Subaru Forester 2.0 XT en büyük favorim 2002-2006 arası kasalar, İkinci olarak baktıklarımda 2006-2008 ZL paketler var. İç donanımı daha iyi gibi ama Turbosuz.
Hemen hemen her hafta sonu eşimle beraber İstanbul'un bu yoğunluğunu ve stresini atmak için dağ bayır tırmanmaya kamp yapmaya gideriz. Yıllık izinlerimiz de ise şehir şehir, diyar diyar uzun yolculuklar yapmayı çok seviyoruz.
Ustalarımdan ve Abilerimden tecrübeleri hakkında yardım istiyorum Turbolu ve Atmosferik motor arasında kaldım. Sizce hangisini Hangi bütçelere almak daha makul olur.
Mehmet Abi'nin videolarında En sorunsuz ve en masrafsız aracın 2006 sonrası Atmosferik selenoid valfli olan modelinden bahsediyor hem beygiri yüksek hem de atmosferik diye fakat derseniz ki Turbonun dağ bayırı, çamuru, kara kışı daha performanslı o zaman XT ye daha çok yönelebilirim.
Şimdiden beni aydınlatan herkese çok teşekkür ederim.
Diğer Subaruları trafik dışında çok görmedim ama bende 2007 atmosferik var. 158 beygir. Bana yetiyor. Tabi 4-5 adır benzinde biniyorum. Almadan önce deneme imkanım olsa belki ben de turbolu derdim ama şimdi ilk Subaru olarak iyi bir tercih olduğunu düşünüyorum.
Evet ustam var var ama hem çok ciddi paralar isteniyor hemde ciddi büyük bir motor =)
(18-02-2022, Saat: 19:11)madanadam demiş ki: Diğer Subaruları trafik dışında çok görmedim ama bende 2007 atmosferik var. 158 beygir. Bana yetiyor. Tabi 4-5 adır benzinde biniyorum. Almadan önce deneme imkanım olsa belki ben de turbolu derdim ama şimdi ilk Subaru olarak iyi bir tercih olduğunu düşünüyorum.
Bilgi için teşekkür ederim ustam. Benimde ilk subaru olacağı için arada kaldım. Çünkü her zaman arabalarımla aramda duygusal bir bağ olur hiç tarzım değildir her sene yada ik senede bir araba değiştirmek . Aldık dan sonra keşke turbolu olsaydı demek istemem =)
LPG takacaksanız hiçbiri. Benzinde kullanacaksanız ve yakıt masrafı sorun değilse 2006-2008 XT (2.5), yakıt masrafı sorun ise kat iptali ve yazılımlı (bu işlemleri siz yaptıracaksınız) 2003-2005 XT (2.0). ZL, turbo kadar yakar, araç yüklüylen veya yokuşta yığılır. Ancak, performans kaygınız yoksa, ZL de iyi bir alternatftir tabi. Ben tüm bu modelleri kulanmış biri olarak, 2.5 XT derim. Temizini bulamazsanız, veya fiyatı yüksek gelirse, yerine 2.0 XT de iyidir
(18-02-2022, Saat: 20:39)Ferhat23 demiş ki: LPG takacaksanız hiçbiri. Benzinde kullanacaksanız ve yakıt masrafı sorun değilse 2006-2008 XT (2.5), yakıt masrafı sorun ise kat iptali ve yazılımlı (bu işlemleri siz yaptıracaksınız) 2003-2005 XT (2.0). ZL, turbo kadar yakar, araç yüklüylen veya yokuşta yığılır. Ancak, performans kaygınız yoksa, ZL de iyi bir alternatftir tabi. Ben tüm bu modelleri kulanmış biri olarak, 2.5 XT derim. Temizini bulamazsanız, veya fiyatı yüksek gelirse, yerine 2.0 XT de iyidir
2.0 XT'ye yazılım yapacak düzgün bir yer (Ankara'da) önerebilir misiniz? Biliyorsanız maliyeti hakkında da fikir verebilir misiniz lütfen? Ben kat iptalini yaptım (yapmak zorunda kaldım), sanırım yazılım yaptırmam gerekecek.
(18-02-2022, Saat: 20:39)Ferhat23 demiş ki: LPG takacaksanız hiçbiri. Benzinde kullanacaksanız ve yakıt masrafı sorun değilse 2006-2008 XT (2.5), yakıt masrafı sorun ise kat iptali ve yazılımlı (bu işlemleri siz yaptıracaksınız) 2003-2005 XT (2.0). ZL, turbo kadar yakar, araç yüklüylen veya yokuşta yığılır. Ancak, performans kaygınız yoksa, ZL de iyi bir alternatftir tabi. Ben tüm bu modelleri kulanmış biri olarak, 2.5 XT derim. Temizini bulamazsanız, veya fiyatı yüksek gelirse, yerine 2.0 XT de iyidir
Yani kısaca Turbo olsun da ne olursa olsun Herhalde bana en uygunu 2.0 XT olacak. İkinci araç olacağı için 2.5 ler ağır gelir.
Rica ederim. İnşallah sürüş karakterinize uygun olan aracı bulursunuz @sea Arıcan Raci ustanın yazılımcısı var. Fiyatı 300 dolar. Olabi Garaj, Tork Garaj veya US Performance gibi yerler de Subaruya özel yazılım yapıyorlar, ancak fiyatlarını bilmiyorum.
Çok teşekkür ederim. Raci usta ile konuşacağım. Yazılımla tam olarak ne yapıyorlar, neyi ayarlıyorlar acaba? Benim araçta Prodrive beyin var. Onun orijinal yazılımını elletmek pek gönlümden geçmiyor aslında.
O bahsettikleriniz 2003-2008 arasıdır, daha sorunsuz olanı 2003-2005 arası xt dir ya da 2008 sonrası yeni kasa daha da sorunsuzdur. Ancak 2006-07 ler 158 hp 2003-05 xt ler 177 hpdir. 2008 sonrası ise 150 hp dir, araç gençleştikçe beygir ve performans düşüşü var ama ters orantılı olarak sorunsuzluk yine 2008 sonrasında daha iyi. Aslında 2003-05 ile 2006-07 arasında sekonder pompa valf farkı var bu parçanın sorunsuz 300 bin gideni de var 60-70 binlere sıkıntı çıkaranı da piyango bir iş yani. Donanım model yükseldikçe artıyor ama hepsinde ihtiyacınız olan herşey var xt ler zaten dolu olan paket. ZL nin de 2008 de devam eden satışı oldu yeni kasaya geçerken gelen ZL lerde xenon far da var bir iki ufak fark daha var.