbaza, çamurluk içine sürtünür mü?
Bunlara net bir yanıt bulamadığım için (Taksiciden, lastikciye, makam şoföründen araba hastası yakın arkadaşlarıma kadar bu üç soruya çok değişik yanıtlar aldığım için) ben de gittim, üretici kapı içine ne yazmışsa kış için onu aldım. Yaza bu konuyu tekrar (Muhtemelen Nisan Haziran arası )ele almayı düşünüyorum, çünkü Falken'in A/T lastiği diğerlerinden daha dişli ve araç karakterini yansıtır görünüyor... (Gönül Bf Goodrich'te ama onun fiyat da limitlerimin ötesinde) Abim selam. Nereye sorsam danışsam lastik kaleminden vazgeçirdi, iki yıkama ömür verdi. 3D yazı da Kumho için bulamadım. Ama senin söylediğin çözüm gerçekten efsaneymiş, asfalt boyası müthiş fikir de, nereden nasıl bulayım? Artık seninkine bakıp fotoğraf çekeriz... Ya da bina dış cephe boyası filan bulmam lazım
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. 225/55-18’den 235/50-18’e geçmek zaten sert olan süspansiyon nedeniyle az olan konforu daha da azaltır mı diye düşünüyorum
İnanın o kadar detayını ben de bilemiyorum (Az önce 2018'de açılmış konuya yönlendirmiş @nitro37 sağolsun. Ben de oradaki mesajları okudum tek tek) Sanıyorum lastik yanağını inceltmek biraz daha çukuru vb hissedilir hale getirecektir, ama ne kadar etkiler? Doğrusu o ebat hiç kullanmadım...
(17-12-2019, Saat: 17:04)M.Ertug B demiş ki: Lastik almadan önce benzer yaklaşımla ve ekonomik durum doğrultusunda çok araştırdım. Ve son okuduğum birkaç forumda, yazıda, mesela 225'i 235 yapıp (Bir basamak büyütüp), 55'i 50'ye indirmenin (Paralel doğrultuda bir küçültmenin) zararsız olabileceğine rastladım. Ve yine bu okuduğuma benzer şekilde "Lastik ebat kontrol" gibi birşeyler yazınca, Google'da karşımıza çıkan bir sitede, sizinki gibi % değişim kontrolü yaptım, genelde %3 altı oran çıktı karşıma, ki bu da güvenlik sınırları içerisinde diye yorumlanıyor. Burada üç nokta karşımıza çıkacak, 1) Lastik taban genişliğinin artması sıkıntı yaratır mı? (Karlı zeminde tutunma, yakıt, vb), 2) Üreticinin önerisi dışında lastik ebatı tercih etmek, aktarma organlarından, "viskoz"(!)'a, amortisöre binen basınçtan, lastiğin ağırlığının artmasına kadar, çeşitli açılar ele alındığında sürüş dinamiklerine ve işin özünde araca olumsuz bir etki ortaya çıkartır mı?, ve son olarak, 3) Davlumbaza, çamurluk içine sürtünür mü?
Bunlara net bir yanıt bulamadığım için (Taksiciden, lastikciye, makam şoföründen araba hastası yakın arkadaşlarıma kadar bu üç soruya çok değişik yanıtlar aldığım için) ben de gittim, üretici kapı içine ne yazmışsa kış için onu aldım. Yaza bu konuyu tekrar (Muhtemelen Nisan Haziran arası )ele almayı düşünüyorum, çünkü Falken'in A/T lastiği diğerlerinden daha dişli ve araç karakterini yansıtır görünüyor... (Gönül Bf Goodrich'te ama onun fiyat da limitlerimin ötesinde) Abim selam. Nereye sorsam danışsam lastik kaleminden vazgeçirdi, iki yıkama ömür verdi. 3D yazı da Kumho için bulamadım. Ama senin söylediğin çözüm gerçekten efsaneymiş, asfalt boyası müthiş fikir de, nereden nasıl bulayım? Artık seninkine bakıp fotoğraf çekeriz... Ya da bina dış cephe boyası filan bulmam lazım
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. 225/55-18’den 235/50-18’e geçmek zaten sert olan süspansiyon nedeniyle az olan konforu daha da azaltır mı diye düşünüyorum
Eğer ralli izlemeyi seviyorsanız, orada da göreceğiniz gibi geniş taban karlı zeminde tutunamaz. Bu sebeple ince taban kullanılır.
(17-12-2019, Saat: 15:59)ÇağrıÇ demiş ki: Paylaşım için teşekkür ederim. Ben de baktım let’go’daki lastiklere. Benim ebatlar 225/55r18 Let’goda 235/50r18, 235/55r18 ve 245/50r18 ebatları var. Bunlardan birini alsam, be dersiniz? Ebat hesaplama sonucu Yaklaşık +-1,5 oranlarında çıkıyor. Öneriniz ne olur acaba?
Merhabalar 225 = 225 mm milimetre demek 55 = %55 demek Lastigin yanak genisligi, cm ,mm cinsinden verilmez, tabanin yüzdesi olarak verilir.
Bunu bildikten sonra kimseye ihtiyaciniz yok =)
225 55 18 orjinal.. 225 x %55 = 123,75mm yani neredeyse 12.5cm ediyor yanak
Alternatifler nedir? 235x %50 = 117,5mm .. orjinale gore 0.6cm daha dar yanak. ee lastik yuvarlak oldugundan hem altta hem ustte yanak var. etti mi 1.2cm..arac yere yaklasiyor, yanak daraliyor konfor azaliyor(belki*).. pek sevmedik
Devam.. 235 x %55 = 129,25mm .. orjinale gore yarim santim, 0.5cm, yanak genislemis.. arac 1cm (belki) yerden yükselir.. Yanak da orjinale yakin ama biraz daha arttigi icin, konfor artar (belki)..Ee güzel, kışın zaten virajlarda limitlerde gezmiyoruz, bu ölcüler neden olmasin sevdik bunu
Devam...
245 50 18 245x %50 = 122.5mm bu cuk diye orjinalle ayni geldi 1mm fark var sadece.. Ee supermis bu alalım hadi?? Hayır Matematik de bi yere kadar.. Yanak genisligi ayni geliyor, yandan bakilsa lastige belki ayni capta hersey ama, gelgelelim icerisi silindir gibi uzadı.. Malum bunda da sürtme olabilir.. Ee lastik baya 2cm genisledi.. Agirlasti..Boşuna performans kaybi+ yakit tuketimi cabasi.. sevmedik bunu da
235/55 bizimle iken 235/50 tercihe bağli** 245/55 bizımle deyılsiinn diyoruz
Keyifli sürüşler
* : Marka Model desene göre değişir ** : Fiyat önemli
(17-12-2019, Saat: 15:59)ÇağrıÇ demiş ki: Paylaşım için teşekkür ederim. Ben de baktım let’go’daki lastiklere. Benim ebatlar 225/55r18 Let’goda 235/50r18, 235/55r18 ve 245/50r18 ebatları var. Bunlardan birini alsam, be dersiniz? Ebat hesaplama sonucu Yaklaşık +-1,5 oranlarında çıkıyor. Öneriniz ne olur acaba?
Merhabalar 225 = 225 mm milimetre demek 55 = %55 demek Lastigin yanak genisligi, cm ,mm cinsinden verilmez, tabanin yüzdesi olarak verilir.
Bunu bildikten sonra kimseye ihtiyaciniz yok =)
225 55 18 orjinal.. 225 x %55 = 123,75mm yani neredeyse 12.5cm ediyor yanak
Alternatifler nedir? 235x %50 = 117,5mm .. orjinale gore 0.6cm daha dar yanak. ee lastik yuvarlak oldugundan hem altta hem ustte yanak var. etti mi 1.2cm..arac yere yaklasiyor, yanak daraliyor konfor azaliyor(belki*).. pek sevmedik
Devam.. 235 x %55 = 129,25mm .. orjinale gore yarim santim, 0.5cm, yanak genislemis.. arac 1cm (belki) yerden yükselir.. Yanak da orjinale yakin ama biraz daha arttigi icin, konfor artar (belki)..Ee güzel, kışın zaten virajlarda limitlerde gezmiyoruz, bu ölcüler neden olmasin sevdik bunu
Devam...
245 50 18 245x %50 = 122.5mm bu cuk diye orjinalle ayni geldi 1mm fark var sadece.. Ee supermis bu alalım hadi?? Hayır Matematik de bi yere kadar.. Yanak genisligi ayni geliyor, yandan bakilsa lastige belki ayni capta hersey ama, gelgelelim icerisi silindir gibi uzadı.. Malum bunda da sürtme olabilir.. Ee lastik baya 2cm genisledi.. Agirlasti..Boşuna performans kaybi+ yakit tuketimi cabasi.. sevmedik bunu da
235/55 bizimle iken 235/50 tercihe bağli** 245/55 bizımle deyılsiinn diyoruz
Keyifli sürüşler
* : Marka Model desene göre değişir ** : Fiyat önemli
@ berque hocam keyifli bir yazı olmuş, ellerine sağlık, teşekkür ederim. 235/55-r18’de hemfikir olmak rahatlattı beni
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(17-12-2019, Saat: 15:59)ÇağrıÇ demiş ki: Paylaşım için teşekkür ederim. Ben de baktım let’go’daki lastiklere. Benim ebatlar 225/55r18 Let’goda 235/50r18, 235/55r18 ve 245/50r18 ebatları var. Bunlardan birini alsam, be dersiniz? Ebat hesaplama sonucu Yaklaşık +-1,5 oranlarında çıkıyor. Öneriniz ne olur acaba?
Merhabalar 225 = 225 mm milimetre demek 55 = %55 demek Lastigin yanak genisligi, cm ,mm cinsinden verilmez, tabanin yüzdesi olarak verilir.
Bunu bildikten sonra kimseye ihtiyaciniz yok =)
225 55 18 orjinal.. 225 x %55 = 123,75mm yani neredeyse 12.5cm ediyor yanak
Alternatifler nedir? 235x %50 = 117,5mm .. orjinale gore 0.6cm daha dar yanak. ee lastik yuvarlak oldugundan hem altta hem ustte yanak var. etti mi 1.2cm..arac yere yaklasiyor, yanak daraliyor konfor azaliyor(belki*).. pek sevmedik
Devam.. 235 x %55 = 129,25mm .. orjinale gore yarim santim, 0.5cm, yanak genislemis.. arac 1cm (belki) yerden yükselir.. Yanak da orjinale yakin ama biraz daha arttigi icin, konfor artar (belki)..Ee güzel, kışın zaten virajlarda limitlerde gezmiyoruz, bu ölcüler neden olmasin sevdik bunu
Devam...
245 50 18 245x %50 = 122.5mm bu cuk diye orjinalle ayni geldi 1mm fark var sadece.. Ee supermis bu alalım hadi?? Hayır Matematik de bi yere kadar.. Yanak genisligi ayni geliyor, yandan bakilsa lastige belki ayni capta hersey ama, gelgelelim icerisi silindir gibi uzadı.. Malum bunda da sürtme olabilir.. Ee lastik baya 2cm genisledi.. Agirlasti..Boşuna performans kaybi+ yakit tuketimi cabasi.. sevmedik bunu da
235/55 bizimle iken 235/50 tercihe bağli** 245/55 bizımle deyılsiinn diyoruz
Keyifli sürüşler
* : Marka Model desene göre değişir ** : Fiyat önemli
@ berque Hocam, continental WinterConract TS850 P 235/50 r18 lastik aldım, taktırdım az önce. 4 adet fiyatı 1750 tl.
İstanbul Çengelköy’de Rotmak Rot Balans’tan aldım. Orda Ufuk bey sağolsun yardımcı oldu. Eğer İstanbul’da ikamet eden arkadaşların lastik ihtiyacı olursa bi uğramalarını öneririm. Bizim forumdan da bahsettim, hoşlarına gitti onların da