Çok az arabada yüzümde saçma bir gülümseme oluyor ve bu arabaların hepsi Mercedes'ti bu güne kadar. Beklediğimden çok rahat bir yolculuktu. W205 ve W213 olarak tabir ettiğimiz yeni C ve E serilerinin AMG görselli araçlarından çok çok daha rahat spor bir süspansiyona sahip olmasına rağmen. Özellikle yüksek süratte viyadük geçişlerinde olsun , bozuk satıh yollarda olsun bana konfor süspansiyonlu bir Mercedes kullanıyormuşum gibi bir his verdi.
-Biner binmez ilk dikkatimi çeken nokta torpido derisinin çok yumuşak olmasıydı. Trim sesinin minimum olmasını da buna bağlıyorum. Sadece sürücü kapısının kaplamasında bir ses var. Onun da sebebi ; yüksek ihtimalle söküldükten sonra tekrar aynı kapı kopçaları ile takıldığı için.
-Dikiz aynalarının motoru çok hızlı hemen istediğim konuma ayarlayabildim.
-Bizim araçlarda koltuğu istediğim hafızadaki konuma alması için 1-2-3 tuşlarına basılı tutmam gerekiyor bunda bir kez basmam yeterli. Hafızadaki konuma gelince de sesli uyarı yapması çok güzel.
-Vites kulesinin yolu alıştığımız gibi hiç bakmadan sürüş konumuna aldım.
-D pozisyonunda iken sola ilk çektiğimde Sport yazıyor ekranda ama şanzımanda herhangi bir hareket yok. En azından Sport tarafına aldığımda maksimum torku hangi devirde veriyorsa o devire çıkmasını beklerdim. Vites geçişleri gayet başarılı. Ama direksiyonun arkasına kulakçıklar bu araba için farz , kısa süren kapışmalarda elim hep direksiyonun arkasına gitti.
-Koltuklara diyecek hiçbir şey yok ,hepsi çok rahat. Arka tarafın oturma pozisyonu da uzun yolculuklarda seyahat edeni yormayacak şekilde çok güzel.
-İç kondisyonuna bayıldım. Önceki sahiplerine teşekkür etmek lazım çok iyi korumuşlar. Delikli derilerde yırtılmanın emaresi bile yok. Kapı döşemelerinde kararma ve izler var basit müdahale ile geçer. Büyük ihtimalle ustaların eldiven kullanmadan inip-binmesinden kaynaklı.
-Taban halıları bayağı kaliteli , bagaj içi kenar kaplamalarında da kullanmışlar , trim sesinin olmamasında büyük etkisi var.
-Direksiz tasarımdan ve büyük dikiz aynalarından ötürü beklediğim rüzgar sesi çok yok. Fakat 150 km/h'den sonra cam tavandan ciddi ıslık sesi alıyor. Perdeyi kapatıp müziğin sesini biraz açmakla çözüm buldum. Zaten yüksek sesle müzik dinlediğimden mütevellit benim için bir eksi değil. Ben sipariş ediyor olsam sunroof dahi almam.
-Hız sabitleyici 110 km/h üstünde çalışmadı anlam veremedim.
-Aydınlatma başarılı , mercek temizliği ve sıfır ampullerle birlikte mevcut kalite yüzde yüz oranında artar kanaatindeyim. Mercedes'in ve bazı lüks Japon markalarının 2000'li yılların başından beri kullandığı adaptif aydınlatma sistemini, bu model yılında ve böyle özel bir araçta aradım.
-Disk ve balatalar bayağı aşınmış olmasına rağmen durma performansı üst seviyede , ne de olsa Brembo.
-Dört çeker sistemine zaten diyecek bir şey yok , Subaru bu işin ordinaryüsü olmuş artık. Mezitler virajlarına hangi hızla girdiysem o hızlarla çıktım en ufak bir tedirginlik göstermedi.
-Direksiyon sistemi tamamen sürücü odaklı , ne dersem onu yapıyor özlemişim bu yönden. Dönüş çapı Mercedes'ten sonra çok kötü, benim arabayla tam tur yapmadan tek seferde döndüğüm yerde iki manevra yaptım , şehir içinde üzebilir.
-Klima otomatiği zayıf. Büyük ihtimal bir ya da iki tane sensör var veri akışı düzgün gelmiyor. Sürekli tek yöne çalışıyor klima auto modundayken. Aracın iç hacmi büyük olduğundan 3 bölgeli klima standart olmalı idi. Mercedes harici tüm markaların kliması benim burnumu tıkar ve baş ağrısı yapar ama öyle bir durumla karşılaşmadım.
-En çok dikkatimi çeken bir diğer husus da, 2 tane vag grubu araç sahibi egoist dışında, aynadan geldiğimi gören herkes kenara çekildi. Son yıllarda Mercedes'li yolculuklarda görmekte zorlandığım bir durum.
- Gidişi hakkında kelam etmek istemiyorum , 120 km/h'den sonra bu araba ile yürüyebilecek bir araba Türkiye şartlarında çok zor denk gelir. Yürüse bile bununla beraber aynı viraja girip sağlam çıkma ihtimali çok zor. 320d , TT , güncel kasa A6 40 TDI , Golf GTI , Passat 2.0 TDI gibi araçları ait oldukları şeride soktu Eskişehir yolunda. Diğer haddi olmadan bulaşan arkadaşları saymak istemiyorum.
- Son olarak yakıt tüketimi yüksek seviyede , öyle tahmin ediyorum ki 14-15 lt ortalama ile geldim. Ara hızlanmaları sık yapınca benzin ibresinin düşüşünü izliyorsun. Verdiği keyfe bakarsam kendi kendime değer diyorum. Çok yakmış diyenlere de cevabım : Çok yakan araba yoktur az kazanan sahibi vardır , olur
Benim için son derece keyifli bir yolculuktu , vaktin nasıl geçtiğini anlamadım özellikle Eskişehir'den sonraki meşhur virajlarda.
Yıldızın gölgesinde bir Subaru resmi ile hayırlı geceler diliyorum :