2015 XV aracımın aküsünü değiştirmeyi düşünüyorum. Değişim sırasında dikkat etmem gereken noktalar var mı acaba? Akü model tavsiyeleriniz de varsa paylaşırsanız sevinirim fakat asıl öğrenmeye çalıştığım ve emin olamadığım, yeni akü takıldıktan sonra aracı cihaza bağlayıp akü tanımlaması/kalibrasyonu, olası hata kodlarının silinmesi vb. işlemler yapmak gerekecek mi? Birçok yeni nesil araçta yeni akü takıldıktan sonra bu tarz ayarlar yapılıyor, bazı yurtdışı kaynaklarda Subaru özelinde de yeni akü takıldıktan sonra bu tür adaptasyon türü ayarların yapılması gerektiği yazıyor. Bunu yapan akü montaj servisleri var fakat Subaru için ekstra bir durum varsa aküyü harici satın alıp bir Subaru servisine gitmek mi mantıklı olur ?
Ben 2016 model Forester aracim icin yakin zamanda aku degisimi yaptirdim. Hicbir zorlugu yok, eski akuyu sokup yenisini takiyorlar. Sadece radyo istasyon ayarlari silindi bende, onlari da yeniden ayarladim. Herhangi bir servis ziyareti, ayar sifirlama, kalibrasyon vs gerekli degil diye biliyorum, ben de zaten oyle bir sey yaptirmadim.
Aracım 2 gün aküsüz kaldı, hiçbir şey silinmedi. Kendim söktüm kendim taktım, hiçbir şey olmamış gibi devam ettim. Bazı araçlarda orijinal teyp, akünün kutup başlarını sökünce pin kodu isteyebiliyor, Subaru'da öyle birşey var mı bilmiyorum...
Varta'da geçen hafta kampanya vardı, babamın aracına 60 amper yeni Varta almıştık, 650 TL. Normalde 800 lira civarı. Eski aracımda da bu aracımda da Varta kullandım. En az 5 sene götürdü...
aku alirken dikkat etmeniz gereken en onemli nokta, CCA degeridir. deniz kenarindaki sehirlerde 650CCA yeterlidir. Ama soguk yerlerde ( Ankara, Erzurum..vb) kisin sorun yasamamak icin 800CCA almaniz gerekir.
Ornegin benim araclardan bir tanesi california dan gelmis ve 650CCA aku vardi. yasadigim yerde kisin sicaklik -20 lere kadar rahat dusuyor ve araci calistiramiyordum. sonra 800CCA aku temin ettim, -25 lerde bile sorunsuz mars vuruyor.
Merhaba. Ben 2014 model forester aracımın akusunu gecen hafta kendim değiştim. Bahsettiğiniz mevzular usta gerektirmeden aracin kendi kendine yapabilecegi kalibrasyonlar diye biliyorum ama ben yinede riske girmek istemedim. Aracı çalıştırdım ve çalışır vaziyette akuyu değiştirdim. Bu sekilde olunca aracta hicbir şekilde elektrik kesilmediginden hicbir ayarı bozulmuyor. Akü seçimi yaparken ise eskiye bakip aynisini almaya çalıştım. Aynisi yoktu ama gelistirilmis olan yeni versiyonu yaziyordu bende onu aldim.
Merhaba Ben zamanında 2014 XV"me Varta AGM Silver Dynamic D52 AGM-L2 60ah, 720 CC Akü almıs ve kulkanmıstım, sorunsuzdu
Artik 2010 2.5XT bir Forester var Gecen hafta Ydısına gidip geldim ve döndügümde havalanındaki park yerinde (5 gün) akü bitmisti. Muhtemlen ben bir isigi fln acik unuttum yani benim hatam oldugunu dusunuyorum. Ancak aracımda da yerli marka akü var ve ne zaman takildi tam bilmiyorum (2. el alındı). Velhasil simdi yeniden doldu ama pek guvenim yok, bir tekrar daha olursa Akü değişimi ben de yapacagim ve merakim daha büyük bir motor oldugu icin acaba ustte yazdıgım 60 amper aku yine yeterli olur mu ? Onerisi olan var mı?
(19-11-2021, Saat: 15:48)bluesertao demiş ki: Merhaba Ben zamanında 2014 XV"me Varta AGM Silver Dynamic D52 AGM-L2 60ah, 720 CC Akü almıs ve kulkanmıstım, sorunsuzdu
Artik 2010 2.5XT bir Forester var Gecen hafta Ydısına gidip geldim ve döndügümde havalanındaki park yerinde (5 gün) akü bitmisti. Muhtemlen ben bir isigi fln acik unuttum yani benim hatam oldugunu dusunuyorum. Ancak aracımda da yerli marka akü var ve ne zaman takildi tam bilmiyorum (2. el alındı). Velhasil simdi yeniden doldu ama pek guvenim yok, bir tekrar daha olursa Akü değişimi ben de yapacagim ve merakim daha büyük bir motor oldugu icin acaba ustte yazdıgım 60 amper aku yine yeterli olur mu ? Onerisi olan var mı?
Herkese guzel gunler
Merhaba, ben konuda geçen 2015 XV aracıma Varta N65 EFB akü taktırdım birkaç gün önce. Başarılı ve 2.gün sabahı start-stop özelliği de devreye girdi. Start-stop kullanmasam da test amaçlı kontrol etmiştim. Konuda da bahsettiğim gibi akü değişimi sonrası aküyü ecuya tanıyma vb bir işleme gerek olmadı. Fakat taktırmadan önce araştırdığım sırada neden bazı araçlarda bu tür bir işlem gerekebildiği konusunda bazı makaleler okumuştum. EFB ve AGM aküler arasında yapı gereği farklılıklar var, ve kabaca anladığım EFB akü şarj olma prensibine göre fabrika üretimi EFB akü ile çalışmaya programlı çıkan bir araca AGM akü takılırsa, bunun araca herhangi bir zararı olmadığı ama araç akünün yapısı gereği şarj olma prensibini EFB akü şarj ediyor olarak devam ettiği için, takılan AGM akünün ömrünü kısaltan bir durum oluştuğu belirtiliyordu. Daha derinlemesine inceleme fırsatım olmadı o yüzden bu durum hakkında daha fazla bilgi edinemedim. Bilgisi olan varsa paylaşabilirse güzel olur.
Sorduğunuz soruda motor gücünün fazlalığının akünün amper değerinde bir artış gerektirir mi emin değilim, akülerdeki amper değeri benim bildiğim kadarıyla şunu belirtiyor; 65 amper bir akünün vaad ettiği şey aracınız çalışmıyorken klima, ışıklandırma vb bileşenler varsayalım toplamda tam 65 amper çekiyorsa, o akü bunu 1 saat (65 amper/saat) karşılayabileceğini vaad ediyor. Yani 1 saat sonunda 65 amper çeken bir sisteminiz varsa akü 1 saat sonra bitecektir. Motor gücü ile bağlantılı bir durum var mı bilemiyorum.
Selam, aklımda kalan AGM akülerin şarj olmak için daha yüksek voltaj değeri istediği/kaldırabildiğini, ve bunun için fabrikadan EFB akü ile çıkan araçlara AGM akü takmak isteyenlerin, akünün daha sağlıklı çalışması için alternatöre voltaj arttırıcı modlar taktığını okumuştum.
Subarular genellikle Panasonic EFB akü ile geliyor.