Herkese merhaba. 2010 Forester ımın yağ değişimini yaptıktan sonra lpg uyarı verdi ve lpg filtresini de değiştirdim. Araca bir önceki yağ bakımında motul 8100 eco clean 5*40 koyulmuş. Bu sefer motul 6100 synergie 5*40 koydum. Değişimden önce 70 km sabit hızla seyir halindeyken 7-7.5 leri görürken değişim sonrası yine 70 km sabit hızda 8.5 e kadar düşürebildim yakıt değerini. Yakıt sarfiyatı 1-1.5 litre arası artmış durumda. Bunun sebebi sizce nedir arkadaşlar? Yardımlarınızı bekliyorum. Saygılar..
* 10 gün önce yaptım yağ ve filtre değişimlerini *Değişim sonrası araç daha atik oldu gibi hissediyorum * afr ayarını 2 ay önce yaptırmıştım, filtre değişimi sonrası gerek yok dedi filtreyi takan arkadaş, acaba tekrar ayarları girmek gerekir mi?
Lpg regülatörünün basıncını da kontrol ettirin. Eğer atiker ise basınç değişimi olabiliyor. Afr yapılırken hangi değerde ise o değere tekrar getirin. Tabi değişmiş ise..
Arac fabrikadan cikarken uzerindeki butun parcalar yenidir. 100% performansla calisir. Aracin yazilimi ve butun ayarlamalari bun gore yapilir ve parca bozuldugunda veya performansi dustugunde fark hissedilir. Ama parcayi tekrar degistiginizde fabrikasyon ayarlara geri doner.
********Yapilan en buyuk hata, parca degismeden yapilan ayarlamalardir. ********
Yeni ayarlama yapilacak sistemin; sistemin calismasini etkileyen parca degismeden ayar yaptirirsaniz, araciniz parcanin kondisyonuna gore hareket edecektir.
Sadece yakit sistemi ile mi alakali anlattigim? hayir. Rot ayari icinde gecerlidir. Sifir lastik takildiginda, balans yapildiktan sonra rot ayari yaptirmalisiniz. Rot ayarini eski lastik ile yaparsaniz, araca yeni lastik taktiginizda o lastikleri, eski lastigin ayarina gore yiyecektir. Hatta ilginc gelebilir, aramizdaki muhendis arkadaslar da detayli aciklamasini yapabilir. Rot ayarini ne kisin yaptirin, ne de yazin. maddelerin sicaklik ile esnemesi ve buzusmesi mevzusundan dolayi, en ideal rot ayarini, ekim-kasim; nisan-mayis aylarinda yaptirabilirsiniz. hava sicakligi yaz ve kis arasinda bir deger olacagi icin ayarlar daha az oynayacaktir.
Lastik havasini ayarlarken, surdukten sonra havalari ayarlamayin, 1km bile surseniz lastik icindeki hava genlesecek ve basinc degeri degisecektir. ornegin 30 olan lastik havasini 1km surdugunuzde 32 ye ciktigini farz edersek ve sizde 34 e ayarlayacaksaniz, araci park ettiginizde olcum yaptiginizda(lastikler soguk iken), sizin deger 34 un altinda bir degere gelecektir.
eskiler ne der? yola cikmadan once aracin suyunu, yagini, lastiklerini ve lastik havalarini kontrol et.
8100 ün x clean ini koymak istiyordum fakat giresun da bulamadım. Değişim vakti 300 km Geçmişti ve yola çıkacağım için,forum dan okuduğum kadarıyla 6100 ün koyulduğunu gördüm bu yüzden tercih etmiş oldum.