Evet arkadaşlar sabırsızlıkla neler konuştuğumuzu merak ediyorsunuz biliyorum, ancak şimdi yazmaya vakit bulabildim kusurabakmayın.
Öncelikle şunu söyleyebilirim ki gerek genel müdür Halil bey gerekse satış müdürü Yargı bey ve beraberindeki çalışma arkadaşları çok kibar misafirperver ve subaru markasına hakim kişiler. Kendilerini bir kez daha beni davet edip misafir ettikleri için teşekkür ediyorum. Halil bey ve beraberindeki çalışma arkadaşları ile yaklaşık 2.20 dakikalık bir görüşme yaptık. Daha çok toplantı havasında geçen bu görüşmede daha önce bilmediğim bir çok şeyi öğrenmiş oldum. Bunların en başında distribütörün öyle bizim sandığımız gibi sonsuz yada çok geniş imkanlarının olmadığı geliyor. Onlarda çoğu konularda kısıtlı imkan ve yetkilere sahipler. Şimdi aşağıya sıra sıra gorusmemizin konu başlıklarını ve aramızda geçen konuşmaların satır başlarını yaziyorum.
TÜRKİYE VE SUBARU
Öncelikle Baytur A.S distribütör olarak Türkiye'den çekilmiyor. Uzun vade de böyle bir düşünceleri yok. Sektörel olarak daralma döneminde oldukları için bazı yerlerdeki servisleri çeşitli karışık markalara servis hizmeti veren firmalara geçici olarak devretmisler. Yani Subaru markasını içiniz rahat bir şekilde almaya devam edebilirsiniz. Birakma çekilme gibi bir durum asla yok. Zaten markadan çekilmenin daha külfetli olduğunu Halil bey ısrarla dile getirdi. Çekilsem zaten en az 10 yıl servis hizmeti vermek zorundayım sonuç olarak bir anlamı yok dedi.
SUBARU YETKİLİ SERVİSLERİNİN İŞLEVSELLİĞİ VE KALİTE DURUMU
Bu konuyu çok uzun konuştuk. Yetkili servislerde kaliteli personeli tutmanın çok zor olduğunu, işi öğrenir öğrenmez kendi yerini açmak istediğini, bu sebeplede kaliteli personel konusunda sıkıntı çektiklerini kendileri de çok iyi biliyor. Bu konu için kendilerine çok güzel bir kaç tavsiyede bulundum yazımın sonunda bunlarıda sizlere aktaracağım.
YEDEK PARÇA STOK VE TEDARİK DURUMU
Subaru olarak yedek parça konusunda geçmişte çok fazla stok malzeme getirdiklerini, fakat çoğu malların ellerinde kalması satilamamasi sebebiyle yeni modeller de daha dikkatli davrandıklarını, dolayısıyla en çok giden sarf malzemelerin dışında yedek parça ellerinde tutmadiklarini, ama acil önemli parçalarda Japonya'dan uçak kaldırdıklarini söyledi. Gelen parçaların gümrükte yeni kurallar gereği çok fazla kaldığını, devletin istediği belgelerin hazırlanması vs gibi konularda işleyişin çok yavaş olduğunu ayrıca da belirtti.
SUBARU VE GELECEK VİZYONU
Halil bey Subaru olarak Japonya'nın tüm dünyada 2025 Yılına kadar dünyanın en sağlam ve en güvenlikli Aracını üretmek için hazırlıklara 2015 yılından itibaren başladığını ve bu yolda çok büyük bir gelişme katettigini yine bunun subarunun en büyük iddiası olduğunu dile getirdi. En Sağlam şase, en üstün yol tutuş ve en üstün guvenlik teknolojisi = SUBARU
SUBARU DUYGUSALLIĞI
Subaru duygusal bir markadır dedi Halil bey, ona bağlı bir müşteri kitlesi var. Yolda birbirini tanımayan iki Subaru kullanıcısının selamlastigindan da haberdar dolayısı ile Subaru kardeşligini biliyor. Ama yetmez yapılması gerekenler var.
SUBARU REKLAMLARI VE TANITIM
Distribütör firma olarak imkanlarının kısıtlı olması nedeni ile yeteri kadar reklam veremediklerini Söyledi. Tabi bu bana göre bir bahane değil :
YENİ MODELLER GELECEK Mİ ?
Arkadaşlar yeni model malesef gelemiyor. Yine bu onların elinde olan bir şey değil. Yani japonya ya telefon açıp bana şu modelden şu kadar gönder demeye ne yetkileri nede imkanlari var. Japonya neyi satabilirsin derse onu satmak zorundalar. Bu kapsamda yeni İmpreza ve yeni legacy Ülkemize giremeyecek. Şuan satışta olan levorg bir daha gelmeyecek. 2.0 atmosferik olarak başka pazarlarda satılacak. Şuan satışta olan XV , Forester , Outback devam edecek.
HYBRİD GELECEK Mİ ?
Forester hybrid geliyor arkadaşlar. 2020 den itibaren satışa sanırım sunulacak. Hatta Halil bey araç gelir gelmez inşallah ilk testini seninle beraber yaparız dedi. Bakalım kismet :
Toplantımız da burada dile getirmeyecegim şeylerden de bahsettik. Tabi bunlar bende kalacak.
KULLANICILARLA İLETİŞİM
Özel servisler parçacılar, yan sanayiciler, parakendeciler, face grupları, sosyal medya , çirkin sözler, değişik tür insanlar, sonuç olarak tüm bu sebeplerden dolayı malesef kullanıcılar ile sosyal medyada ve yüzyüze iletişim de olmaktan kaçınmislar. Burada bizim farkimiz ve kalitemiz ortaya çıkacak inşallah o köprü görevini hakkıyla yerine getirecegiz.
TAVSİYELERİM
Arkadaşlar yukarıda bahsettiğim tüm konularda Halil bey'e naçizane tavsiyelerde bulundum. Çok dikkatlice dinlediler. Tespitlerimin çoğuna katıldılar. Yapılması gerekenler konusunda kendilerine daha sonra bir liste yollayacagim. Evet sorunlar var ama çareleri de mevcut. Kullanıcılar olarak Subaru dan beklediklerimizi tek tek sıraladim. Kendisine mail attıktan sonra bunlari forumda da paylaşacağım. O kadar çok yapılması gerekenler var ki orada anlatmama rağmen Halil bey sorunlar ve çözümleri konusunda bir çalışma yapıp liste hazırlamami istediler.
Kisaca arkadaşlar subaruyu bir kezde benden dinlediler ve memnun kaldılar. Onların göremediği ama bizim her gün yaşadığımız subaru dünyasıni anlatmaya çalıştım. Umarım bundan sonraki süreçte kendileri ile sık sık iletişimde olur ve bu markayı hep beraber daha yukarılara taşırız. Bende ve ekibimde ki bu Subaru aşkı yaşadığı müddetçe 7/24 karşılık beklemeden hizmet edeceğimi zaten gözlerimden anladilar. İnşallah bizlerden faydalanmayı becerebilirler diyerek yazımi bitiriyorum. Konuşulmuş ama aklıma gelmeyen şeyler olabilir. Soru sorabilirsiniz. Teşekkürler
Öncelikle şunu söyleyebilirim ki gerek genel müdür Halil bey gerekse satış müdürü Yargı bey ve beraberindeki çalışma arkadaşları çok kibar misafirperver ve subaru markasına hakim kişiler. Kendilerini bir kez daha beni davet edip misafir ettikleri için teşekkür ediyorum. Halil bey ve beraberindeki çalışma arkadaşları ile yaklaşık 2.20 dakikalık bir görüşme yaptık. Daha çok toplantı havasında geçen bu görüşmede daha önce bilmediğim bir çok şeyi öğrenmiş oldum. Bunların en başında distribütörün öyle bizim sandığımız gibi sonsuz yada çok geniş imkanlarının olmadığı geliyor. Onlarda çoğu konularda kısıtlı imkan ve yetkilere sahipler. Şimdi aşağıya sıra sıra gorusmemizin konu başlıklarını ve aramızda geçen konuşmaların satır başlarını yaziyorum.
TÜRKİYE VE SUBARU
Öncelikle Baytur A.S distribütör olarak Türkiye'den çekilmiyor. Uzun vade de böyle bir düşünceleri yok. Sektörel olarak daralma döneminde oldukları için bazı yerlerdeki servisleri çeşitli karışık markalara servis hizmeti veren firmalara geçici olarak devretmisler. Yani Subaru markasını içiniz rahat bir şekilde almaya devam edebilirsiniz. Birakma çekilme gibi bir durum asla yok. Zaten markadan çekilmenin daha külfetli olduğunu Halil bey ısrarla dile getirdi. Çekilsem zaten en az 10 yıl servis hizmeti vermek zorundayım sonuç olarak bir anlamı yok dedi.
SUBARU YETKİLİ SERVİSLERİNİN İŞLEVSELLİĞİ VE KALİTE DURUMU
Bu konuyu çok uzun konuştuk. Yetkili servislerde kaliteli personeli tutmanın çok zor olduğunu, işi öğrenir öğrenmez kendi yerini açmak istediğini, bu sebeplede kaliteli personel konusunda sıkıntı çektiklerini kendileri de çok iyi biliyor. Bu konu için kendilerine çok güzel bir kaç tavsiyede bulundum yazımın sonunda bunlarıda sizlere aktaracağım.
YEDEK PARÇA STOK VE TEDARİK DURUMU
Subaru olarak yedek parça konusunda geçmişte çok fazla stok malzeme getirdiklerini, fakat çoğu malların ellerinde kalması satilamamasi sebebiyle yeni modeller de daha dikkatli davrandıklarını, dolayısıyla en çok giden sarf malzemelerin dışında yedek parça ellerinde tutmadiklarini, ama acil önemli parçalarda Japonya'dan uçak kaldırdıklarini söyledi. Gelen parçaların gümrükte yeni kurallar gereği çok fazla kaldığını, devletin istediği belgelerin hazırlanması vs gibi konularda işleyişin çok yavaş olduğunu ayrıca da belirtti.
SUBARU VE GELECEK VİZYONU
Halil bey Subaru olarak Japonya'nın tüm dünyada 2025 Yılına kadar dünyanın en sağlam ve en güvenlikli Aracını üretmek için hazırlıklara 2015 yılından itibaren başladığını ve bu yolda çok büyük bir gelişme katettigini yine bunun subarunun en büyük iddiası olduğunu dile getirdi. En Sağlam şase, en üstün yol tutuş ve en üstün guvenlik teknolojisi = SUBARU
SUBARU DUYGUSALLIĞI
Subaru duygusal bir markadır dedi Halil bey, ona bağlı bir müşteri kitlesi var. Yolda birbirini tanımayan iki Subaru kullanıcısının selamlastigindan da haberdar dolayısı ile Subaru kardeşligini biliyor. Ama yetmez yapılması gerekenler var.
SUBARU REKLAMLARI VE TANITIM
Distribütör firma olarak imkanlarının kısıtlı olması nedeni ile yeteri kadar reklam veremediklerini Söyledi. Tabi bu bana göre bir bahane değil :
YENİ MODELLER GELECEK Mİ ?
Arkadaşlar yeni model malesef gelemiyor. Yine bu onların elinde olan bir şey değil. Yani japonya ya telefon açıp bana şu modelden şu kadar gönder demeye ne yetkileri nede imkanlari var. Japonya neyi satabilirsin derse onu satmak zorundalar. Bu kapsamda yeni İmpreza ve yeni legacy Ülkemize giremeyecek. Şuan satışta olan levorg bir daha gelmeyecek. 2.0 atmosferik olarak başka pazarlarda satılacak. Şuan satışta olan XV , Forester , Outback devam edecek.
HYBRİD GELECEK Mİ ?
Forester hybrid geliyor arkadaşlar. 2020 den itibaren satışa sanırım sunulacak. Hatta Halil bey araç gelir gelmez inşallah ilk testini seninle beraber yaparız dedi. Bakalım kismet :
Toplantımız da burada dile getirmeyecegim şeylerden de bahsettik. Tabi bunlar bende kalacak.
KULLANICILARLA İLETİŞİM
Özel servisler parçacılar, yan sanayiciler, parakendeciler, face grupları, sosyal medya , çirkin sözler, değişik tür insanlar, sonuç olarak tüm bu sebeplerden dolayı malesef kullanıcılar ile sosyal medyada ve yüzyüze iletişim de olmaktan kaçınmislar. Burada bizim farkimiz ve kalitemiz ortaya çıkacak inşallah o köprü görevini hakkıyla yerine getirecegiz.
TAVSİYELERİM
Arkadaşlar yukarıda bahsettiğim tüm konularda Halil bey'e naçizane tavsiyelerde bulundum. Çok dikkatlice dinlediler. Tespitlerimin çoğuna katıldılar. Yapılması gerekenler konusunda kendilerine daha sonra bir liste yollayacagim. Evet sorunlar var ama çareleri de mevcut. Kullanıcılar olarak Subaru dan beklediklerimizi tek tek sıraladim. Kendisine mail attıktan sonra bunlari forumda da paylaşacağım. O kadar çok yapılması gerekenler var ki orada anlatmama rağmen Halil bey sorunlar ve çözümleri konusunda bir çalışma yapıp liste hazırlamami istediler.
Kisaca arkadaşlar subaruyu bir kezde benden dinlediler ve memnun kaldılar. Onların göremediği ama bizim her gün yaşadığımız subaru dünyasıni anlatmaya çalıştım. Umarım bundan sonraki süreçte kendileri ile sık sık iletişimde olur ve bu markayı hep beraber daha yukarılara taşırız. Bende ve ekibimde ki bu Subaru aşkı yaşadığı müddetçe 7/24 karşılık beklemeden hizmet edeceğimi zaten gözlerimden anladilar. İnşallah bizlerden faydalanmayı becerebilirler diyerek yazımi bitiriyorum. Konuşulmuş ama aklıma gelmeyen şeyler olabilir. Soru sorabilirsiniz. Teşekkürler