2014 model 237bin km deki aracımda AT OİL TEMP+ABS+YOKUŞ KALKIŞ+ÇEKİŞ KONTROL ışıkları bir arada yanmaya başladı. Yaptığımız istişarelerde sorunun selenoid kaynaklı olduğunu düşünüyoruz. Bulunduğum ilde bu konuyu çözecek kişi ya da kişiler olmadığı için mcburen en yakın seçenek Ankara'ya gideceğim.Fakat şu günlerde gitme dururum yok ve olası daha büyük maddi hasarlı sorunları göze alarak aracı bu şekilde kullanmak zorundayım. Bu şekilde kullanırken maddi sorunlar dışında hayati risklere neden olacak bir durum ortaya çıkar mı?Başkalarına veya kendime maddi manevi bir zarar verir mi?Mesela araç kontrolden çıkıp bi yerlere çarpar mı? Bir de bu sorunu Ankara'da kim en iyi şekilde çözer?Kastamonu yakınında bir il de olabilir.Yeter ki bir günde çözebilsin.
Çok yazdım çok soru sordum.Hakkınızı helal edin. Cevaplar için şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum.
Aracınızda şanzıman yağ kaçağı varsa da bu uyarıyı verebilir radyatörünüz su eksiltiyorsa da verebilir. Ama her ikisi de yoksa şanzıman lock up solenoid arızasıdır muhtemelen ve aracınız yürürken arızaya düştüğü için açık kalmıştır kullanıma engel değildir. Bir de awd devrede mi ondan da emin olalım bu şanzımanın arıza verebilen 2 solenoidi var biri awd diğeri lock UP yani şanzıman kavramasını yaptıran solenoid ve genellikle de lock up arızalanır. Ankarada Raci usta çözer sizin işi. Bu arada arızayı okutup hata kodunu buraya yazarsanız daha da yardımcı olmak isterim.
Benim de 2016 XV aracım var. Aynı şekilde tüm ışıklar birden bire yanıyor. Düz giderken değil... sağa/sola dönerken, geri aldığımda, kasis atlarken vsr. Ama kontağı kapatıp bir iki saniye bekledikten sonra yine sorunsuz bir iki hafta gidiyor. Sanki bir temassızlık var gibi.
Bu konuda Youtube'dan araştırdım ve enteresan bir örnek çıktı. Adamın biri akünün kablolarını söktü ve bu kabloları 3-5 saniye bir birine değdirdi. Bunu anlamadım ama altında bir sürü insan bunun işi çözdüğünü yazmış.
Henüz denemedim. Acaba bu işlemin gerçeklik payı olup olmadığını veya aramızda bir oto elektrikçisi varsa bunun ne gibi bir artısı olacağını açıklarsa sevinirim.
Tahmininiz büyük ihtimalle doğru yani solenoid arızası çıkacaktır. Bunun çözümünü herkesin bildiği, önerdiği özel servislerde de bulabilirsiniz, yetkili serviste direkt parça değişerek de bulabilirsiniz ama parça teminini beklemeniz gerekecektir. Bu arıza lambaları yandığında tüm elektronik sistemleri devredışı bıraktığı için temkinli sürmenizde fayda var ama sonuçta arabamız hala AWD özelliğini koruyor, o kadar da güvensiz hissetmenize gerek yok.
Bu linkte akü kablolarını çözüp kablo uçlarını birbirlerine değiyorlar. 20 saniye sonra yeniden bağlayıp lambaları kontrol ediyorlar. Her şey düzelmiş? Acaba bu yöntem fake mi yoksa neyi resetliyor?
(12-04-2023, Saat: 12:39)Cherkess demiş ki: Aracınızda şanzıman yağ kaçağı varsa da bu uyarıyı verebilir radyatörünüz su eksiltiyorsa da verebilir. Ama her ikisi de yoksa şanzıman lock up solenoid arızasıdır muhtemelen ve aracınız yürürken arızaya düştüğü için açık kalmıştır kullanıma engel değildir. Bir de awd devrede mi ondan da emin olalım bu şanzımanın arıza verebilen 2 solenoidi var biri awd diğeri lock UP yani şanzıman kavramasını yaptıran solenoid ve genellikle de lock up arızalanır. Ankarada Raci usta çözer sizin işi. Bu arada arızayı okutup hata kodunu buraya yazarsanız daha da yardımcı olmak isterim.
İlginize teşekkür ediyorum.LAstik değişimi sırasında bu kontrolleri de yapacağım. Bugün akü kablo uçlarını değdirme olayını da deneyeceğim. Sonuçları bildiririm.