Sevgili arkadaşlar bu bilgiyi XT sahiplerine veriyorum. Önceden de aklımda idi ama bu akşam bir arkadaşımızin başına gelince bende hatırlamış oldum ve hazır aklımda iken sizlerle paylaşmak istedim.
Subaru boksör motorlarda bildiğiniz gibi pistonlar enlemesine yerleştirilmiş. Dolayısı ile krank milide diklemesine yerleştirilmiş durumda. Krank mili diklemesine yerleştirildigi için yağ pompası bazi gözlere uzak kalıyor. Haliyle motor yağı o gözlere geç ulaşıyor. Çoğu subarucu 4. Gözün yani 4. Pistonun yağlamaya uzak olduğunu bilir fakat asıl bomba yaratacak göz 3. Gözdur. Çünkü 3. Göz yani 3. Piston turbo ve uppipe parçalarına aşırı yakın gözdür. Turbo ve uppipe ne kadar isinirsa 3. Gözde diğer gözlerden daha fazla ısınır. Yağ pompasina en uzak ikinci göz olan 3. Göz, birde yanında turbo ve uppipe ısısını görünce anında yatağı deforme etmeye başlar. Bu durum aşağıdaki hallerde aracınızin yatak sarmasına daha hızlı neden olur.
1. Geç bakımı yapılmış ise
2. Yağ filitresi orjinal değil ise
3. Uygun numara yağ konulmamış ise
Normal şartlarda ince bir çizgide gdien 3. Göz yukarıdaki maddeler de eklenince anında yatak sarmaktadır.
XT sahipleri zamanında önce yağ bakımlarını yaptırmalı, 150 bn km üstünde ise ve hiç yağ pompası değişmemiş ise yağ pompasıni değiştirmeli, orijinal yağ filtresi kullanmalı ve en önemlisi de gaza basarken 3. Gözü gözünün önüne getirmelidir.
Subaru boksör motorlarda bildiğiniz gibi pistonlar enlemesine yerleştirilmiş. Dolayısı ile krank milide diklemesine yerleştirilmiş durumda. Krank mili diklemesine yerleştirildigi için yağ pompası bazi gözlere uzak kalıyor. Haliyle motor yağı o gözlere geç ulaşıyor. Çoğu subarucu 4. Gözün yani 4. Pistonun yağlamaya uzak olduğunu bilir fakat asıl bomba yaratacak göz 3. Gözdur. Çünkü 3. Göz yani 3. Piston turbo ve uppipe parçalarına aşırı yakın gözdür. Turbo ve uppipe ne kadar isinirsa 3. Gözde diğer gözlerden daha fazla ısınır. Yağ pompasina en uzak ikinci göz olan 3. Göz, birde yanında turbo ve uppipe ısısını görünce anında yatağı deforme etmeye başlar. Bu durum aşağıdaki hallerde aracınızin yatak sarmasına daha hızlı neden olur.
1. Geç bakımı yapılmış ise
2. Yağ filitresi orjinal değil ise
3. Uygun numara yağ konulmamış ise
Normal şartlarda ince bir çizgide gdien 3. Göz yukarıdaki maddeler de eklenince anında yatak sarmaktadır.
XT sahipleri zamanında önce yağ bakımlarını yaptırmalı, 150 bn km üstünde ise ve hiç yağ pompası değişmemiş ise yağ pompasıni değiştirmeli, orijinal yağ filtresi kullanmalı ve en önemlisi de gaza basarken 3. Gözü gözünün önüne getirmelidir.