Merhaba Subaru Forester 2011 dizel araç sahibiyim. Araçta motor yağ seviyesinde yükselme tespiti yapıldı. DPF %30 dolu olduğu servisten bildirildi. Yani DPF den olmadığı, aracın kısa mesafelerde kullanımından kaynaklanabileceğinden bahis edildi. Konu ile ilgili öngörüsü olan üatatlardan yardım bekliyorum.
(20-04-2022, Saat: 12:30)gbilsel demiş ki: Merhaba Subaru Forester 2011 dizel araç sahibiyim. Araçta motor yağ seviyesinde yükselme tespiti yapıldı. DPF %30 dolu olduğu servisten bildirildi. Yani DPF den olmadığı, aracın kısa mesafelerde kullanımından kaynaklanabileceğinden bahis edildi. Konu ile ilgili öngörüsü olan üatatlardan yardım bekliyorum.
İntercooler hortum ve kelepçeleri kontrol edildi mi? Kronik olarak kelepçe hortum sorunu neticesinde hava kaçağı ve zenginde çalışma sonucu silindir içinden yanmayan mazot kartere indiği durumlar çok sık yaşanıyor.
CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(20-04-2022, Saat: 13:38)gbilsel demiş ki: Yağ değişimi yaklaşık 5 km. önce olmuştu. Ayrıca pencere açıldığında kabin içinde kötü egsoz gazı kokusu gelmekte.
5000 km de kısa mesafe kullanımda bu kadar mazot ineceğini sanmıyorum.
CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(20-04-2022, Saat: 13:38)gbilsel demiş ki: Yağ değişimi yaklaşık 5 km. önce olmuştu. Ayrıca pencere açıldığında kabin içinde kötü egsoz gazı kokusu gelmekte.
5000 km de kısa mesafe kullanımda bu kadar mazot ineceğini sanmıyorum.
CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu konu genelde sabah ilk çalıştırmada zengin karışımdan dolayı gelir. Araç ısındıktan sonra da geliyorsa halen zengin karışım yapmaya devam ediyor olabilir. Burak Beyin de dediği gibi öncelikle turbodan intercoolera ve intercoolerdan emme manifolduna olan hortum bağlantıları kontrol edilmeli. Birde DPF doluluk oranı değilde oil dilution raito oranı daha önemli ama muhakkak bakmışlardır ona.
Merhaba, Aracım 2018 çıkışlı subaru forester 2.0 dizel, beyaz duman atma şikayetiyle gittiğim Ankara Ata Otomotiv'de motor yağına %14 oranında mazot karıştığı tespit edildi (üst sınır %8 miş), DPF %28 tıkalıymış. Beyaz dumanın zaman zaman DPF temizliğinden olabileceği söylendi. Yağa mazot karışması da DPF i temizlemek için arabanın yaptığı bir şeymiş. Motor yağı su gibi olmuş ve antifriz sıvısı low un altına kadar inmişti. Yağ çubuğunu kontrol ettiğimde yağ seviysi full noktasından 1 parmaktan daha fazla görünüyordu. Servis kısa mesafede bunların olabileceğini, antifriz sıvısının zamanla ve buharlaşma yoluyla eksilebileceğini söyledi.
Aracımız 41 binde 14 nisanda Ata Otomotivde bakım yaptırmıştım, henüz yılı dolmadı ve 15bin olmasına 2bin km kalmıştı, Aracım 53bin Km de olmasına rağmen servis 60 bin bakımı ve DPF rejenerasyonu yaptırdığımda bu sorunların çözüleceğini söyledi. Kesinlikle conta ile ilgili bir problem olmadığını söyledi.
Yağ yükseltmesini ise kullanıma bağlı olarak değiştiğini eğer aracı sürekli kısa mesafe de kullanıyorsanız bu normal dediler.
Yukarıda durumu anlattım, sizin bu konuda yorumlarınız nelere olur?
(19-12-2023, Saat: 14:05)cagataytuzemen demiş ki: Merhaba, Aracım 2018 çıkışlı subaru forester 2.0 dizel, beyaz duman atma şikayetiyle gittiğim Ankara Ata Otomotiv'de motor yağına %14 oranında mazot karıştığı tespit edildi (üst sınır %8 miş), DPF %28 tıkalıymış. Beyaz dumanın zaman zaman DPF temizliğinden olabileceği söylendi. Yağa mazot karışması da DPF i temizlemek için arabanın yaptığı bir şeymiş. Motor yağı su gibi olmuş ve antifriz sıvısı low un altına kadar inmişti. Yağ çubuğunu kontrol ettiğimde yağ seviysi full noktasından 1 parmaktan daha fazla görünüyordu. Servis kısa mesafede bunların olabileceğini, antifriz sıvısının zamanla ve buharlaşma yoluyla eksilebileceğini söyledi.
Aracımız 41 binde 14 nisanda Ata Otomotivde bakım yaptırmıştım, henüz yılı dolmadı ve 15bin olmasına 2bin km kalmıştı, Aracım 53bin Km de olmasına rağmen servis 60 bin bakımı ve DPF rejenerasyonu yaptırdığımda bu sorunların çözüleceğini söyledi. Kesinlikle conta ile ilgili bir problem olmadığını söyledi.
Yağ yükseltmesini ise kullanıma bağlı olarak değiştiğini eğer aracı sürekli kısa mesafe de kullanıyorsanız bu normal dediler.
Yukarıda durumu anlattım, sizin bu konuda yorumlarınız nelere olur?
Bu sorun bir çok subaru da motor kırmaya kadar sorun açtı. Garanti kapsaminda değilse araç dpf iptali yapın. Tabi dpf iptali sonrası başka bir sorun olursa bu seferde aracınızın iyi niyet garantisi dışında kalacağını unutmayın. İşin özü dizel Subaru dpf kknusunda çok hassas. Yağa her mazot karıştığında yataklarda sorun olusabiliyor
(19-12-2023, Saat: 14:05)cagataytuzemen demiş ki: Merhaba, Aracım 2018 çıkışlı subaru forester 2.0 dizel, beyaz duman atma şikayetiyle gittiğim Ankara Ata Otomotiv'de motor yağına %14 oranında mazot karıştığı tespit edildi (üst sınır %8 miş), DPF %28 tıkalıymış. Beyaz dumanın zaman zaman DPF temizliğinden olabileceği söylendi. Yağa mazot karışması da DPF i temizlemek için arabanın yaptığı bir şeymiş. Motor yağı su gibi olmuş ve antifriz sıvısı low un altına kadar inmişti. Yağ çubuğunu kontrol ettiğimde yağ seviysi full noktasından 1 parmaktan daha fazla görünüyordu. Servis kısa mesafede bunların olabileceğini, antifriz sıvısının zamanla ve buharlaşma yoluyla eksilebileceğini söyledi.
Aracımız 41 binde 14 nisanda Ata Otomotivde bakım yaptırmıştım, henüz yılı dolmadı ve 15bin olmasına 2bin km kalmıştı, Aracım 53bin Km de olmasına rağmen servis 60 bin bakımı ve DPF rejenerasyonu yaptırdığımda bu sorunların çözüleceğini söyledi. Kesinlikle conta ile ilgili bir problem olmadığını söyledi.
Yağ yükseltmesini ise kullanıma bağlı olarak değiştiğini eğer aracı sürekli kısa mesafe de kullanıyorsanız bu normal dediler.
Yukarıda durumu anlattım, sizin bu konuda yorumlarınız nelere olur?
Bu sorun bir çok subaru da motor kırmaya kadar sorun açtı. Garanti kapsaminda değilse araç dpf iptali yapın. Tabi dpf iptali sonrası başka bir sorun olursa bu seferde aracınızın iyi niyet garantisi dışında kalacağını unutmayın. İşin özü dizel Subaru dpf kknusunda çok hassas. Yağa her mazot karıştığında yataklarda sorun olusabiliyor
yok aracım garanti kapsamında değil ama DPF i iptal ettirmeyi de düşünmüyorum, en azından şimdilik. Benim sorunu çözme yöntemim her 10binde bir yağını değiştirmek oldu. Sanırım bunu yaparsam motoru korumuş olurum. iyi niyet garantisinin DPF i kapsamayacağını çünkü bunun kullanıcı alışkanlıklarından ötürü olduğunu söyledi servisteki tekniker