Subaruyu tam bilmiyorum fakat diğer markalarda bazı araçların beyinde kayıtlı lastik ebatları oluyor. Bunların amacı, kayıtlı olan ebatları taktığınızda tüm fren ve güvenlik sistemleri sorunsuz çalışıyor. Fakat kayıtlı olmayan ebat takıldığında ABS sensöründe algılama sorunu ve dolayısıyla ESP'nin de zamansız devreye girmesi gibi problemler olabiliyor. Kontrol ettirmeden almamak lazım diye düşünüyorum.
Ebat olarak da 235 55 17 den 225 60 16 daha kontrollü ve verimli olacaktır.
Subaruyu tam bilmiyorum fakat diğer markalarda bazı araçların beyinde kayıtlı lastik ebatları oluyor. Bunların amacı, kayıtlı olan ebatları taktığınızda tüm fren ve güvenlik sistemleri sorunsuz çalışıyor. Fakat kayıtlı olmayan ebat takıldığında ABS sensöründe algılama sorunu ve dolayısıyla ESP'nin de zamansız devreye girmesi gibi problemler olabiliyor. Kontrol ettirmeden almamak lazım diye düşünüyorum.
Ebat olarak da 235 55 17 den 225 60 16 daha kontrollü ve verimli olacaktır.
Bu bilgiyi bilmiyordum. Ben 1 boy büyük yanak taktım ama şimdiye kadar bir problem yaşamadım inşallah yaşamam da.
Subaruyu tam bilmiyorum fakat diğer markalarda bazı araçların beyinde kayıtlı lastik ebatları oluyor. Bunların amacı, kayıtlı olan ebatları taktığınızda tüm fren ve güvenlik sistemleri sorunsuz çalışıyor. Fakat kayıtlı olmayan ebat takıldığında ABS sensöründe algılama sorunu ve dolayısıyla ESP'nin de zamansız devreye girmesi gibi problemler olabiliyor. Kontrol ettirmeden almamak lazım diye düşünüyorum.
Ebat olarak da 235 55 17 den 225 60 16 daha kontrollü ve verimli olacaktır.
225 55 17 düşünüyorum artık şimdi sıra lastik seçiminde ne alabiliriz yukarıda link atmıştım birkaç lastik atmıştm
Subaruyu tam bilmiyorum fakat diğer markalarda bazı araçların beyinde kayıtlı lastik ebatları oluyor. Bunların amacı, kayıtlı olan ebatları taktığınızda tüm fren ve güvenlik sistemleri sorunsuz çalışıyor. Fakat kayıtlı olmayan ebat takıldığında ABS sensöründe algılama sorunu ve dolayısıyla ESP'nin de zamansız devreye girmesi gibi problemler olabiliyor. Kontrol ettirmeden almamak lazım diye düşünüyorum.
Ebat olarak da 235 55 17 den 225 60 16 daha kontrollü ve verimli olacaktır.
225 55 17 düşünüyorum artık şimdi sıra lastik seçiminde ne alabiliriz yukarıda link atmıştım birkaç lastik atmıştm
Ben Bridgestone cuyum. Hangi tür alacaksınız bilmiyorum ama sıcak bölgelerde sert lastik daha avantajlı bence. Yumuşak lastiklerde aşınma ve çatlama olayı fazla oluyor.
Subaruyu tam bilmiyorum fakat diğer markalarda bazı araçların beyinde kayıtlı lastik ebatları oluyor. Bunların amacı, kayıtlı olan ebatları taktığınızda tüm fren ve güvenlik sistemleri sorunsuz çalışıyor. Fakat kayıtlı olmayan ebat takıldığında ABS sensöründe algılama sorunu ve dolayısıyla ESP'nin de zamansız devreye girmesi gibi problemler olabiliyor. Kontrol ettirmeden almamak lazım diye düşünüyorum.
Ebat olarak da 235 55 17 den 225 60 16 daha kontrollü ve verimli olacaktır.
Bu bilgiyi bilmiyordum. Ben 1 boy büyük yanak taktım ama şimdiye kadar bir problem yaşamadım inşallah yaşamam da.
Ej 20 lerde bnm araz 2008 fabrika 215 65 16 koymuş. Aynı kasa 2010 ve üstünde 225 55 17 koymuş demekki sıkıntı yok diye düşünüyorum
Subaruyu tam bilmiyorum fakat diğer markalarda bazı araçların beyinde kayıtlı lastik ebatları oluyor. Bunların amacı, kayıtlı olan ebatları taktığınızda tüm fren ve güvenlik sistemleri sorunsuz çalışıyor. Fakat kayıtlı olmayan ebat takıldığında ABS sensöründe algılama sorunu ve dolayısıyla ESP'nin de zamansız devreye girmesi gibi problemler olabiliyor. Kontrol ettirmeden almamak lazım diye düşünüyorum.
Ebat olarak da 235 55 17 den 225 60 16 daha kontrollü ve verimli olacaktır.
aslinda araca takilan fabrikasyon disi ebattaki lastikler icin ozellikle yanak ve jant capi degisimlerinde aracin ECU suna girilmesi gerekiyor. Girilmediginde ise km dogru gostermiyor ki taksilerden bunu hatirlarsiniz. kucuk lastik kullanmalarinin sebebiydi bir donem.
Baska bir nokta ise, araclarda kor nokta asistani varsa, lastik ebati degistiginde ecu dan degisim yapilmadiginda kor nokta asistanlari devre disi kalabiliyor.
Subaruyu tam bilmiyorum fakat diğer markalarda bazı araçların beyinde kayıtlı lastik ebatları oluyor. Bunların amacı, kayıtlı olan ebatları taktığınızda tüm fren ve güvenlik sistemleri sorunsuz çalışıyor. Fakat kayıtlı olmayan ebat takıldığında ABS sensöründe algılama sorunu ve dolayısıyla ESP'nin de zamansız devreye girmesi gibi problemler olabiliyor. Kontrol ettirmeden almamak lazım diye düşünüyorum.
Ebat olarak da 235 55 17 den 225 60 16 daha kontrollü ve verimli olacaktır.
aslinda araca takilan fabrikasyon disi ebattaki lastikler icin ozellikle yanak ve jant capi degisimlerinde aracin ECU suna girilmesi gerekiyor. Girilmediginde ise km dogru gostermiyor ki taksilerden bunu hatirlarsiniz. kucuk lastik kullanmalarinin sebebiydi bir donem.
Baska bir nokta ise, araclarda kor nokta asistani varsa, lastik ebati degistiginde ecu dan degisim yapilmadiginda kor nokta asistanlari devre disi kalabiliyor.
Aynen işte ECU'ya sonradan ekleme ebat yapılamıyor. Bu nedenle ECU'daki ebatlara uygun lastik kullanmak gerekiyor. Garantisi bile bozulan veya bir arıza yaşadığında garantiye alınmayan araçlar gördüğümden belirtmek istedim. Aracın tüm dengesi ve elektronik aksamı etkilenebiliyor.
(15-10-2019, Saat: 15:33)sarpworks demiş ki: aslinda araca takilan fabrikasyon disi ebattaki lastikler icin ozellikle yanak ve jant capi degisimlerinde aracin ECU suna girilmesi gerekiyor. Girilmediginde ise km dogru gostermiyor ki taksilerden bunu hatirlarsiniz. kucuk lastik kullanmalarinin sebebiydi bir donem.
Baska bir nokta ise, araclarda kor nokta asistani varsa, lastik ebati degistiginde ecu dan degisim yapilmadiginda kor nokta asistanlari devre disi kalabiliyor.
Aynen işte ECU'ya sonradan ekleme ebat yapılamıyor. Bu nedenle ECU'daki ebatlara uygun lastik kullanmak gerekiyor. Garantisi bile bozulan veya bir arıza yaşadığında garantiye alınmayan araçlar gördüğümden belirtmek istedim. Aracın tüm dengesi ve elektronik aksamı etkilenebiliyor.
@nitro37 bu konu hakkinda teyit alabilecegimiz birisi var mi? ECU ya yeni lastik/jant ebati guncellemesi?
(15-10-2019, Saat: 15:47)aozenli demiş ki: Aynen işte ECU'ya sonradan ekleme ebat yapılamıyor. Bu nedenle ECU'daki ebatlara uygun lastik kullanmak gerekiyor. Garantisi bile bozulan veya bir arıza yaşadığında garantiye alınmayan araçlar gördüğümden belirtmek istedim. Aracın tüm dengesi ve elektronik aksamı etkilenebiliyor.
@nitro37 bu konu hakkinda teyit alabilecegimiz birisi var mi? ECU ya yeni lastik/jant ebati guncellemesi?