Araçlarımın temel bakımlarını kendim yapmaya karar verdikten sonra, aracı yukarı almak için araç rampasına ihtiyaç duydum. Yurtdışında gerek sert ve dayanıklı plastikten ya da alüminyum gibi hazır seçenekler varken maalesef Türkiyede online satış sitelerinde böyle seçenekler yoktu. Eşek denilen arabayı kriko marifetiyle kaldırdıktan sonra eşek denen şeyi , bazı yerlerde kriko sehpası diye geçiyor, aracın altına yerleştirip öylece arabayı sehpaya almış oluyorsunuz. Şöyle bir şey. Ben bunu tercih etmedim. En az 2 tane almak lazım ve ikisinin maliyeti 200-250 lira arasında tutacaktı.
Ben daha önce buna benzer bir şeyi başka bir ihtiyaç için üretmiştim.
Benim ürettiğimde ayrıca bir krikoya ihtiyaç yok. Üzerindeki düzenekle araç istenen yüksekliğe alınabiliyor.
Bu sefer şuna benzer bir şey yapmak istedim.
Şekil bu olsada fotoğrafta kullanılan ürün gözüme biraz güçsüz göründü. Ne de aracın altına gireceğiz. Daha güçlü bir şey yapmak istedim.
Şöyle bir şeyi tasarladım.
İlkin sehpanın üst kısmının uzunluğunu 30 cm düşünmüştüm ama daha sonra orayı 50 cm olmasına karar verdim. Buna bağlı olarak aşağıdaki mesnedi 20 cm daha uzun kestim. Sehpanın genişliğini 30 cm olmasına karar verdim. Subarunun teker tabanı bu genişlikte rahat rahat hareket ediyor.
Gereken köşebent demirleri kestikten sonra bazik kaynakla demirleri kaynattım.
Bitmiş halleri böyle.
Kullanımdaki hali ise böyle.
Son fotoda terazi bozuk gibi görünse de aslında benim telefonu tutuş açım bozuk.
Maalesef Seat marka aracıma yüksek geldi rampa. Bu haliyle ön tampon sürtüyor, ama arka tamponda sorun yok. Bu problemi aşmak için bir çare düşüneceğim artık.
Gelelim bu işin maliyetine. Sanırım işin demir kısmı bana toplamda 150 lirayı buldu. Köşebent demirleri hurdacılardan aldım. Ama farklı kalınlıklarda olduğu için hepsini 5mm et kalınlığında 5 cm eninde hurda olmayan köşebent kullansaydım da hemen hemen bu fiyata mal olacaktı.
İşin filtre kısmı için maliyet ise her iki aracımın tüm filtreleri hava, yağ ve polen , artı seatın mann mazot filtresi toplam 245 lira tuttu. Subarunun tüm filtreleri Mann, seatın filtreleri mann’ın yan kuruluşu filtron marka.
Yağ ise: 4 lt motul 8100 motul 5w-30w x-clean FE 150 lira. Kişisel olarak yaptığımızda hesaplı olması bir yana, içime sinmesi benim için daha önemli.
Selamlar.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ben daha önce buna benzer bir şeyi başka bir ihtiyaç için üretmiştim.
Benim ürettiğimde ayrıca bir krikoya ihtiyaç yok. Üzerindeki düzenekle araç istenen yüksekliğe alınabiliyor.
Bu sefer şuna benzer bir şey yapmak istedim.
Şekil bu olsada fotoğrafta kullanılan ürün gözüme biraz güçsüz göründü. Ne de aracın altına gireceğiz. Daha güçlü bir şey yapmak istedim.
Şöyle bir şeyi tasarladım.
İlkin sehpanın üst kısmının uzunluğunu 30 cm düşünmüştüm ama daha sonra orayı 50 cm olmasına karar verdim. Buna bağlı olarak aşağıdaki mesnedi 20 cm daha uzun kestim. Sehpanın genişliğini 30 cm olmasına karar verdim. Subarunun teker tabanı bu genişlikte rahat rahat hareket ediyor.
Gereken köşebent demirleri kestikten sonra bazik kaynakla demirleri kaynattım.
Bitmiş halleri böyle.
Kullanımdaki hali ise böyle.
Son fotoda terazi bozuk gibi görünse de aslında benim telefonu tutuş açım bozuk.
Maalesef Seat marka aracıma yüksek geldi rampa. Bu haliyle ön tampon sürtüyor, ama arka tamponda sorun yok. Bu problemi aşmak için bir çare düşüneceğim artık.
Gelelim bu işin maliyetine. Sanırım işin demir kısmı bana toplamda 150 lirayı buldu. Köşebent demirleri hurdacılardan aldım. Ama farklı kalınlıklarda olduğu için hepsini 5mm et kalınlığında 5 cm eninde hurda olmayan köşebent kullansaydım da hemen hemen bu fiyata mal olacaktı.
İşin filtre kısmı için maliyet ise her iki aracımın tüm filtreleri hava, yağ ve polen , artı seatın mann mazot filtresi toplam 245 lira tuttu. Subarunun tüm filtreleri Mann, seatın filtreleri mann’ın yan kuruluşu filtron marka.
Yağ ise: 4 lt motul 8100 motul 5w-30w x-clean FE 150 lira. Kişisel olarak yaptığımızda hesaplı olması bir yana, içime sinmesi benim için daha önemli.
Selamlar.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi