Merhabalar. Kocaeli Sakarya mini grubumuz ile yaptığımız İnönü Yaylası sonrası köye giderken ilk defa motor arıza lamba ile esp lambası yandı. Motoru durdurup OBD cihazıyla baktığımda p0403 arıza kodunu verdi. Netten baktığımda egr ile ilgili olduğunu öğrendim. Hemen aklıma yaylada yaptığımız su geçişi geldi. Acaba sensör veya bağlantı soketi su alıp korozyona mı neden oldu diye düşünmeye başladım. Forumdan dizel kullanan (Yavuz Bahçekapılı, Nuri Kongur ve Burak Helvacıkara) arkadaşlarla da istişare sonucu bu kanıya vardık. Hatta Raci Usta ya da mesaj atıp bu şekilde belli km(150) kullanmanın araca zarar verip vermeyeceğini sorduğumda sıkıntı olmaz yanıtını alınca ilk önce İzmit'e oto tekniğe gittim. Gittiğim hafta dolu olduklarını gelecek hafta aracı bırakmam gerektiğini söyleyince ara tatil bittiği için ve hafta içi de aracı bırakmak benim için zor olacağından cuma günü oradan Tuzla'ya İsmail Ustaya gittim. İsmail Usta egr temizliği yaparım ama ya egr bozuksa bu sefer boşuna işçilik veririsin dedi. Pekela işçilik ne kadar tutar dediğimde 300 500 gibi olur dedi.
O zaman da zaten yaptırmayı düşündüğüm dfp ve egr iptali yapalım dedim. İş yazılım işi olunca 2cr bu işi en sağlıklı yapan firmalardan biri. Aklımda oraya gitmek vardı ama gün cuma ve saat 16.00 olunca karşıya geçmek ve bu işleri yaptırmak zor olacağı için orada yaptırmaya karar verdim. Egzoz yazılımını ecunation firmasına yaptırıyorlarmış. İsmail ustanın oğlu igileniyor bu yazılım işiyle. Ona yazılım işinde herkese güvenemediğimi yazılımcısına arkadaş çok titiz ona göre yazılım yap de dedim.
Egzoz söküldüğünde dpf nin içi biraz kırılmıştı. Sallayınca içinden küçük parçalar döküldü. İçi kırık olunca usta kesmeden içinindekileri demir çivilerle kırma suretiyle uzun uğraşlar sonucu çıkardı. Yazılımı İsmail ustanın oğlu yükleyip gitmişti. Egzoz takıldı. Saatte akşam 18.30 u geçiyordu. Kontağı çevirdiğimizde araç çalışmadı. Elle pompalayınca alıyordu bırakınca stop ediyordu.
Tabi usta anlamaya çalışıyor. Acaba pompa mı vs akıl yürütüyor. Oğlu yazılımdan olamayayacağını söyleyince 4000 km önce takılan mann mazot filtresi söküldü. Oğlu ben böyle pis filtre görmedim simsiyah olmuş dedi blue print ile değiştirdik yine tık yok. Usta arka koltuğu söküp ordan şamandırayı söktü temizledi. Ustaya abi işine karışmamak gibi olmasın bence çalışmaması bunlardan değil dedim. Eski yazılımı yükleyince araç çalıştı. DErin bir nefes aldım. Yazılım tekrar firmaya gitti güncellendi geldi yükledik deneme sürüşü yaptık sıkıntı yok. Saat 10,30 a gelirken oradan ayrıldım. Çayırova yol ayrımına geldim ki tekrar arıza lambaları yaktı. Telefonla görüşüp sabah tekrar Adapazarı'dan Tuzla' gittim.
Gitmeden arıza koduna baktığımda egt sensör arızası vermişti. Usta gel hemen sensörü değiştirip gönderelim dedi.
Neyse sensör başka bir araçtan çıkarılıp değiştirildi. Tam çıkacakken usta sensör sıfırı 1750 sen 1250 ver deyince yıkıldım.
Çünkü dpf boşaltılırken sensör üzerinde takılıydı. Mekanik içi boşaltılırken mi yoksa yazılımsal neden dolayı mı arıza verdi bilemiyorum. Yalnız içi boşaltılırken üstünde olması ve bayağı hırpalanması bende orda bozulma ihtimalini kuvvetlendirdi ama daha sonra başka bir arkadaşın da dfp iptali sonrası aynı sensör arızası yazılımla da olabileceği ihtimalini de doğurdu.1100 liraya anlaştık. Canım bu egt sensör arızasına bayağı sıkıldı.
O zaman da zaten yaptırmayı düşündüğüm dfp ve egr iptali yapalım dedim. İş yazılım işi olunca 2cr bu işi en sağlıklı yapan firmalardan biri. Aklımda oraya gitmek vardı ama gün cuma ve saat 16.00 olunca karşıya geçmek ve bu işleri yaptırmak zor olacağı için orada yaptırmaya karar verdim. Egzoz yazılımını ecunation firmasına yaptırıyorlarmış. İsmail ustanın oğlu igileniyor bu yazılım işiyle. Ona yazılım işinde herkese güvenemediğimi yazılımcısına arkadaş çok titiz ona göre yazılım yap de dedim.
Egzoz söküldüğünde dpf nin içi biraz kırılmıştı. Sallayınca içinden küçük parçalar döküldü. İçi kırık olunca usta kesmeden içinindekileri demir çivilerle kırma suretiyle uzun uğraşlar sonucu çıkardı. Yazılımı İsmail ustanın oğlu yükleyip gitmişti. Egzoz takıldı. Saatte akşam 18.30 u geçiyordu. Kontağı çevirdiğimizde araç çalışmadı. Elle pompalayınca alıyordu bırakınca stop ediyordu.
Tabi usta anlamaya çalışıyor. Acaba pompa mı vs akıl yürütüyor. Oğlu yazılımdan olamayayacağını söyleyince 4000 km önce takılan mann mazot filtresi söküldü. Oğlu ben böyle pis filtre görmedim simsiyah olmuş dedi blue print ile değiştirdik yine tık yok. Usta arka koltuğu söküp ordan şamandırayı söktü temizledi. Ustaya abi işine karışmamak gibi olmasın bence çalışmaması bunlardan değil dedim. Eski yazılımı yükleyince araç çalıştı. DErin bir nefes aldım. Yazılım tekrar firmaya gitti güncellendi geldi yükledik deneme sürüşü yaptık sıkıntı yok. Saat 10,30 a gelirken oradan ayrıldım. Çayırova yol ayrımına geldim ki tekrar arıza lambaları yaktı. Telefonla görüşüp sabah tekrar Adapazarı'dan Tuzla' gittim.
Gitmeden arıza koduna baktığımda egt sensör arızası vermişti. Usta gel hemen sensörü değiştirip gönderelim dedi.
Neyse sensör başka bir araçtan çıkarılıp değiştirildi. Tam çıkacakken usta sensör sıfırı 1750 sen 1250 ver deyince yıkıldım.
Çünkü dpf boşaltılırken sensör üzerinde takılıydı. Mekanik içi boşaltılırken mi yoksa yazılımsal neden dolayı mı arıza verdi bilemiyorum. Yalnız içi boşaltılırken üstünde olması ve bayağı hırpalanması bende orda bozulma ihtimalini kuvvetlendirdi ama daha sonra başka bir arkadaşın da dfp iptali sonrası aynı sensör arızası yazılımla da olabileceği ihtimalini de doğurdu.1100 liraya anlaştık. Canım bu egt sensör arızasına bayağı sıkıldı.