Aslinda bu yazdigim seyler biraz alakasiz gibi gelecek fakat belki bilmeyen veya merakli birisinin ileride bir teknoloji yaratmasi icin yararli olacagini dusunuyorum.
Bildigimiz uzere araclarda mekanik ve elektronik parcalar mevcut. Hatta teknolojinin gelismesiyle birlikte bircok ozellik sensorler yardimiyla kontrol edilir oldu. Internette bircok parcalarin, araclarin,.vs. nin imalat videolarini izleyip, ya bu makineler bunlari nasil yapiyor, su parcayi boyle ince detayli nasil yapiyorlar gibi akliniza takilan sorular mutlaka olmustur. Ismini verecegim 2 adet yazilim, bu soru isaretlerini cozmek icin yeterli olacak duzeyde.
Autocad: Bu yazilimi duymayan kalmamistir. Butun muhendislik bolumlerinin kullandigi cizim programidir. Butun hersey bu program ile cizilip hesaplanir ve zaman kazanilir. Isi biraz daha ileri goturup gorsel de yaratabilirsiniz. Daha detayli bilgisini muhendis arkadaslarin paylasmasini rica ediyorum.
Creo: Bu yazilimin ismini belkide hicbiriniz bugune kadar duymamis olabilir. Makina ve endustri muhendislerinin kullandigi 3 boyutlu tasarim yazilimi. tasarladiginiz urun veya parcanin her detayini bununla cizebilir ve nasil durdugunu gorebilirsiniz. Emin olmamakla birlikte, Autocad de cizilen seyleri bu programa aktarip da gelistirebiliyorsunuz sanirim.
E-Drawing: 2 ve 3 boyutlu olarak tasarimlar yapmaniza olanak saglayan bir program.
Maxwell : Butun elektrik motorlari, sensorler, transformers, yoneticiler..vs. cihazlarin tasarimi icin kullanilan yazilim. En basit ornegiyle, araclardaki park sensorleri, carpisma onleyici sistemler ..vs. bircok sistem bu yazilim sayesinde hazirlaniyor. Elektrikli otomobil fikriniz varsa motorunu gelistirmek icin bu yazilima gereksinim duyacaginiza eminim.
Spring Design: Akliniza gelen butun yaylarin tasarlandigi yazilim.
Bizim iş yerinde ki çocukların kullandıkları program bunlar ayrıca benim de hiç anlamadığım bir sektör Sarp Bazen yanlarına oturup ne yapıyorlar diye bakıyorum ama 5 dakika zor dayanıyorum. Kucucuk simgeler bir buyutuyorlar bir kucultuyorlar. Arada takılıyorum siz erken yaşta nalları dikersiniz diyorum. Abi diyorlar bizim sektörün en kotu meslek hastalığı bel ve boyun fıtığı. Sabahtan akşama kadar bilgisayar başında hiç bana göre değil
Benim asıl merak ettiğim araç elektroniği üzerine yazılım geliştirme kurslari. Hazır yazılım paketini yüklemekten ziyade yazılımı manuel yazmak benim için daha önemli. Çünkü piyasada ki çoğu yazılım firması dışarıdan hazır paketi alıp araca yüklüyor. Asıl mesele o paketi hazırlayacak donanıma sahip olmakta . İstanbul'da bir iki kurs veren şirket buldum 1500 Euro ya üç günlük bir kurs veriyorlar. Ama ne kadar başarılı orasını bilmiyorum. Nasip olursa ölmeden su yazılım işini öğrenmek istiyorum. Bakalım kısmet
araclardaki yazilim HEX kodlarindan ibaret. kodlarin hangi verileri verdigini cozebilirsen zaten sonrasi gelecektir.
En basitinden km dusurme islemini dusunursek, kadran icindeki eprom sokulup, microchip okuyucuya takilip, hex editorde aciliyor. ilgili satiri bulup ordaki degerleri istedigin km nin karsiligi gelen hex degerleriyle degisip kaydedediyorsun.
(04-01-2019, Saat: 21:56)sarpworks demiş ki: araclardaki yazilim HEX kodlarindan ibaret. kodlarin hangi verileri verdigini cozebilirsen zaten sonrasi gelecektir.
En basitinden km dusurme islemini dusunursek, kadran icindeki eprom sokulup, microchip okuyucuya takilip, hex editorde aciliyor. ilgili satiri bulup ordaki degerleri istedigin km nin karsiligi gelen hex degerleriyle degisip kaydedediyorsun.
Vallaha bilene basit ama bilmeyen için Arapçadan farkı yok
@nitro37 abi o yazılım işi 3 günlük kursla öğrenilecek iş değil. şöyle düşün ; elinde veri olacak bunlar sensör çıktıları dyno çıktıları, aracın statik ve dinamik bilgileri ve senin araca verdiğin sarf malzemelerinin (benzin,yağ, havadaki oksijen derişimi, dış basınç vb.) girdiler çıktılar tablosu oluşturulacak. bu tabloda çalışmak istediğimiz verim oranı belirlenecek. bıkmadan usanmadan günlerce her devir, pedal pozisyonu, oksijen derişimi ve motor yüklemesi simule edilip deneyler yapılacak veriler toplanacak. ve yorumlanacak ... bitti mi? hayır. sensörlerin hata katsayıları üzerinden doğrultma katsayıları oluşturulacak ecu daki short term sistemi (kısa dönem döngüsü"). Uygun bide long term katsayısı yazarsan .... bu kadar uğraştıktan sonra bide isim koyarız o programa SI drive diye "çok mantıklı"
AutoCad çizim tasasrım ile uğraşan herkesin, bir zamanlar kıyısından köşesinden bile kullandığı bir program. Bende mesleğe başlarken bu program ile başlamıştım. Creo ise bir zamanlar Pro Engineer ismi ile anınan mühendislik programı ise tam hatırlamıyorum ama ya isim değişikliği ile yada buradan ayrılan bir kısım mühendisin yeniden yazdığı program diye biliyorum. Yani şu an Pro E yerine Creo var. E-Drawings ise Dassault sistemin 2d programı olarak biliyorum. Maxwell hakkında bilgim yok fakat ben onu bir render motoru ve programı olarak biliyordum.
(05-01-2019, Saat: 02:36)atillazen demiş ki: @nitro37 abi o yazılım işi 3 günlük kursla öğrenilecek iş değil. şöyle düşün ; elinde veri olacak bunlar sensör çıktıları dyno çıktıları, aracın statik ve dinamik bilgileri ve senin araca verdiğin sarf malzemelerinin (benzin,yağ, havadaki oksijen derişimi, dış basınç vb.) girdiler çıktılar tablosu oluşturulacak. bu tabloda çalışmak istediğimiz verim oranı belirlenecek. bıkmadan usanmadan günlerce her devir, pedal pozisyonu, oksijen derişimi ve motor yüklemesi simule edilip deneyler yapılacak veriler toplanacak. ve yorumlanacak ... bitti mi? hayır. sensörlerin hata katsayıları üzerinden doğrultma katsayıları oluşturulacak ecu daki short term sistemi (kısa dönem döngüsü"). Uygun bide long term katsayısı yazarsan .... bu kadar uğraştıktan sonra bide isim koyarız o programa SI drive diye "çok mantıklı"
Bende öyle düşünüyorum ama adamların açıklamasında diyorki. Motor temel çalışma prensibini bilenler için 1 günluk kurs Hiç bir şey bilmeyenler icin 3 günlük kurs sonunda normal bir arabanın yazılımıni değiştirecek kapasiteye geliyorsunuz hahahha Yatacak ywr yeme içme ve transfer ucretlwri bu paraya dahildir demişler ayrıca Alt yapıyı ogrendikten sonra belki zamanla kendini gelistirebilirsin diye düşünüyorum.
(05-01-2019, Saat: 02:36)atillazen demiş ki: @nitro37 abi o yazılım işi 3 günlük kursla öğrenilecek iş değil. şöyle düşün ; elinde veri olacak bunlar sensör çıktıları dyno çıktıları, aracın statik ve dinamik bilgileri ve senin araca verdiğin sarf malzemelerinin (benzin,yağ, havadaki oksijen derişimi, dış basınç vb.) girdiler çıktılar tablosu oluşturulacak. bu tabloda çalışmak istediğimiz verim oranı belirlenecek. bıkmadan usanmadan günlerce her devir, pedal pozisyonu, oksijen derişimi ve motor yüklemesi simule edilip deneyler yapılacak veriler toplanacak. ve yorumlanacak ... bitti mi? hayır. sensörlerin hata katsayıları üzerinden doğrultma katsayıları oluşturulacak ecu daki short term sistemi (kısa dönem döngüsü"). Uygun bide long term katsayısı yazarsan .... bu kadar uğraştıktan sonra bide isim koyarız o programa SI drive diye "çok mantıklı"
Bende öyle düşünüyorum ama adamların açıklamasında diyorki. Motor temel çalışma prensibini bilenler için 1 günluk kurs Hiç bir şey bilmeyenler icin 3 günlük kurs sonunda normal bir arabanın yazılımıni değiştirecek kapasiteye geliyorsunuz hahahha Yatacak ywr yeme içme ve transfer ucretlwri bu paraya dahildir demişler ayrıca Alt yapıyı ogrendikten sonra belki zamanla kendini gelistirebilirsin diye düşünüyorum.
herşey iyi güzel de elinde ekipman yoksa tillahı olsan, dam üstünde saksağan