(24-07-2019, Saat: 20:43)nitro37 demiş ki: (24-07-2019, Saat: 20:21)sea demiş ki: Arkadaşlar merhaba,
Bugün down pipe ile ilgili bir sorunun altına yazdım ama sanırım doğru olmadı; o yüzden ayrı bir başlık altında danışmak istiyorum:
Bazi Subarularda uppipe icinde de minik bir katalitik konvertör varmış. (Sanirim benim 05 FXT'de de var.) Zamanla o kat dagiliyor ve turboyu da bozuyormus. O nedenle arac sahipleri ya uppipe'in içini boşalttırıyor ya da ici bos yan sanayi uppipe takiyorlarmis.
1) Bu işlemi onerir misiniz?
2) uppipe içini bosalttirinca ayrica yazılımsal birşey de yaptirmak gerekecek mi?
3) Turbonun gec/erken dolmasina sebep okur mu?
Ben sadece turboyu bozmasin diye bosalttirmayi dusunuyorum.
Teşekkür ederim.
Abi oksijen sensorunu yani bank 1 etkileyecek her türlü kat iptalinde yazılım ile sensörü sondurmen gerekecektir sanıyorum. Uppipe içindeki küçük kat iptal edilince turbo biraz daha geç doldurmaya baslayacaktir. Sıkışma azalacağı için. Fakat orjinal turbo ile kat iptali veya boşaltılmış uppipe işlemlerinde turbo doldurma gecikmesi yazilim ile tekrar iyileştirilebiliyor.
Dolu katin veya dolu egsozun turboya aslimda bir zararı yok kanımca. Çünkü egsoz gazı basinci oluşturuyor. Basınç azalarsa turbonun sağlığı değil verimi düşer. Dolayısı ile sağlıgindan ziyade turbonun verimi ile alakalı bu konular. Turboyu bozan şeyler kullanım şekli ile zamanında değiştirilmeyen yağlardır.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Up pipe'ın, yani egzostan turboyı döndürmek için gaz taşıyan borunun içinde alttaki resimdeki gibi minik bir kat varmış belli bir yıl aralığında üretilen modellerde. Bu kat zamanla ısı ve basınç nedeniyle parçalanmaya başlıyormuş ve parçaları turbonun içine kaçıp turbonun pervanelerine vs. kırıyormuş. Subaru birkaç yıl o boruyu böyle üretip arabalara takmış; sonraki yıllarda ise boşunu takmaya başlamış. Tekraren, benim bahsettiğim kat egzostan dışarıya doğru gazın içinden geçtiği borulardaki kat değil; egzostan turboya gaz basan borunun içindeki minyatür bir kat. Her arabada yok.
2005 senesinde satılan Foresterlarda up pipe'da kat var diye okudum. Ben benim arabamdaki uppipe'ın içi dolu mu boş mu bilmiyorum; ancak söktürünce bileceğim. Onu da sibop ayarı zamanı geldiğinde, motor indiğinde öğrenebileceğim. Bununla beraber, bir gün yolda giderken o kat kendi kendine dağılır, parçaları turboyu bozar, bir ton masraf çıkar diye de korkuyorum. Durum budur.
Bu koşullar altında -eğer doluysa- up pipe'ı boşalttırmayı ya da yan sanayi içi zaten boş olanlardan alıp taktırmayı düşünyorum. (STI için olanlar hep boş üretilmiş mesela.) Turboya giden içi boş up pipe içi dolu olana göre daha iyi olmaz mı? Turbo daha mı geç dolar? Ben daha erken dolar diye düşünmüştüm, zira egzoz gazı turboya doğru daha kolay ilerleyecek sanmıştım. Yanlış mıyım acaba?
Dediğinizden anladığım kadarıyla, bu durumda da işin içine yazılım girecek galiba ama bu boru oksijen sensörleri tarafına bağlı değildir diye düşünmüştüm ben. Hepten aklım karıştı şimdi...
Verdiğiniz, vereceğiniz her türlü bilgi için tekrar teşekkür ederim.