(20-07-2020, Saat: 13:42)berque demiş ki: Hayırlı olsun öncelikle.
Nuri Beye katılıyorum, daha önceki kasalarda, yıllarda, benzin fiyatları/co2 salınımlari vs cok önem arz etmedigi icin, o yillarda cikan tüm araclar benzini tam anlamiyla sömüyordu.
Foresterda da, rav4de de, crv de de.. vs vs vs..
Ancak 2013 2014< sonrasinda tüm cikan araclarda bir ekonomiklige yönelme var..
13 15litrelerin havada ucustugu kasalardan, bir anda 7 8 litreler bandina indiler tum markalar.. forester da boyle crv de boyle vs vs..
Sahsi fikrim, bu yillardan sonra alinan araclar icin lpg'nin cok cezbedici yani kalmadi.
2 sebep,
1) benzin/lpg tuketimi maliyet farki cok azaldi
2) araclar daha yeni oldugu icin, olasi sıkıntılarda ödenecek parca vs fiyatlari yükselmis oldu..
Ornek 2008 2009 yada 2010 model foresterim olsa evet attigim taş baya kurbaga ürkütür ama
2013 sonrasi kasalarda, değer mi, düsünmek gerek..
Bence degmiyor..
Teşekkürler sağolun.
Katılıyorum eski subaruların şanzımandan kaynaklı yüksek tüketim değerleri yeni kasa 2013 sonrası foresterlarda cvt şanzımanın etkisiyle fark edilir derecede azaldı bu yadsınmaz bir gerçek.
Paylaşım için teşekkürler.
(20-07-2020, Saat: 13:42)berque demiş ki: Hayırlı olsun öncelikle.
Nuri Beye katılıyorum, daha önceki kasalarda, yıllarda, benzin fiyatları/co2 salınımlari vs cok önem arz etmedigi icin, o yillarda cikan tüm araclar benzini tam anlamiyla sömüyordu.
Foresterda da, rav4de de, crv de de.. vs vs vs..
Ancak 2013 2014< sonrasinda tüm cikan araclarda bir ekonomiklige yönelme var..
13 15litrelerin havada ucustugu kasalardan, bir anda 7 8 litreler bandina indiler tum markalar.. forester da boyle crv de boyle vs vs..
Sahsi fikrim, bu yillardan sonra alinan araclar icin lpg'nin cok cezbedici yani kalmadi.
2 sebep,
1) benzin/lpg tuketimi maliyet farki cok azaldi
2) araclar daha yeni oldugu icin, olasi sıkıntılarda ödenecek parca vs fiyatlari yükselmis oldu..
Ornek 2008 2009 yada 2010 model foresterim olsa evet attigim taş baya kurbaga ürkütür ama
2013 sonrasi kasalarda, değer mi, düsünmek gerek..
Bence degmiyor..
Teşekkürler sağolun.
Katılıyorum eski subaruların şanzımandan kaynaklı yüksek tüketim değerleri yeni kasa 2013 sonrası foresterlarda cvt şanzımanın etkisiyle fark edilir derecede azaldı bu yadsınmaz bir gerçek.
Paylaşım için teşekkürler.
(20-07-2020, Saat: 14:27)madanadam demiş ki: Ben maliyet konusunda bilgi vermesi açısından fikir vermesi açısından bilgi vereyim: Atiker GOLD kitinden memnun olmadığım için GRAND fiyatı aldım bu hafta içinde 2400 tl o
Ayda bir yaptığınız kilometreye veya hava sıcaklığına bağlı olarak 100-250 tl arası benzin almak gerekiyor. Çeyrek deponun altına düşmemek lazım.
AFR ayarıyla binilmesi gerekiyor. Düzgün ayar yapılmazsa fakir karışımda çalışırsa subapları bozuyor (2500 tl), zengin karışım olursa da katalitiği eritiyor (1700 tl civarı).
LPG benzinden yaklaşık %20 kadar fazla yakıyor.
Yani maliyetlere bunları da eklemek lazım. Sözün özü yılda 15-20 bin km altında yol yapıyorsanız LPG hiç mantıklı değil.
Bu arada aldığımdan beri full depo benzin denememiştim. 1-2 haftaya veriler çıkar, tüketim verileri için tekrar mesaj yazmayı düşünüyorum.
(20-07-2020, Saat: 12:38)Nuri_Kongur demiş ki: Elbette siz bilirsiniz, şehir içi tüketimi yazmamışsınız, ama verdiğiniz şehirler arası değerlerine bakarak lpg takmağa değer mi bilemedim.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Şehir içinde LPG - benzin arası fark özellikle kış mevsiminde ve kısa mesafelerde iyice daralıyor @Nuri_Kongur Hocam
Kafama takılan kısım da lpg ile ilgili anlattığınız iyi bir ustaya montaj yaptırmak, sonrasında afr ayarıydı filtresiydi zengin fakir karışımıydı bunlar bana dert olacak gibi gözüküyor.
(20-07-2020, Saat: 18:43)Barış Çağlar demiş ki: LPG taktırmamalısın (bence) aracın yanında LPG ninde bakım masrafı eklenecek. LPG bin getireceği sıkıntılar yine benim hesabıma göre yıllık 20.000 km altinda amorti etmeyecektir.
Eğer sizi zorlamıyorsa kıymayın subaruya
Subaruya gözüm gibi bakıyorum kıyamam teşekkürler hocam
(20-07-2020, Saat: 19:01)madanadam demiş ki: (20-07-2020, Saat: 18:43)Barış Çağlar demiş ki: LPG taktırmamalısın (bence) aracın yanında LPG ninde bakım masrafı eklenecek. LPG bin getireceği sıkıntılar yine benim hesabıma göre yıllık 20.000 km altinda amorti etmeyecektir.
Eğer sizi zorlamıyorsa kıymayın subaruya
Bir iki seneye satarım diyorsanız hiç gereği yok. Bir de Barış hocamın dediği gibi motorla ilgili mesela ateşleme hatası verirse acaba LPG mi benzin mi karmaşası ortaya çıkıyor.
Allah nasip kısmet ederse uzun yıllar binmeyi düşünüyorum. Benzine dayanmaya devam gibi görünüyor
teşekkürler.