Geçen dolu tehlikesinde aracın üzerine Halı kilim vb koyduk fakat kapı kenarlarında su girmiş aracın içine. Koltuklar filan kurudular bayağı yine hafif nemliler.
Fakat paspasların altına bayağı su girmiş kolay kurumayacak gibi. Oto kuaförlerinde bu hizmet var mı kime götürebiliriz. Tavsiye varsa oraya götürelim. İstanbul Bostancı dayım.
İç temizlik yapan büyük bir işletmede ahtapot olur kurutmak için kullanılan, yakınlarınızda varsa bir rica edin ama birkaç saat çalışması lazım tam kurutmak için.
Araci calistirin. paspaslari cikartin. Aracin motoru isinana kadar, Klimayi acin, havalandirmayi yere verin, ic sirkulasyon dugmesine basin. Sicakligida ortalama tutabikdiginiz kadar sicakta tutun. Klimalarda en yuksek ne kadar sicaklikta calisiyor bilmiyorum. Bu islemde aracin icindeki nem, klima sistemiyle ayristirilir
Motor isindiktan sonra, klimayi kapatip, kaloriferi en yukse sicakliga getirin. Yine ayaklara verin havayi ama bu sefer arabanin camlarini cok az 1cm kadar acin.
(11-10-2020, Saat: 19:08)sarpworks demiş ki: Araci calistirin. paspaslari cikartin. Aracin motoru isinana kadar, Klimayi acin, havalandirmayi yere verin, ic sirkulasyon dugmesine basin. Sicakligida ortalama tutabikdiginiz kadar sicakta tutun. Klimalarda en yuksek ne kadar sicaklikta calisiyor bilmiyorum. Bu islemde aracin icindeki nem, klima sistemiyle ayristirilir
Motor isindiktan sonra, klimayi kapatip, kaloriferi en yukse sicakliga getirin. Yine ayaklara verin havayi ama bu sefer arabanin camlarini cok az 1cm kadar acin.
Bu sekilde kuruyacaktir. Zaman alabilir.
Ben de aynı şeyi tavsiye edecektim. Daha önce eski Mercedes'imin kumaş araç döşemelerini yıkattığım yerde ahtapotla araç kuruttular ama gene de tam kurumuyor. Hele bir de sıra falan varsa erkenden çıkarıyorlar. Diğer bir çözüm de 50'şer gramlık silika jellerden alıp koltuk altlarına koymak. İnternette satılıyor.
(11-10-2020, Saat: 19:08)sarpworks demiş ki: Araci calistirin. paspaslari cikartin. Aracin motoru isinana kadar, Klimayi acin, havalandirmayi yere verin, ic sirkulasyon dugmesine basin. Sicakligida ortalama tutabikdiginiz kadar sicakta tutun. Klimalarda en yuksek ne kadar sicaklikta calisiyor bilmiyorum. Bu islemde aracin icindeki nem, klima sistemiyle ayristirilir
Motor isindiktan sonra, klimayi kapatip, kaloriferi en yukse sicakliga getirin. Yine ayaklara verin havayi ama bu sefer arabanin camlarini cok az 1cm kadar acin.
Bu sekilde kuruyacaktir. Zaman alabilir.
Ben de aynı şeyi tavsiye edecektim. Daha önce eski Mercedes'imin kumaş araç döşemelerini yıkattığım yerde ahtapotla araç kuruttular ama gene de tam kurumuyor. Hele bir de sıra falan varsa erkenden çıkarıyorlar. Diğer bir çözüm de 50'şer gramlık silika jellerden alıp koltuk altlarına koymak. İnternette satılıyor.
silika jelleri de kullanisli. daha once bir konu paylasmistim E550 diye. o araci evin onunde aylarca park halinde tutarken aracin icine bu jellerden koymustum. abartisiz her hafta 1 kola tenekesi dolduracak kadar su bosaltiyordum.
Amacim konuyu dagitmak degil fakat hazir konu kurutma, nem ile alakali. Belki birisinin derdine derman olur diyerek kucuk bir bilgi paylasayim. Evinde ozellikle banyoda rutubet kokusundan rahatsiz olan arkadaslar asagidaki urun veya benzerini deneyebilir. 1 yildan fazla suredir kullaniyorum ve banyomdaki rutubet kokusundan eser kalmadi. duzenli olarak haznesini bosaltmak lazim.
Öncelikle öneriler için Teşekkürler arkadaşlar eve yakın bir AVM de ki Oto Kuaför ile inceledik önce tabanda ki su çekilecek sonrasında detaylıca kurutma işlemi yapılacak. Koltuklar temizlenecek ve araca cila yapılacak. Hepsi için 400 e anlaştık. Az mı çok mu bilemedim, verdik artık uğraşmamak için.
Eğer sonucu beğenirsem yada beğenmezsem buradan yazacağım
Eşim az önce teslim almış, koltuklar yer döşemesi vb kurumuş hiç nem yok. Ahtapot ile halletmişler fakat döşeme altında ki elyaf gibi olan malzemeye parmağımı soktuğumda hala ıslaklık var. Oto kuaförünü aradığımda yarın tekrar getirin isterseniz tekrar yapalım dediler ama bunun kuruması için araştırdığımda genelde hep koltukları, döşemeleri komple söküp elyafı dışarıda kuruttuklarını gördüm.
Döşemenin altına çok faydası olmayacak sanki, bu yöntemle.
Bu koltukları sökmek elyafı kurutmak filan ortalama ne kadar tutar bilmiyorum yarın bir araştıracağım bakalım. Bostancı Oto sanayide varsa oraya bakacağım. Peki 3-4 gün böyle gezmek arabayla paslanmaya filan sebebiyet verir mi? Şuan döşemeler kuru ama yarın o elyaftan tekrar döşemelere su geçer mi onuda bilmiyorum.
Başıma gelse iki yerden birine gider(d)im, bir tanesi Bostancı Ziebart, diğer Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu Stadı / Migros'un arkasındaki Meguiar's. Ziebart'ı, 98-2004 arası o zamanki aracımı 3 ya da 4 kez hem cilalatmıştım, hem detay iç temizlik yaptırmıştım, oradan anımsıyorum (Yeri Bostancı Sanayi girişindeydi o zaman. Şu an aynı mı sahipleri bilemiyorum fakat benim yaptırdığım ve karşılaştığım işçilik muazzamdı gerçekten) Diğeri de, eve yakınlığından ve titizliğinden dolayı Cadde'deki eş dosttan duyarak gittiğim, çalışanlarının yıllardır aynı olduğu, 2014'ten beri bildiğim Meguiar's Kızıltoprak.
Her ikisi de piyasadan pahalı gelebilir. Ancak kullanılan malzeme, işçilik farklı. (Meguiar's mesela, birkaç küçük / benim farkedebildğim kabarcık nedeniyle tüm camları söküp yeniden film kapladı, hem de o yönde bir ricam olmamasına rağmen)