Şu videoda Onno usta bu sorunun yanıtını vermiş. Özellikle bizim aracımız gibi tüm tekerleklerine güç aktaran araçlardaki güç kaybına da değiniyor. İlginizi çekebilir....
Herkes tork diyor ama benim 350Nm torklu dizel Forester’im ile yine ayni 350Nm torklu Forester XT karsilastirildiginda neden XT cok daha heyecan verici, atik, canavar, yaris ruhlu bir arac; onu kimse aciklamiyor??
“Devir bandi” onemlidir arkadaslar. Tamam dizel, XT’nin belki dortte biri yakiyor ama “devir bandi” onemlidir
(06-03-2020, Saat: 10:29)oguzhaneren demiş ki: Herkes tork diyor ama benim 350Nm torklu dizel Forester’im ile yine ayni 350Nm torklu Forester XT karsilastirildiginda neden XT cok daha heyecan verici, atik, canavar, yaris ruhlu bir arac; onu kimse aciklamiyor??
“Devir bandi” onemlidir arkadaslar. Tamam dizel, XT’nin belki dortte biri yakiyor ama “devir bandi” onemlidir
Sent from my iPhone using Tapatalk
Karşılaştirmayi yanlış yapıyorsun da ondan aynı torka sahip turbo beslemeli iki farklı yakıt sistemine sahip arabayı karşılaştırirsan her zaman benzinli önde gelir. Sen 150 HP 350 nm torka sahip aracını 180 HP 2.5 atmosferik motor araç ile karşılaştiracaksin. XT ile karşılaştiracak olursan eğer o zaman ,177-150= 27hp fark ve XT nin tork bandı devreye girer. Dizel turbo beslemeli bir aracın tork bitiş bandı ile turbo benzinli bir aracın tork bitiş bandı asla aynı olmaz.
(06-03-2020, Saat: 10:29)oguzhaneren demiş ki: Herkes tork diyor ama benim 350Nm torklu dizel Forester’im ile yine ayni 350Nm torklu Forester XT karsilastirildiginda neden XT cok daha heyecan verici, atik, canavar, yaris ruhlu bir arac; onu kimse aciklamiyor??
“Devir bandi” onemlidir arkadaslar. Tamam dizel, XT’nin belki dortte biri yakiyor ama “devir bandi” onemlidir
Sent from my iPhone using Tapatalk
Karşılaştirmayi yanlış yapıyorsun da ondan aynı torka sahip turbo beslemeli iki farklı yakıt sistemine sahip arabayı karşılaştırirsan her zaman benzinli önde gelir. Sen 150 HP 350 nm torka sahip aracını 180 HP 2.5 atmosferik motor araç ile karşılaştiracaksin. XT ile karşılaştiracak olursan eğer o zaman ,177-150= 27hp fark ve XT nin tork bandı devreye girer. Dizel turbo beslemeli bir aracın tork bitiş bandı ile turbo benzinli bir aracın tork bitiş bandı asla aynı olmaz.
Mehmet Bey, peki biz bu 240 hp lik canavarı sti parçalarıyla biraz daha güçlendirmek istesek. İstanbul da bunu yapacak bir yer var mı? Tabi en önemlisi bunun motora ve yürür aksama etkisi öngörülemez mi olur, başımıza iş mi alırız? Bu konuda bir yorumunuzu alsak
(06-03-2020, Saat: 11:18)nitro37 demiş ki: Karşılaştirmayi yanlış yapıyorsun da ondan aynı torka sahip turbo beslemeli iki farklı yakıt sistemine sahip arabayı karşılaştırirsan her zaman benzinli önde gelir. Sen 150 HP 350 nm torka sahip aracını 180 HP 2.5 atmosferik motor araç ile karşılaştiracaksin. XT ile karşılaştiracak olursan eğer o zaman ,177-150= 27hp fark ve XT nin tork bandı devreye girer. Dizel turbo beslemeli bir aracın tork bitiş bandı ile turbo benzinli bir aracın tork bitiş bandı asla aynı olmaz.
Mehmet Bey, peki biz bu 240 hp lik canavarı sti parçalarıyla biraz daha güçlendirmek istesek. İstanbul da bunu yapacak bir yer var mı? Tabi en önemlisi bunun motora ve yürür aksama etkisi öngörülemez mi olur, başımıza iş mi alırız? Bu konuda bir yorumunuzu alsak
Hocam Mars'a araba gonderdiler coktan, gerek yok bence
(06-03-2020, Saat: 11:18)nitro37 demiş ki: Karşılaştirmayi yanlış yapıyorsun da ondan aynı torka sahip turbo beslemeli iki farklı yakıt sistemine sahip arabayı karşılaştırirsan her zaman benzinli önde gelir. Sen 150 HP 350 nm torka sahip aracını 180 HP 2.5 atmosferik motor araç ile karşılaştiracaksin. XT ile karşılaştiracak olursan eğer o zaman ,177-150= 27hp fark ve XT nin tork bandı devreye girer. Dizel turbo beslemeli bir aracın tork bitiş bandı ile turbo benzinli bir aracın tork bitiş bandı asla aynı olmaz.
Mehmet Bey, peki biz bu 240 hp lik canavarı sti parçalarıyla biraz daha güçlendirmek istesek. İstanbul da bunu yapacak bir yer var mı? Tabi en önemlisi bunun motora ve yürür aksama etkisi öngörülemez mi olur, başımıza iş mi alırız? Bu konuda bir yorumunuzu alsak
240 hplik XT yi sti parçaları ile güçlendirmek bir XT parası kadar emin ol tutar. Ayrıca güçlendirdik diyelim, cvt sanziiman buna ne tepki verir bilemeyiz. Yeni model dit motoru güçlendirmenin tek yolu stage 1 modifiyedir. Buda turbo basıncını aç ve çıkışı rahatlat demektir. Onun dışında mekanik olarak motoru güçlendirmek hem gereksiz hemde pahali olur. Benim fikrim XT ye yapılacak tek şey manuel sti şanzımanı takmak ve yazılım artı egsoz değişikliği yapmaktir. Ortalama 300 HP güç alınsa yeter de artar bile. Amma velakin sti şanzımanı yeni tip almak gerekir ki tesisat ona uysun. Oda yine ateş pahasidir. Sonuç olarak cvt sanzimanli bir XT ye yapılacak en iyi işlem yazılım artı eksoz degisikligidir. Ayrıca ben 2.0 XT den 240 HP nin ustunde alınacak bir gücün motoru çok çabuk deforme edeceğini dusunenlerdenim. Düne kadar 2.0 sti dan alınan güç 240 HP idi. Tabi bu 240 HP nin ne kadarı tekere yansıyor bakmak lazım. Cvt şanzıman torkdan ve HP den mutlaka caliyordur. E zaten 4x4 un çaldığı bir güç vardı üstüne buda eklenince heralde yere yansiyan güç 180 HP fwlwn olsa gerek. Ben her çeşit spor arabaya hemen hemen kullanmış biri olarak şunu açık olarak söyleyebilirim ki biziim Subaru da teknik verilerden gördüğümüz HP sayisi ile hissediilen HP sayısı arasında dağlar kadar fark var. 240 HP Audi A6 onden çekiş bir aracın gidisi ile 240 hp subaru 4x4 aracın gidisi aynı değil
(06-03-2020, Saat: 14:54)Murat1903 demiş ki: Mehmet Bey, peki biz bu 240 hp lik canavarı sti parçalarıyla biraz daha güçlendirmek istesek. İstanbul da bunu yapacak bir yer var mı? Tabi en önemlisi bunun motora ve yürür aksama etkisi öngörülemez mi olur, başımıza iş mi alırız? Bu konuda bir yorumunuzu alsak
240 hplik XT yi sti parçaları ile güçlendirmek bir XT parası kadar emin ol tutar. Ayrıca güçlendirdik diyelim, cvt sanziiman buna ne tepki verir bilemeyiz. Yeni model dit motoru güçlendirmenin tek yolu stage 1 modifiyedir. Buda turbo basıncını aç ve çıkışı rahatlat demektir. Onun dışında mekanik olarak motoru güçlendirmek hem gereksiz hemde pahali olur. Benim fikrim XT ye yapılacak tek şey manuel sti şanzımanı takmak ve yazılım artı egsoz değişikliği yapmaktir. Ortalama 300 HP güç alınsa yeter de artar bile. Amma velakin sti şanzımanı yeni tip almak gerekir ki tesisat ona uysun. Oda yine ateş pahasidir. Sonuç olarak cvt sanzimanli bir XT ye yapılacak en iyi işlem yazılım artı eksoz degisikligidir. Ayrıca ben 2.0 XT den 240 HP nin ustunde alınacak bir gücün motoru çok çabuk deforme edeceğini dusunenlerdenim. Düne kadar 2.0 sti dan alınan güç 240 HP idi. Tabi bu 240 HP nin ne kadarı tekere yansıyor bakmak lazım. Cvt şanzıman torkdan ve HP den mutlaka caliyordur. E zaten 4x4 un çaldığı bir güç vardı üstüne buda eklenince heralde yere yansiyan güç 180 HP fwlwn olsa gerek. Ben her çeşit spor arabaya hemen hemen kullanmış biri olarak şunu açık olarak söyleyebilirim ki biziim Subaru da teknik verilerden gördüğümüz HP sayisi ile hissediilen HP sayısı arasında dağlar kadar fark var. 240 HP Audi A6 onden çekiş bir aracın gidisi ile 240 hp subaru 4x4 aracın gidisi aynı değil
Çok iyi anladım sağdan devam yani Teşekkürler.
(06-03-2020, Saat: 15:34)berque demiş ki:
(06-03-2020, Saat: 14:54)Murat1903 demiş ki: Mehmet Bey, peki biz bu 240 hp lik canavarı sti parçalarıyla biraz daha güçlendirmek istesek. İstanbul da bunu yapacak bir yer var mı? Tabi en önemlisi bunun motora ve yürür aksama etkisi öngörülemez mi olur, başımıza iş mi alırız? Bu konuda bir yorumunuzu alsak
Hocam Mars'a araba gonderdiler coktan, gerek yok bence
Tesla Roadster ile benim aracın aynı konuda geçmesi hoş oldu