4eat araçlarımız için avantajmı yoksa onların kabusumu öncelikle gelin bakalım 4eat neymiş.
Genel bilgi
4EAT, Dört-vites Otomatik Şanzıman anlamına gelir. Bu basitçe, aracınızın dört vitesli bir otomatik şanzımanla donatılmış olduğu anlamına gelir. 4EAT için vites oranları aşağıdaki gibidir: (WRXNate'e kredi)
Otomatik şanzıman dişli kutusu oranları:
1 - 2.785
2. - 1.545
3. - 1.000
4. - 0.694
geri- 2.272
son dişli - 4.11
Her bir vites için son hız (BrandonWRX Kredisi)
1-61 km/h
2-115 km/h
3. 180 km/h
4EAT de Değişken Tork Dağıtımı (VTD) AWD sistemi ile donatılmıştır. Bu AWD sistemi, sürüş koşullarına bağlı olarak tekerleklere giden gücü ayarlar ve manuel olarak donatılmış araçlarda kullanılan AWD sisteminden daha teknik olarak daha gelişmiş olur. Normal sürüş bölünmesi ön tekerleklerde% 45, arka tekerleklerde% 55'dir.
4EAT ile 5 İleri Manuel'in Farkı Nedir ?
4EAT ve 5MT arasındaki ilk fark AWD sistemidir. 5MT modelleri, ön ve arka tekerlekler arasında sürekli 50/50 dağıtırken 4eat modeller VTD sistemi (yukarıda belirtilmiştir) ile donatılmıştır. İkinci fark dişli takımıdır. 4EAT, 5MT modelinin 5 vites kullandığı gücünü kullanmak için 4 vites kullanıyor. 5 MT daha kısa şekilde ayarlanmış dişlileri daha hızlı ivmelenme sağlar.
Örneğin Stok 5MT modelleri yaklaşık 170 WHP'de dyno verisi verirken, aynı aracın 4EAT modelleri yaklaşık 150 WHP'de dyno verisi veriyor., Tork konvertörü yüzünden ekstra güc kaybı nedeniyle 4EAT ve 5MT arasında 20-25 WHP fark çıkıyor.
4EAT Şanzımanı Nasıl Verimli Hale Getirebiliriz
Dayanaklı bir tork konverterine ihtiyacınız var. Bu modun temel amacı kalkış devrini 3200 dev / dak'dan 4200 dev / dak aralığına yükseltmek ve böylece 4EAT'in 0-60 ve çeyrek mil boyunca 5MT donanımlı araçlarla aynı sürede çıkmasını sağlayabilirsiniz. Aracınızı günlük sürmeyi planlıyorsanız, bu mod ZORUNLU DEĞİLDİR.
Ben kendi halinde bir adamım kimseyle işim olmaz kaşınanı kaşırım derseniz yapmanız gereken daha basit.
Kesin bir görüş olmamasına rağmen genel görüş downpipe ve uppipe takmanın şanzıman tepkilerini arttırdığı yönünde. Bu modifikasyon turbonun daha hızlı dolmasını ve daha hızlı ivmelenmenizi sağlayacaktır. Daha profosyonel düşünürseniz yazılım ve enjektörlerle oynayarak kaybı minimuma indirebiliriz.
4Eat için En iyi Turbo Hangisi
İmkan varsa 4eat ile verimli çalışan turbolar: VF29, VF30, VF34, VF35
4EAT için Hangi Blow Off
Otomatik aracınıza blow off taktığınızda vites atarken çuff sesini duyamazsınız bu yüzden piyasada bulunan blow off lar sizi tatmin etmeyebilir. Sadece ayağınızı gazdan çektiğinizde çufflar
Kullanıcı yorumlarına göre 4eat için en iyi Blow Offlar
Blitz - düzgün çalışmaz
Greddy-- düzgün çalışmaz
TurboXS- düzgün çalışmıyor
HKS-Best BOV, tüm basınç seviyelerinde iyi çalışıyor
4EAT'mı daha sağlam 5MT mi ?
Genel fikir birliği, 4EAT'in 5MT'den daha güçlü bir şanzıman olması ve düzgün bir şekilde muhafaza edilmesi ve kötüye kullanımın asgari düzeyde tutulması durumunda çok uzun bir süre dayanmasıdır. 4EAT, "kırılması zor bir şanzımandır 250 WHP bariyerini geçmeye başladıktan sonra, şanzımanınızı "güçlendirmeyi" düşünmelisiniz Çok az insan aslında 4EAT'in "dişlerini" kırdı ve bildiğim tek kişi 400 WHP yükleyen bir arkadaşımızdı.
4EAT şanzımanı Manuel Olarak Değiştirmek
Japonya'da triptonik modeller olmasına rağmen, otomatik 4eatların bir çoğu bu özelliği içermiyor.
Ayrıca manuel olarak vites kolundan vites değiştirmeniz, daha iyi ivmelenme sağlamaz ve şanzumanınıza fazladan bir yük bindirir..
Bununla birlikte, 4EAT'in manuel olarak kullanma olayı, viraj alırken uygun güç iletimi için kullanışlı olabilir. Viraj öncesinde veya sert kullanımlarda d den 3 e çekmeniz durumunda kontrol sizde olacaktır ve daha iyi viraj döneceksiniz.
4EAT Manuel Kullanımı
1.vites. Bu özel bir durum vitesidir (el kitabında daha ayrıntılı olarak açıklanmıştır). Nadiren kullanılmalıdır.
2.vites Bu da aynı zamanda özel bir durum vitesidir (el kitabında daha ayrıntılı açıklanmıştır). 2. vites, dyno tuning için mükemmel olacak, ancak günlük sürüş için pek mantıklı değil. Şanzımanın otomatik olarak vites büyütülmeyeceğini lütfen unutmayın; bu nedenle, vites değiştirme gecikmesi yüzünden en az 1000 RPM erken vites atmış olursunuz.
Sihirli Vitesimiz 3.Vites : 3'ü seçerseniz Otomobil normal şekilde sürülür, ancak vites büyütülmez. 3'ü seçmek,yüksek bir hızda gitmediğiniz herhangi bir durumda sürüş yaparken idealdir ( örneğin şehirde araba kullanırken veya dik bir tırmanırken). 3'ü seçerseniz, ekstra güç gerektiğinde,aracınız downshift yapmaya daha istekli hale gelecektir.. İlginçtir ki, 3'te daha agresif tork kullanımı sayesinde pistte .2 saniye daha iyi zaman çıkarıldığına dair raporlar var.
Ölü Vitesimiz D : . D'yi seçtiğinizde, araba normal sürüş yapar ve en erken şekilde 4. vitese geçer. Bu, sabit bir hızda (Otoban, otoyol sürüşü) devam ederken sadece idealdir. D deiken, araba 2 vites küçültmekten hoşlanmaz, hızlı geçiş cevabı gerektiğinde kötü vites seçimi yapar.Kickdown yerine manuel 3 e veya duruma gre 2 ye alın.
Genel bilgi
4EAT, Dört-vites Otomatik Şanzıman anlamına gelir. Bu basitçe, aracınızın dört vitesli bir otomatik şanzımanla donatılmış olduğu anlamına gelir. 4EAT için vites oranları aşağıdaki gibidir: (WRXNate'e kredi)
Otomatik şanzıman dişli kutusu oranları:
1 - 2.785
2. - 1.545
3. - 1.000
4. - 0.694
geri- 2.272
son dişli - 4.11
Her bir vites için son hız (BrandonWRX Kredisi)
1-61 km/h
2-115 km/h
3. 180 km/h
4EAT de Değişken Tork Dağıtımı (VTD) AWD sistemi ile donatılmıştır. Bu AWD sistemi, sürüş koşullarına bağlı olarak tekerleklere giden gücü ayarlar ve manuel olarak donatılmış araçlarda kullanılan AWD sisteminden daha teknik olarak daha gelişmiş olur. Normal sürüş bölünmesi ön tekerleklerde% 45, arka tekerleklerde% 55'dir.
4EAT ile 5 İleri Manuel'in Farkı Nedir ?
4EAT ve 5MT arasındaki ilk fark AWD sistemidir. 5MT modelleri, ön ve arka tekerlekler arasında sürekli 50/50 dağıtırken 4eat modeller VTD sistemi (yukarıda belirtilmiştir) ile donatılmıştır. İkinci fark dişli takımıdır. 4EAT, 5MT modelinin 5 vites kullandığı gücünü kullanmak için 4 vites kullanıyor. 5 MT daha kısa şekilde ayarlanmış dişlileri daha hızlı ivmelenme sağlar.
Örneğin Stok 5MT modelleri yaklaşık 170 WHP'de dyno verisi verirken, aynı aracın 4EAT modelleri yaklaşık 150 WHP'de dyno verisi veriyor., Tork konvertörü yüzünden ekstra güc kaybı nedeniyle 4EAT ve 5MT arasında 20-25 WHP fark çıkıyor.
4EAT Şanzımanı Nasıl Verimli Hale Getirebiliriz
Dayanaklı bir tork konverterine ihtiyacınız var. Bu modun temel amacı kalkış devrini 3200 dev / dak'dan 4200 dev / dak aralığına yükseltmek ve böylece 4EAT'in 0-60 ve çeyrek mil boyunca 5MT donanımlı araçlarla aynı sürede çıkmasını sağlayabilirsiniz. Aracınızı günlük sürmeyi planlıyorsanız, bu mod ZORUNLU DEĞİLDİR.
Ben kendi halinde bir adamım kimseyle işim olmaz kaşınanı kaşırım derseniz yapmanız gereken daha basit.
Kesin bir görüş olmamasına rağmen genel görüş downpipe ve uppipe takmanın şanzıman tepkilerini arttırdığı yönünde. Bu modifikasyon turbonun daha hızlı dolmasını ve daha hızlı ivmelenmenizi sağlayacaktır. Daha profosyonel düşünürseniz yazılım ve enjektörlerle oynayarak kaybı minimuma indirebiliriz.
4Eat için En iyi Turbo Hangisi
İmkan varsa 4eat ile verimli çalışan turbolar: VF29, VF30, VF34, VF35
4EAT için Hangi Blow Off
Otomatik aracınıza blow off taktığınızda vites atarken çuff sesini duyamazsınız bu yüzden piyasada bulunan blow off lar sizi tatmin etmeyebilir. Sadece ayağınızı gazdan çektiğinizde çufflar
Kullanıcı yorumlarına göre 4eat için en iyi Blow Offlar
Blitz - düzgün çalışmaz
Greddy-- düzgün çalışmaz
TurboXS- düzgün çalışmıyor
HKS-Best BOV, tüm basınç seviyelerinde iyi çalışıyor
4EAT'mı daha sağlam 5MT mi ?
Genel fikir birliği, 4EAT'in 5MT'den daha güçlü bir şanzıman olması ve düzgün bir şekilde muhafaza edilmesi ve kötüye kullanımın asgari düzeyde tutulması durumunda çok uzun bir süre dayanmasıdır. 4EAT, "kırılması zor bir şanzımandır 250 WHP bariyerini geçmeye başladıktan sonra, şanzımanınızı "güçlendirmeyi" düşünmelisiniz Çok az insan aslında 4EAT'in "dişlerini" kırdı ve bildiğim tek kişi 400 WHP yükleyen bir arkadaşımızdı.
4EAT şanzımanı Manuel Olarak Değiştirmek
Japonya'da triptonik modeller olmasına rağmen, otomatik 4eatların bir çoğu bu özelliği içermiyor.
Ayrıca manuel olarak vites kolundan vites değiştirmeniz, daha iyi ivmelenme sağlamaz ve şanzumanınıza fazladan bir yük bindirir..
Bununla birlikte, 4EAT'in manuel olarak kullanma olayı, viraj alırken uygun güç iletimi için kullanışlı olabilir. Viraj öncesinde veya sert kullanımlarda d den 3 e çekmeniz durumunda kontrol sizde olacaktır ve daha iyi viraj döneceksiniz.
4EAT Manuel Kullanımı
1.vites. Bu özel bir durum vitesidir (el kitabında daha ayrıntılı olarak açıklanmıştır). Nadiren kullanılmalıdır.
2.vites Bu da aynı zamanda özel bir durum vitesidir (el kitabında daha ayrıntılı açıklanmıştır). 2. vites, dyno tuning için mükemmel olacak, ancak günlük sürüş için pek mantıklı değil. Şanzımanın otomatik olarak vites büyütülmeyeceğini lütfen unutmayın; bu nedenle, vites değiştirme gecikmesi yüzünden en az 1000 RPM erken vites atmış olursunuz.
Sihirli Vitesimiz 3.Vites : 3'ü seçerseniz Otomobil normal şekilde sürülür, ancak vites büyütülmez. 3'ü seçmek,yüksek bir hızda gitmediğiniz herhangi bir durumda sürüş yaparken idealdir ( örneğin şehirde araba kullanırken veya dik bir tırmanırken). 3'ü seçerseniz, ekstra güç gerektiğinde,aracınız downshift yapmaya daha istekli hale gelecektir.. İlginçtir ki, 3'te daha agresif tork kullanımı sayesinde pistte .2 saniye daha iyi zaman çıkarıldığına dair raporlar var.
Ölü Vitesimiz D : . D'yi seçtiğinizde, araba normal sürüş yapar ve en erken şekilde 4. vitese geçer. Bu, sabit bir hızda (Otoban, otoyol sürüşü) devam ederken sadece idealdir. D deiken, araba 2 vites küçültmekten hoşlanmaz, hızlı geçiş cevabı gerektiğinde kötü vites seçimi yapar.Kickdown yerine manuel 3 e veya duruma gre 2 ye alın.