Herkese merhabalar,
Bugun yazacagim bilgi belki daha onceden belirtilmis olabilir veya hic bilinmeyen bir nokta da olabilir.( @Cherkess Ozgur hoca sanirim boyle birseyden bahsetmisti diye animsiyorum, ama emin degilim) Konu acmamdaki sebep ise, suan kullandigim Mazda CX9 awd de bu sorunu yasiyor olmam.
Araci aldigimdan beri peryodik olarak parcalari degistiriyorum. Aracin kaporta ve ic aksam kondisyonu temiz oldugu icin uzun sure tutmayi dusunuyorum. Fakat yasadigim eyalette kislar agir gectigi icin yollar asiri tuzlaniyor ve bu da aracin altinda inanilmaz paslanmaya sebebiyet veriyor. Inanir misiniz, gecen yaz yedek lastigi indirdim ve pasini temizleyebildigim kadar temizleyip, siyah sprey boya ile koruma saglayayim dedim. iyi ki de yapmisim dun araci lifte kaldirdigimda boyadigim yerlerin korundugunu gordum. Neyse konumuza gelelim.
Bu sene mevsimleri olmasi gerektigi gibi yasiyoruz ve asiri sicak yaz sonrasi, agir bir kis bekliyordum ki bekledigim gibi de oldu. Pandemi surecince evden 2 gun, ofisten 3 gun seklinde calisiyorum. Kisin araci cok zorlamadim fakat 1-2 gun karli ve kaygan zeminde surus yaptim. Aracin fren booster inda (Westinghose diyorsunuz sanirim, simit seklindeki parca) kacak oldugu icin frenlerim sertlesiyor. Araci evin onune park ettigimde sanzuman yagi, fren hidroligi gibi keskin bir koku aliyorum. Aracin altinda herhangi bir damla olmadigi icin de frenlere fazla basinctan kacak yaptigini dusunuyordum. Acikcasi parcayi degisecegim icin de umursamiyorum. cunku hidrolik seviyesi ayni duruyor.
Gecen persembe gunu aracin egzos sesi degisti. boruda delik acilmis, aluminyum bant ile yama yaparken, aracin defransiyelinin altinda islaklik farkettim. Ama yere damlamiyor. Neyse once resmini cektim, sonrasinda da balata spreyi ile temizledim. Isik yardimiyla aks contalarina baktim ve paslanma gozlemledim. Ama contayi goremedim. Yolda kalmak moral bozucu bir durum oldugu icin dun yani pazartesi sabah erkenden ustami aradim. Dedim liftte araba varsa indir ben geliyorum. lifte 5dk kadar ihtiyacim var. Biraz mirin kirin etti dedi 2 saat sonra gel dedi.
$10 lik parca ama isciligi 5 saat suruyor. Sag-sol ayri ayri aks sokulecek. Ama benim derdim henuz o degil. Dukkana gitmeden once arayip sordum, gectigimiz defransiyel yag degisiminden kalan yagim var mi rafinda diye. Evet burda duruyor uzerinde "Sarp" diye not dusulmus.Yag eksik kalirsa bir daha servise git al olmasin diye.
Araci lifte kaldirdik. aks contalarindan yagin kacirdigi kanaatini getirdik. Ama degisme aciliyeti var mi yok mu onu teyit etmek icin de defransiyel yagini kontrol edelim dedik.
Doldurma deligini actik ve bir miktar yag geldi ki bu iyiye isaret.(tertemiz) defransiyelde fazla yag kacagi yok. cok hafif bir sizinti. Bu da bana epey bir zaman kazandiracak. Ama neden yag kacagi var? diye ustaya sordum.
Cevabi?
- Sarp cevabini biliyorum ama emin olmak icin bilgisayarima bakmam lazim dedi.Yanlis bilgi vermek istemem dedi.
Bilgisayardan benim aracin model bilgilerini girince, arka defransiyeli secip, yapacagimiz islemi aks contasi olarak sectik ve 1 uyari cikti karsimiza.
Karli, buzlanma yapacak derecede sogukta ve yagisli havalarda; defransiyel yaginin kokusunu alabilirsiniz. Sebebi ise, defransiyelin hava tahliyesinin tikanmasi. kardan, yagmurdan veya asiri soguktan buzlanma yaptiginda tahliye tikanip, icerideki sicak hava aks contalarindan disari cikiyor. Yani sizlerin halk arasinda dediginiz "terleme" olayi.
Yalniz bu tahliye butun defransiyellerde yok veya ayni sekilde degil.
Iste bu yuzden bana cevabi vermenden once emin olmak istedi.
Bende bu bilgiyi sizlerle paylasmak istedim. Hatta oncesinde subaru defransiyellerine de goz attim ve ayni durum soz konusu.
Peki sizler ne yapmalisiniz?
Benim sahsi dusuncem, aracin altina yatip, defransiyelin uzerine bakmak. eger yag sizintisi varsa; balata spreyi ile defransiyelin yuzeyini temizleyin. Bu temizleme sirasinda mutlaka gozluk ve maske takin ve yere de karton serin. sonrasinda doldurma tapasini acip, yag seviyesine bakin. eger siz yapamiyorsaniz, lift i olan bir yere goturup kontrol edin. disari yag gelirse sorun yok. gelmezse ekleme yapin. sonrasinda aracin altini duzenli olarak kontrol edin. sizinti olacak mi olmayacak mi diye.
Peki ben ne yapacagim?
araci degismeyi simdilik dusunmuyorum. Sizintinin sebebi belli ve bu da zamanimin oldugunu soyluyor. Eylul-ekim gibi parcalari hazirlarsam, degisim yapabilirim. Tabi oncesinde $3-4K kadar bir butce bulmam gerekiyor.
Bugun yazacagim bilgi belki daha onceden belirtilmis olabilir veya hic bilinmeyen bir nokta da olabilir.( @Cherkess Ozgur hoca sanirim boyle birseyden bahsetmisti diye animsiyorum, ama emin degilim) Konu acmamdaki sebep ise, suan kullandigim Mazda CX9 awd de bu sorunu yasiyor olmam.
Araci aldigimdan beri peryodik olarak parcalari degistiriyorum. Aracin kaporta ve ic aksam kondisyonu temiz oldugu icin uzun sure tutmayi dusunuyorum. Fakat yasadigim eyalette kislar agir gectigi icin yollar asiri tuzlaniyor ve bu da aracin altinda inanilmaz paslanmaya sebebiyet veriyor. Inanir misiniz, gecen yaz yedek lastigi indirdim ve pasini temizleyebildigim kadar temizleyip, siyah sprey boya ile koruma saglayayim dedim. iyi ki de yapmisim dun araci lifte kaldirdigimda boyadigim yerlerin korundugunu gordum. Neyse konumuza gelelim.
Bu sene mevsimleri olmasi gerektigi gibi yasiyoruz ve asiri sicak yaz sonrasi, agir bir kis bekliyordum ki bekledigim gibi de oldu. Pandemi surecince evden 2 gun, ofisten 3 gun seklinde calisiyorum. Kisin araci cok zorlamadim fakat 1-2 gun karli ve kaygan zeminde surus yaptim. Aracin fren booster inda (Westinghose diyorsunuz sanirim, simit seklindeki parca) kacak oldugu icin frenlerim sertlesiyor. Araci evin onune park ettigimde sanzuman yagi, fren hidroligi gibi keskin bir koku aliyorum. Aracin altinda herhangi bir damla olmadigi icin de frenlere fazla basinctan kacak yaptigini dusunuyordum. Acikcasi parcayi degisecegim icin de umursamiyorum. cunku hidrolik seviyesi ayni duruyor.
Gecen persembe gunu aracin egzos sesi degisti. boruda delik acilmis, aluminyum bant ile yama yaparken, aracin defransiyelinin altinda islaklik farkettim. Ama yere damlamiyor. Neyse once resmini cektim, sonrasinda da balata spreyi ile temizledim. Isik yardimiyla aks contalarina baktim ve paslanma gozlemledim. Ama contayi goremedim. Yolda kalmak moral bozucu bir durum oldugu icin dun yani pazartesi sabah erkenden ustami aradim. Dedim liftte araba varsa indir ben geliyorum. lifte 5dk kadar ihtiyacim var. Biraz mirin kirin etti dedi 2 saat sonra gel dedi.
$10 lik parca ama isciligi 5 saat suruyor. Sag-sol ayri ayri aks sokulecek. Ama benim derdim henuz o degil. Dukkana gitmeden once arayip sordum, gectigimiz defransiyel yag degisiminden kalan yagim var mi rafinda diye. Evet burda duruyor uzerinde "Sarp" diye not dusulmus.Yag eksik kalirsa bir daha servise git al olmasin diye.
Araci lifte kaldirdik. aks contalarindan yagin kacirdigi kanaatini getirdik. Ama degisme aciliyeti var mi yok mu onu teyit etmek icin de defransiyel yagini kontrol edelim dedik.
Doldurma deligini actik ve bir miktar yag geldi ki bu iyiye isaret.(tertemiz) defransiyelde fazla yag kacagi yok. cok hafif bir sizinti. Bu da bana epey bir zaman kazandiracak. Ama neden yag kacagi var? diye ustaya sordum.
Cevabi?
- Sarp cevabini biliyorum ama emin olmak icin bilgisayarima bakmam lazim dedi.Yanlis bilgi vermek istemem dedi.
Bilgisayardan benim aracin model bilgilerini girince, arka defransiyeli secip, yapacagimiz islemi aks contasi olarak sectik ve 1 uyari cikti karsimiza.
Karli, buzlanma yapacak derecede sogukta ve yagisli havalarda; defransiyel yaginin kokusunu alabilirsiniz. Sebebi ise, defransiyelin hava tahliyesinin tikanmasi. kardan, yagmurdan veya asiri soguktan buzlanma yaptiginda tahliye tikanip, icerideki sicak hava aks contalarindan disari cikiyor. Yani sizlerin halk arasinda dediginiz "terleme" olayi.
Yalniz bu tahliye butun defransiyellerde yok veya ayni sekilde degil.
Iste bu yuzden bana cevabi vermenden once emin olmak istedi.
Bende bu bilgiyi sizlerle paylasmak istedim. Hatta oncesinde subaru defransiyellerine de goz attim ve ayni durum soz konusu.
Peki sizler ne yapmalisiniz?
Benim sahsi dusuncem, aracin altina yatip, defransiyelin uzerine bakmak. eger yag sizintisi varsa; balata spreyi ile defransiyelin yuzeyini temizleyin. Bu temizleme sirasinda mutlaka gozluk ve maske takin ve yere de karton serin. sonrasinda doldurma tapasini acip, yag seviyesine bakin. eger siz yapamiyorsaniz, lift i olan bir yere goturup kontrol edin. disari yag gelirse sorun yok. gelmezse ekleme yapin. sonrasinda aracin altini duzenli olarak kontrol edin. sizinti olacak mi olmayacak mi diye.
Peki ben ne yapacagim?
araci degismeyi simdilik dusunmuyorum. Sizintinin sebebi belli ve bu da zamanimin oldugunu soyluyor. Eylul-ekim gibi parcalari hazirlarsam, degisim yapabilirim. Tabi oncesinde $3-4K kadar bir butce bulmam gerekiyor.