Arkadaslar selamlar,
Uzun suredir subaru alma planlari yapiyordum ve 2 gun once kendi aracimla 2008 Forester takasi yaparak ilk subaruma kavustum. Arabayi ankarada takas ettikten sonra Subaru Arican a ugrayip Raci ustaya gosterdim. Biraz eksikleri cikti tabi benden onceki sahibi arabaya hic bakmamis. bu yuzden ankarada ekstradan 1 gece daha kaldim : yola cikacagim icin tum bakimlar yapilmadan cikmak istemedim.
oncelikle araca yapilan islemlerden bahsedecegim sizlere.
1- sag arka amortisorun tupu yoktu . oraya tup takildi ve amortisorler tamir edildi. aracin durusu duzeldi.
2- on fren balatalari degisti.
3- on aski demirleri degisti
4-viraj demir lastikleri degisti.
5-motor yagi, sanziman yagi,defransiyel yagi, filtreler degisti.(yaglarin hepsi bitik ve yanik kokuyordu.)
6-direksiyon korukleri degisti
7-rutiller degisti.
8-antifiriz eklendi.(motor suyu neredeyse kalmamisti aracta)
9-direksiyondan ses geliyordu , direksiyon kutusunu acip icindeki o ringler temizlendi yaglari yeilendi.
10- on farlar beyaz ve cok goz aliciydi orjinal sari farlarini taktik.
11- son olarak aracin uzerinde AT lastikler vardi. onlari cikartip yerine normal kis lastikleri taktirdim ve yola ciktim.
ankaraya gelirken kullandigim aracla kiyaslayacagim . 98 model 528ia. 390.000 km deydi aracim.
1- yol tutusu, virajlara girisi cikisi mukemmel. normalde viraj oncesi biraz yavaslarsin ortasinda hizlanip cikarsin. bunda hic bir sekilde yavaslamadan gir cik :aslinda bunun bir iyi tarafida yavaslamadiginiz icin frenlerinizin omrunude uzatiyorsunuz. yakit tuketiminide dusuruyor.
2- rampalarda hizlanmasi guzel.
3- konfor olarak BMW biraz daha ustte kaliyor. ozellikle koltuklarin rahatligi vs .tabi o aracin kullanim amaciyla bunun arasinda fark var.
4- yakit tuketimi : 100 km de yaklasik 14 litre yakti. 130 km ortalama ve surekli rampa cikarak inerek. sehir icinde henuz tam bir veri yok elimde. mersinde lpg fiyati 2.95 / yolda 3.50 civari aldim. o yuzden kurus hesabi yapmiyorum. BMW ilede uzun yolda asagi yukari ayni yakiyordum. onun motoru buyuk ve 5 ileri. tabi forester 4 ileri oldugu icinde devirli kullanmak zorunda kaliyorsunuz yuksek hizlarda. buda yakiti arttiriyor. ama bence 14 litre lpg normal bu arac icin.
5- tek kotu tarafi diyebilecegim asiri derecede ses : bunun caresini bilenler soylesin lutfen . yan ruzgarliklar orjinali takilsa ise yariyor mu ? yariyorsa taktiririm uzun yol cok yapiyorum cunku.
birde aracimin rengi soluk biraz. REstore FX diye yeni bir uygulama cikmis. sabah ugradim fiyat almak icin. adam araca bir sivi surdu gostermek icin alev alev parladi. 2200 tl istediler komple araci yapmak icin. simdilik rafta duruyor.
simdilik aklima gelenler bunlar. eklemeler yaparim ilerde.
selamlar
Uzun suredir subaru alma planlari yapiyordum ve 2 gun once kendi aracimla 2008 Forester takasi yaparak ilk subaruma kavustum. Arabayi ankarada takas ettikten sonra Subaru Arican a ugrayip Raci ustaya gosterdim. Biraz eksikleri cikti tabi benden onceki sahibi arabaya hic bakmamis. bu yuzden ankarada ekstradan 1 gece daha kaldim : yola cikacagim icin tum bakimlar yapilmadan cikmak istemedim.
oncelikle araca yapilan islemlerden bahsedecegim sizlere.
1- sag arka amortisorun tupu yoktu . oraya tup takildi ve amortisorler tamir edildi. aracin durusu duzeldi.
2- on fren balatalari degisti.
3- on aski demirleri degisti
4-viraj demir lastikleri degisti.
5-motor yagi, sanziman yagi,defransiyel yagi, filtreler degisti.(yaglarin hepsi bitik ve yanik kokuyordu.)
6-direksiyon korukleri degisti
7-rutiller degisti.
8-antifiriz eklendi.(motor suyu neredeyse kalmamisti aracta)
9-direksiyondan ses geliyordu , direksiyon kutusunu acip icindeki o ringler temizlendi yaglari yeilendi.
10- on farlar beyaz ve cok goz aliciydi orjinal sari farlarini taktik.
11- son olarak aracin uzerinde AT lastikler vardi. onlari cikartip yerine normal kis lastikleri taktirdim ve yola ciktim.
ankaraya gelirken kullandigim aracla kiyaslayacagim . 98 model 528ia. 390.000 km deydi aracim.
1- yol tutusu, virajlara girisi cikisi mukemmel. normalde viraj oncesi biraz yavaslarsin ortasinda hizlanip cikarsin. bunda hic bir sekilde yavaslamadan gir cik :aslinda bunun bir iyi tarafida yavaslamadiginiz icin frenlerinizin omrunude uzatiyorsunuz. yakit tuketiminide dusuruyor.
2- rampalarda hizlanmasi guzel.
3- konfor olarak BMW biraz daha ustte kaliyor. ozellikle koltuklarin rahatligi vs .tabi o aracin kullanim amaciyla bunun arasinda fark var.
4- yakit tuketimi : 100 km de yaklasik 14 litre yakti. 130 km ortalama ve surekli rampa cikarak inerek. sehir icinde henuz tam bir veri yok elimde. mersinde lpg fiyati 2.95 / yolda 3.50 civari aldim. o yuzden kurus hesabi yapmiyorum. BMW ilede uzun yolda asagi yukari ayni yakiyordum. onun motoru buyuk ve 5 ileri. tabi forester 4 ileri oldugu icinde devirli kullanmak zorunda kaliyorsunuz yuksek hizlarda. buda yakiti arttiriyor. ama bence 14 litre lpg normal bu arac icin.
5- tek kotu tarafi diyebilecegim asiri derecede ses : bunun caresini bilenler soylesin lutfen . yan ruzgarliklar orjinali takilsa ise yariyor mu ? yariyorsa taktiririm uzun yol cok yapiyorum cunku.
birde aracimin rengi soluk biraz. REstore FX diye yeni bir uygulama cikmis. sabah ugradim fiyat almak icin. adam araca bir sivi surdu gostermek icin alev alev parladi. 2200 tl istediler komple araci yapmak icin. simdilik rafta duruyor.
simdilik aklima gelenler bunlar. eklemeler yaparim ilerde.
selamlar