(30-09-2023, Saat: 02:50)Cherkess demiş ki: Buji bobin ateşleme zayıflığı yapar o da vites geçişlerinde vuruntu ya ve ya kararsızlığa sebep olur anca subaru da genelde titreme ve üst devirlerde çekiş problemlerine sebep olur.
4. Viteste çekmiyorsa bir arıza lambası yakması lazım. O da yoksa katalizörlere bakılmalı. LPG varsa benzine alıp bakılmalı. Burada sizin usta beklentiniz yanlış olur.
Bu konuda tecrübe sahibi bir çok üyemiz ve adminlerimiz var. Zaten servis ustası dedikleriniz de bu soruları soracaktır. Yoksa şu an önemli kritik noktaları bilmeden genel olarak söylediğiniz şeyden fal bakıyor gibi bir şey oluyoruz. Ustayı sorma sebebimiz aslında ustayım diye geçinen beceriksizler var camiada isim de yapmışlar bir şekilde. Biz kim nerenin ustası dır hangi işlerin ehlidir iş ahlakı nasıldır gidilir mi gidilmez mi onları ülke geneli üyelerimizden aldığımız öneriler ve uyarılar ışığında değerlendirip sizi ve diğer üyelerimizi kurtarma derdindeyiz. Çünkü kim deneme yanılma yapar kim kazıklar ya da kim nokta atışı arıza tespiti yapar bunların çoğuna vakıfız zaten. Bunu servisler ve ustalar da iyi bilirler forum olarak bir yaptırım gücümüz de oluyor haliyle. Sonuçta Subaru Türkiye nin Genel Müdürüyle bile ahbaplığımız var. Ustanın adını şimdilik vermeyin yine de ama dediği şeyleri yaptıkça hem sorun çözülmeyip hem masrafınız atıyorsa konuyla ilgili bir şey bilmiyor deneme yanılma yapıyordur aklınızda olsun.
İlk bilmemiz gereken arıza lambası yanıyor mu yanıyorsa hangi kodu veriyor. Cihaza takılınca pc de arıza kodu yazar Örneğin P0400 gibi bu kodları not edip paylaşın. Yağlar ve buji bobin takımı değişmiş şayet orijinal ise şu an en az 20 bin masrafa girdiniz parçalar çıkma değilse. Yan sanayi ise zaten 8-10 bin liramız gitti. Usta bunun için önemli anlayacağınız.
Üstad ağzına sağlık. Ustayı(!) bıraktım, başka usta da yok şayet burda. Yolum Ankara İstanbula da düşmüyor. Orduda yetkili servis var gidebileceğim. Şayet SAMSUN,ORDU,GİRESUNda tavsiye edeceğiniz usta varsa sevinirim.
Araca gelince:
Araç arıza lambası yakmadı hiç. Yağların tamamı değişti. Buji bobinler değişti (adam ısrarla sorunun bundan kaynaklandığını söyledi durdu). Hava akışmetre değiştirilerek denendi ama nafile. Usta en sonunda katalizöre kadar indi ki ilk gittiğimde katalizörden değildir diyordu. Ön iyiydi(egzozcu ölçümünü yaptı) arkayı boşalttık. Ama değişen bişey olmadı. Her işlemden sonra da sanki düzelme varmış gibi “biraz daha iyi oldu-bu sefer çekişi yükseldi” falan diyor. Ama gram değişim yok. Şimdi usta iyi durumda olan ön katalizörü de boşaltmanın derdine düştü. Ben de istemedim, kalsın dedim. Taktığı bobinleri de söktürdüm. Bu şekilde yoluma devam edeceğim.