Açıkcası amaç her zaman ki gibi müşteri memnuniyetinden çok kar gütmek olacağı için bana göre ilk zamanlar müşterinin hoşuna giden indirim ve servis kolaylıkları sağlayacaklar sonrası yine devam. Subaru ayrıcalıklı bir marka ve bunu bayii ve servisler kendi lehlerine kolayca çevirebilir aslında. Biraz imkanları zorlayarak bu küçük ama bilinçli kitleyi çok memnun edebilirler. Yakın zamanlarda olabilecek kaza yada uzun sürebilecek bir onarım süreci için ikame aracı sorduğumda önce beni kendilerini denetlemek için gelen biri sandılar daha sonra öyle olmadığını anlattım kendilerine ve ikame araç konusunda çok kısıtlı imkanlarının olduğunu belirttiler. Çok ilginçtir 2 adet ikame araçları varmış onlarda manuel vites citroen marka araçlarmış. Şimdi burada müşteri ile ilgilenmeyen malının arkasında durmayan Subaru mu suçlu yoksa servis/bayii mi suçlu?
Şöyle kısa bir değerlendirme yapalım yazdıklarım tamamen afaki rakamlardır. Diyelim Mercedes in yıllık sattığı araç ve mevcut araç sayısı 100k olsun. Bayiilerinde ortalama ikame araç sayısı Türkiye genelinde tahmini 200 den fazladır. Subaru nun sattığı ve Türkiye genelinde ki araç sayısı Mercedes in 10/1 dir. Haliyle ikame araç sayısıda buna paralel olarak düşecektir. Yani Türkiye genelinde her serviste bulunan ikame araç sayısı en az 5 ve üzerinde olmalıdır ve araçlar Subaru marka olmalıdır. Eski model bir Subaru kullanıcısı servisin kendisine verdiği yeni model bir araçtan etkilenerek aracını değiştirebilir yada tavsiyesini artırabilir.
Buna benzer küçük ama önemli şeyleri artırarak memnun müşteri kitlesini ve satışlarını artırabilir. Bizler evet Türkiye de hatta dünyada bulunan küçük ama kendine has bir çizgisi olan bir markanın araçlarına sahibiz. Servis ve bayiiler müşteriyi kaba tabirle yolunacak kaz yerine memnun müşteri amaçlı çalışırsa o zaman servis ve yedek parça fiyatlarıda makul seviyelere gelebilir. Aslında yazacak baya konu var fakat yeri ve zamanı geldikçe yazmak istiyorum.
Şöyle kısa bir değerlendirme yapalım yazdıklarım tamamen afaki rakamlardır. Diyelim Mercedes in yıllık sattığı araç ve mevcut araç sayısı 100k olsun. Bayiilerinde ortalama ikame araç sayısı Türkiye genelinde tahmini 200 den fazladır. Subaru nun sattığı ve Türkiye genelinde ki araç sayısı Mercedes in 10/1 dir. Haliyle ikame araç sayısıda buna paralel olarak düşecektir. Yani Türkiye genelinde her serviste bulunan ikame araç sayısı en az 5 ve üzerinde olmalıdır ve araçlar Subaru marka olmalıdır. Eski model bir Subaru kullanıcısı servisin kendisine verdiği yeni model bir araçtan etkilenerek aracını değiştirebilir yada tavsiyesini artırabilir.
Buna benzer küçük ama önemli şeyleri artırarak memnun müşteri kitlesini ve satışlarını artırabilir. Bizler evet Türkiye de hatta dünyada bulunan küçük ama kendine has bir çizgisi olan bir markanın araçlarına sahibiz. Servis ve bayiiler müşteriyi kaba tabirle yolunacak kaz yerine memnun müşteri amaçlı çalışırsa o zaman servis ve yedek parça fiyatlarıda makul seviyelere gelebilir. Aslında yazacak baya konu var fakat yeri ve zamanı geldikçe yazmak istiyorum.