(08-09-2020, Saat: 14:07)Cüneyt Eren16 demiş ki: (08-09-2020, Saat: 10:58)nitro37 demiş ki: Subaru özel üretimi sadece TR de var Subaru 352 hp aracını daha yeni yapabilmişken bizimkiler 15 yıl önce 400hp+ subaru üretmeye başladılar. Bak piyasaya subaruların alayı 400 üstü Japonlar işi bilmiyor halbuki ülkemize gelseler ne cevherler var görürler
Anlatmak istediğim aslında buna benzer. Subaru kullanıcılarının isteklerine daha iyi cevap verebilmek için ve yaşanan bazı kronik sorunları çözebilmek için kendini kanıtlamış motor, şanzıman, iç mekan gibi üreticilerden destek alsalar hem reklam hemde istekleri karşılama konusunda daha iyi olabilir.
Subarunun Mevzusu hızlı araç üretmek değil onlar güvenli, sorunsuz ve uzun ömürlü beygir gücü almanın peşinde. Yoksa subaru short blok da üretir 1000 hp gücüne dayanaklı ama kaç km ömrü olur böyle bir aracın ? İşte benim verdiğim örnek bununla alakalı. Türkiye de 1000 hp subaru araç yapmak sorun değil derken aslında bunu kastediyordum. Türkiyede yada başka bir ülkede x ustanın yaptığını subaru mühendisleri hayli hayli yapar. Ama ne yaparsa yapsın 2.0 yada 2.5 sti dan bu kadar gücü dayanıklılık açısından uzun vadede alması imkansız. Çünkü nefes yok kısıtlı. Ha subaru şunu yapabilir 5000cc boxer motor üretir ( çok zor değil ) Çift turbo koyar 750hp gücü zorlanmadan alır. Fakat Subaru 2.5 sti modelini geliştirmenin peşinde . Yani bu silindir hacminin üzerine çıkmak istemiyorlar. Bugün baktığınız zaman iag performans şirketi her türlü araç için kapalı blok üretimi yapıyor. Bu bloklar şuan yarışan çoğu araçta mevcut. 400hp sinden tutunda 1000 hp gücüne kadar dayanıklı blok üretimi yapan bu firmanın çalışma şekli şu şekilde'' Üretici markanın tasarımında yada işleyişindeki zayıf noktayı bul, tasarımı yeniden şekillendirerek zayıf noktayı güçlendir ve daha iyisini üret sat'' Şimdi subaru kendi zayıf noktasını bilmiyor mu? Tabiki biliyor. 400hp nin üzerine çıkıp zorladığınız zaman piston kırabiliyor yada gömlek çatlatabiliyor. Fakat Subaru bu aracı 280 hp olarak piyasaya çıkarıyor ama diğer taraftan Kullanıcılara 400 hp ye kadar orjinal motor ile oynama şansı veriyor. Daha ne yapsın
Peki bu motor sorununun Neden üzerine gitmiyor çünkü bu tasarımın işleyişi ona yetiyor. Adamların hedefi sağlıklı güç almak. Ne zaman 1000hp subaru yapmak istedi işte o zaman bu zayıf noktaları kendisi giderir. Subaru'nun en özel modeli olan impreza sti dan örnek vermek gerekirse. Kendi ürettikleri wrc modellerin normal sti dan bir çok farkı var. Normal bir sti wrc model sti ile yanyana geldiğinde a dan z ye wrc farkını ortaya koyuyor. Yani Yapmak istediklerinde gayet iyi yapabiliyorlar. Ama bunlar özel seriler araçlar. Güçlendirilmiş blok, güçlendirilmiş difransiyel, güçlendirilmiş şanzıman vs vs vs . Ayrıca şunu belirtmekte fayda var. Önden çekişli yada arkadan itişli hızlı bir aracı üretmekle 4x4 hızlı bir aracı üretmek kesinlikle aynı kulvarda sayılamaz. 4x4 bir araç simetrik awd olduğunda aktarma organlarının çok ama çok sağlam üretilmiş olması lazım.
Kısaca demek istediğim subaru öyle sağdan soldan destek alarak hızlı araç üretecek bir firma değil. Hızlı araç üretme yarışı büyük hacimli motorlar 1980 lerde bitti. Şimdilerde Motor sesi duymak isteyen zenginler için üretiliyorlar. Bugün 750 hp ile 1000hp üretilen her iki araçta 0/100 2,8 sn de çıkıyorsa beygir gücünün belli bir yerden sonra anlamı kalmıyor demektir. Subaru yada diğer markalar için Şuan tek dert güvenlik ve yenilenebilir enerji. Güvenlikte kendilerine yetiyorlar çok başarılılar ama yenilenebilir enerjide geriler. Bir destek alacaklarsa bana göre sadece yenilebilir enerji teknolojisinden destek almalılar. Nitekim toyata ile yapılan ortaklıkta bu desteği alacakları ve önümüzdeki günlerde bu durumun yeni araçlara yansıyacağını gösteriyor.