Olaya biraz açıklık getireyim. Subaru da triger değişimi sırasında paketin içinden gergi rulmanının civatasıda çıkıyor. İnternet üzerinden alınan paketlerde ise o civata yok. Yani özel ve yetkili servisler de yapılan değişimlerde civata da pakete dahildir. Bazı özel servisler orjinal paket yerine yine dayanıklı başka markaların paketlerini kullanmaktadır. Bu paketer toplama karma paket ( yani triger başka marka rulmanlar başka marka ) olabildiği gibi orjinale yakın tam set paket de olabiliyor.
Bilal arkadaşımız burada şunu sorgulamalı '' Triger değişimi nerede yapıldı pakette civata da varmıydı. Eğer yoksa zaten ömrünü tamamlamış civata baskıya daha fazla dayanamayıp kırılmış demektir. Eğer triger değişimi sırasında civata değiştirilmiş ise o zaman tek neden civatanın yan sanayi kalitesiz bir ürün olması veyahut civatanın üretim hatasından kaynaklanan zayıf bir noktasının bulunmasıdır.
Bilal dostum, büyük geçmiş olsun, Allah beterinden de emsalinden de muhafaza eylesin, belki de bu tatsız hadisenin en olumlu yanı, seyahatin tamamlanıp döndükten sonra ve de muhitinde vuku bulması, Allah maddi manevi yardımcın olsun.
Öncelikle geçmiş olsun. Bu Subaru bizi mutlu ettiği kadar üzüyor ama insan yine de koparmıyor. Sıkışık dönemde çıkan ağır masraf için allah kolaylık versin demekten başka elimden birşey gelmiyor.
Bu tür cıvata çalışmaktan kopmaz, ya üretimde hatalıdır daha sıkarken kırılır, ya da takarken yanlış torklamaktan mikro çatlak geliştirir, bir süre sonra kopar. Aynı gergi 8500devir dönen sti modelinde de var, anca 6500 dönen zl nasıl koparsın?
Muhtemelen civata kalitesinden kaynaklı bir durum gibi geliyor , kopan civatanın üzerinde kaç kalite olduğu yazar . Orjinal civata kalitesi ile farklı mı değil mi bakmak lazım .
(03-12-2020, Saat: 14:39)Sakin hoca demiş ki: Bilal dostum, büyük geçmiş olsun, Allah beterinden de emsalinden de muhafaza eylesin, belki de bu tatsız hadisenin en olumlu yanı, seyahatin tamamlanıp döndükten sonra ve de muhitinde vuku bulması, Allah maddi manevi yardımcın olsun.
Amin Hasan hocam.Maddiyatı çok düşünmüyorum.Bu yaşıma kadar daha büyük maddi sıkıntıları atlattım çok şükür.Bu da bir anı olarak kalacak hafızamızda.
(03-12-2020, Saat: 14:48)Barış Çağlar demiş ki: Öncelikle geçmiş olsun. Bu Subaru bizi mutlu ettiği kadar üzüyor ama insan yine de koparmıyor. Sıkışık dönemde çıkan ağır masraf için allah kolaylık versin demekten başka elimden birşey gelmiyor.
Teşekkür ederim Barış abi.Subaru için değil de her araba sahibine masraf çıkarabilir diyelim.
(03-12-2020, Saat: 15:54)emrahkrm demiş ki: Geçmiş olsun Bilal Hocam. Allah beterinden korusun.
Amin.
(03-12-2020, Saat: 17:43)ficasso demiş ki: geçmiş olsun Bilal hocam, Allah beterinden korusun.
Amin Fikri Bey.eyvallah.
(03-12-2020, Saat: 12:40)nitro37 demiş ki: Olaya biraz açıklık getireyim. Subaru da triger değişimi sırasında paketin içinden gergi rulmanının civatasıda çıkıyor. İnternet üzerinden alınan paketlerde ise o civata yok. Yani özel ve yetkili servisler de yapılan değişimlerde civata da pakete dahildir. Bazı özel servisler orjinal paket yerine yine dayanıklı başka markaların paketlerini kullanmaktadır. Bu paketer toplama karma paket ( yani triger başka marka rulmanlar başka marka ) olabildiği gibi orjinale yakın tam set paket de olabiliyor.
Bilal arkadaşımız burada şunu sorgulamalı '' Triger değişimi nerede yapıldı pakette civata da varmıydı. Eğer yoksa zaten ömrünü tamamlamış civata baskıya daha fazla dayanamayıp kırılmış demektir. Eğer triger değişimi sırasında civata değiştirilmiş ise o zaman tek neden civatanın yan sanayi kalitesiz bir ürün olması veyahut civatanın üretim hatasından kaynaklanan zayıf bir noktasının bulunmasıdır.
Mehmet abi,triger kayışında herhangi bir bozukluk göremedik. Cıvata ise setle birlikte değişmiştir çünkü bakım yaptırdığım yer o zaman Bursa nın en büyük özel subaru özel servisiydi.Bu olay başıma geldiğinde arif usta gergi üzerindeki civatayı çıkaramadı,dükkana tornacı çağırdı.Tornacının ifadesi aynen şöyle; Civatanın kopma sebebi , çok sıkılıp dişlerine zara verilmiş.o da kendini zamanla salmış,zayıf noktadan kopmuş. Dediğin gibi ,civata da kötü olabilir,ihtimaller arasında bu da olabilir.Kesin bir kanıya varmak çok zor malesef.
(03-12-2020, Saat: 16:05)baris demiş ki: Bu tür cıvata çalışmaktan kopmaz, ya üretimde hatalıdır daha sıkarken kırılır, ya da takarken yanlış torklamaktan mikro çatlak geliştirir, bir süre sonra kopar. Aynı gergi 8500devir dönen sti modelinde de var, anca 6500 dönen zl nasıl koparsın?
Evet Barış Bey,dükkana gelen tornacı buna benzer şeyler söyledi.
Türkiyede tork ayarlı anahtar kullanımı pek yaygın değil. Bunda anlamadığım bir şekilde tork anahtarlarının piyasada çok pahalı olması bir etken. Diğer etken de, mekanik ustalarının ekserisi teknik okur yazarlıktan hoşlanmıyor ve bir başkasından gördüğünü taklit etmek üzere bir yoldalar.
Kendi atölyemde kullanmak amaçlı tork ayarlı anahtar almak istedim. Döviz bu kadar pahalanmadan önce en ucuz 600-700 lira civarında idi. İngiltere amazonda draper marka 30-110 nm aralığında ayarlı tork anahtarını 250 lira gibi bir rakama aldım. Draper ünlü bir marka olduğundan o fiyat idi. Amazon’un kendisi fason olarak ürettirdiğini 10-50 nm sanırım tork aralığı 125 lira gibi rakama aldım. Bu rakamlar bana ucuz gelir iken oradaki alım gücüne göre çerez parası bile sayılmaz yani.
Her cıvatanın tork değerini adamlar yazmışlar , ama bu ayara göre sıkmayı kendisini zorunlu hisseden mekanikerler de olması lazım.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(03-12-2020, Saat: 20:52)Nuri_Kongur demiş ki: Türkiyede tork ayarlı anahtar kullanımı pek yaygın değil. Bunda anlamadığım bir şekilde tork anahtarlarının piyasada çok pahalı olması bir etken. Diğer etken de, mekanik ustalarının ekserisi teknik okur yazarlıktan hoşlanmıyor ve bir başkasından gördüğünü taklit etmek üzere bir yoldalar.
Kendi atölyemde kullanmak amaçlı tork ayarlı anahtar almak istedim. Döviz bu kadar pahalanmadan önce en ucuz 600-700 lira civarında idi. İngiltere amazonda draper marka 30-110 nm aralığında ayarlı tork anahtarını 250 lira gibi bir rakama aldım. Draper ünlü bir marka olduğundan o fiyat idi. Amazon’un kendisi fason olarak ürettirdiğini 10-50 nm sanırım tork aralığı 125 lira gibi rakama aldım. Bu rakamlar bana ucuz gelir iken oradaki alım gücüne göre çerez parası bile sayılmaz yani.
Her cıvatanın tork değerini adamlar yazmışlar , ama bu ayara göre sıkmayı kendisini zorunlu hisseden mekanikerler de olması lazım.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
söylediğiniz çok doğru,
geçtiğimiz ay , fren balatalarını değiştirdikten sonra servisteki çırağın bijonları tork anahtarıyla sıkmasına hem sevindim , hem şaşırdım. bazen kalfaları ve ustaları bile yapmıyor maalesef.