Malumunuz kış gelmek üzere. Hatta bazı bölgelere karda yağdı. Tabi ki bizlerde kar yağmasını bekliyoruz araçlarımızla kimsenin çıkamadığı, giremediği yollara çıkmak/girmek için. Böyle bir durumda da araçlarımızın karda/buzda oluşabilecek kaymalara karşı stabilitesini sağlamak için yapılması gerekli manevralara ait bir video gördüm. Umarım faydası olur.
Buzlu yollarda önemli uyarılar... * Hava koşullarından haberdar olun. * Buzlu yollarda ilerlerken 45 mil / 72 km hızın altında ilerleyin. * Kaymalara uygun şekilde yanıt verin.
Bir de asla frene basmayın. Hatta motor devrinde ani değişikler (gaza basma ya da motor freni gibi) bile yapmayın. Buz üstünde bu hareketler hemen kontrolü kaybetmenize yol açabilir. Benim yaşadığım tecrübelere dayanarak kar kürenmiş yollarla ilgili naçizane bir tavsiyem olacak; aracınızın kontrolünü kaybetmeye başladığınızı hissettiğiniz an aracınızı yol kenarındaki kürenmiş kar birikintilerine saplamaktan çekinmeyin. Bu sizi yumuşak ve hasarsız bir şekilde durduracaktır. Daha sonra aracı buradan çıkarıp yola devam edebilirsiniz.
Buzlu yolda nasıl durulur konusunun çözümünü direğe çarparak durulur diye noktalamıştım. Çok ciddi pilotaj isteyen bir konu arabanın kaydığı tarafa direksiyon çevirmek fren yapmak ya da gaza basmak bunların hiç biri iş görmüyor. Vdc bir nebze iş görür diye düşünüyorum. Olay tamamen hızlı refleks ve iyi pilotaj bence.
Kaymaya başlamış, çizgisinden çıkmış bir aracı kurtaracak olan sadece o aracın sürücüsüdür.
Öncelikle mevsim şartlarına uygun lastik kullanıyorsa, yol şartlarını direksiyon başındayken anlayabilecek hassasiyete sahipse, hava durumunu takip ederek seyir halindeyken aracının tutuşu kontrol edebiliyorsa, şartlara uygun bir hızdaysa, kaymaya müsait ortamda gaz pedalını hassas kullanabiliyorsa, kaymanın başladığı anı bile hissedebiliyorsa gerekirse kontra verebiliyorsa
bu sürücü aracını yolda tutabilir. Geriye kalan hiçbir elektronik sistem bu kadar garanti şekilde hayat kurtaramaz sadece kurtarmaya yardımcı olur.
Ben her gün kullandığım yolda bile 50 km/s hızı geçmememiz gereken bu yolda bile insanların zemin şartlarını hiç algılayamadığını görüyorum, aracının yol tutuşundan bihaber olduklarını ve viraj dışındaki duvarda hazin sonuca ulaştıklarını görüyorum. Ufak bir direksiyon hareketi bile yol tutuş hakkında bilgi verir, arabamızı tanımamız lazım, yolu ve tutuşu yoklamamız lazım, biraz da trafik bilinci olmalı tabi kaza sadece kaza yapana zarar vermiyor.
Outbackde yazlik lastiklerle köprü üstünde buzda dans yaparken VDC ve ESP nin 10 sn boyunca yanıp sondugune şahit oldum bariyere girmedim,kaldırımda beni izleyen vatandaşlardan biriside bilincli yaptığımı zannedip el hareketiyle Allah belanı versin demişti ,şükür ki bariyere girmedim ve VDC nedir o zaman anladım yoksa pilotaj nedir bilemem bizim gibi şoförlüğü zayıf olanlar için çok güzel işlevini gördü O güne ait bir fotoğraf karesi yolda küreme aracı ve sadece ben vardım diyebilirim
Buzda kayanın vay haline. O yüzden hedef kaymamak olmalı. Kaymamak için de; 1- iyi bir araç (tercihen 4 çeker) 2- iyi bir lastik 3- iyi bir pilottan gerekli
Forumda konum mevcut “son kar bükücü” buzlu ve karlı zeminde tipi altında 80-90 km süratle Rize’den Trabzon’a ve sonra Rize’ye yolculuğumuz mevcut. Sıfır kayma. Hele bir kalkışımız var sanırsın drag yapıyoruz. İlk 2’si olduğu için şanslıyım. 3. Süne de sahibim ama ona herkes sahip olduğunu söyler o yüzden kazana katmadım.
(18-11-2020, Saat: 02:46)Barış Çağlar demiş ki: Buzda kayanın vay haline. O yüzden hedef kaymamak olmalı. Kaymamak için de; 1- iyi bir araç (tercihen 4 çeker) 2- iyi bir lastik 3- iyi bir pilottan gerekli
Forumda konum mevcut “son kar bükücü” buzlu ve karlı zeminde tipi altında 80-90 km süratle Rize’den Trabzon’a ve sonra Rize’ye yolculuğumuz mevcut. Sıfır kayma. Hele bir kalkışımız var sanırsın drag yapıyoruz. İlk 2’si olduğu için şanslıyım. 3. Süne de sahibim ama ona herkes sahip olduğunu söyler o yüzden kazana katmadım.
Ezilmemiş kar ve buz üzerinde arabanın çıkardığı sese bayılırım. Yalandan da olsa insanın doğaya üstünlüğünü hatırlatıyor.