Arkadaşlar forum dışında da özelden çok fazla arandığım için bu konuyu açma gereği duydum. Herkes bir araba ilan linki atıp fikirlerimi soruyor. Kimisi anlıyor kimisi de moral bozduğumu düşünüyor. 10 yaşından büyük subaru alacaklar lütfen dikkatli okusun.
10 Yaşından büyük subaru modeli almak istiyorsanız asla ve asla görünüşe aldanmamalısınız. Aracın Kaporta boya durumunun, renginin parlaklığının, üzerindeki envay çeşit aksesuarın, jantlarının bilmem nereden gelmiş olmasının, kilometre düşüklüğünün, Sahibinin sosyal medyada isim yapmış olmasının, Aracın youtube da bilmem kim tarafından çekilmiş videosunun olmasının, Daha önceden tanınmış birinin ( artist, siyasetçi, şarkıcı vs ) eski arabası olmuş olmasının, HİÇ AMA HİÇBİR ÖNEMİ YOKTUR.
10 yaşından büyük subaru alıyor iseniz ilk etapta telefonda satıcıya soracağınız şeyler ; Aracın düzenli olarak bakıma gidip gitmediği, eğer gidiyorsa hangi servise gittiği, Aracın geçmişinde kaza kaydı var ise şase ve ön arka direklerde düzeltme yapılıp yapılmadığı, Normal bakım dışında extradan motor veya şanzıman ile ilgili bir işlem ( subap değişimi, motor rektefiye, şanzıman onarımı vs ) yapılmış ise hangi servis tarafından yapıldığı, LPG li ise lpg sisteminin ne zaman takılmış olduğu, 40bn km Üzerinde lpg li kullanılmış ise subap ayarının yada değişiminin hangi servis tarafından ne zaman yapıldığı sorulmalıdır.
Bu soruları sorduk ve hepsine mantıklı bir cevap aldık diyelim. Bundan sonraki iş aracın expertiz işlemidir. Expertiz olarak kaporta boya durumunu ister expertiz firmalarına isterseniz sanayide ki herhangi bir boya ustasına sorabilirsiniz. AMA İş mekanik kontrole geldiğinde ki bu işlemin bir kısmıda elektronikdir. Araç mutlaka işden anlayan bir subaru USTASINA gösterilmelidir. Mekanik kontrol aşamasında aracın tüm sensör verileri orjinal ssm3 cihazı ile kontrol edilirken, diğer taraftan da tüm yürüyen ve motor kısmı ( subaplar, ön arka difransiyel, şanzıman, porya bilyaları, iç dış akis başları, komprasör durumu, hararet durumu) iyice kontrol ettirilir.
Bu söylediklerim her ne kadar tüm subaru modelleri için geçerli olsada aslında 10 yılını geçmiş tüm modellerde daha önemlidir.
Her ne kadar yukarıda saydığım kontrolleri yaptırmış olsanızda aracı aldıktan sonra mutlaka 3-5 masraf yapacaksınız. Burada önemli olan büyük masraflardan kaçınmak.
Lütfen bu uyarıları dikkate alalım elimizden geldiği kadar uygulamaya çalışalım. Çalışalım ki subaru maceramız başlamadan bitmesin
10 Yaşından büyük subaru modeli almak istiyorsanız asla ve asla görünüşe aldanmamalısınız. Aracın Kaporta boya durumunun, renginin parlaklığının, üzerindeki envay çeşit aksesuarın, jantlarının bilmem nereden gelmiş olmasının, kilometre düşüklüğünün, Sahibinin sosyal medyada isim yapmış olmasının, Aracın youtube da bilmem kim tarafından çekilmiş videosunun olmasının, Daha önceden tanınmış birinin ( artist, siyasetçi, şarkıcı vs ) eski arabası olmuş olmasının, HİÇ AMA HİÇBİR ÖNEMİ YOKTUR.
10 yaşından büyük subaru alıyor iseniz ilk etapta telefonda satıcıya soracağınız şeyler ; Aracın düzenli olarak bakıma gidip gitmediği, eğer gidiyorsa hangi servise gittiği, Aracın geçmişinde kaza kaydı var ise şase ve ön arka direklerde düzeltme yapılıp yapılmadığı, Normal bakım dışında extradan motor veya şanzıman ile ilgili bir işlem ( subap değişimi, motor rektefiye, şanzıman onarımı vs ) yapılmış ise hangi servis tarafından yapıldığı, LPG li ise lpg sisteminin ne zaman takılmış olduğu, 40bn km Üzerinde lpg li kullanılmış ise subap ayarının yada değişiminin hangi servis tarafından ne zaman yapıldığı sorulmalıdır.
Bu soruları sorduk ve hepsine mantıklı bir cevap aldık diyelim. Bundan sonraki iş aracın expertiz işlemidir. Expertiz olarak kaporta boya durumunu ister expertiz firmalarına isterseniz sanayide ki herhangi bir boya ustasına sorabilirsiniz. AMA İş mekanik kontrole geldiğinde ki bu işlemin bir kısmıda elektronikdir. Araç mutlaka işden anlayan bir subaru USTASINA gösterilmelidir. Mekanik kontrol aşamasında aracın tüm sensör verileri orjinal ssm3 cihazı ile kontrol edilirken, diğer taraftan da tüm yürüyen ve motor kısmı ( subaplar, ön arka difransiyel, şanzıman, porya bilyaları, iç dış akis başları, komprasör durumu, hararet durumu) iyice kontrol ettirilir.
Bu söylediklerim her ne kadar tüm subaru modelleri için geçerli olsada aslında 10 yılını geçmiş tüm modellerde daha önemlidir.
Her ne kadar yukarıda saydığım kontrolleri yaptırmış olsanızda aracı aldıktan sonra mutlaka 3-5 masraf yapacaksınız. Burada önemli olan büyük masraflardan kaçınmak.
Lütfen bu uyarıları dikkate alalım elimizden geldiği kadar uygulamaya çalışalım. Çalışalım ki subaru maceramız başlamadan bitmesin