(19-12-2020, Saat: 19:19)bahcekapiliyavuz demiş ki:(19-12-2020, Saat: 18:59)viento demiş ki: Manuel vitesli olan araçlarda freeroller koysanda koymasanda orta difreansiyeli zorlayacaktır.
Freeroller koymanın amacı viskozu korumak değil mi manüel araçlarda? Ön aks dönecek viskoz hareketi şafta ve arka diferansiyele ulaştıracak arada viskozu zorlayacak olan nedir bu durumda?
Bence de, manual’lerde arkalara roller koyuldugu zaman orta diff zorlanmaz.
Sent from my iPhone using Tapatalk
(19-12-2020, Saat: 19:16)serkankucuk demiş ki: Yanlış yorumluyorsunuz manuel viteslileri, viskoz diferansiyellerde elektronik kontroller yok, sürekli %50-50 aktarım yapıyor. Haliyle ilk hareket anında arkalar da dönebiliyor. Mpt ise elektronik kontrolleri sayesinde %60-40 olan oranı hızlıca değiştirip %80-20 veya %90-10 yapıyor ama sonuçta iki tip diferansiyel de arkaya güç aktarımı yapıyor.
Elektronik aktarmanin %90’a 10’luk durumu (veya diger oranlar) gaza “iyice” basildigi senaryoda gecerli. Gaza cok az basma veya hic basmama durumlarinda arkaya onemsiz derecede az guc gidiyor. O kadar az guc de, MPT tasarim limitlerinin cok altinda.
Yani az gaza basma senaryosu, guzel bir masanin ustune 5kg’lik su sisesini koymak ve “eyvah masaya cok yuk bindirdik, yiprandi mi acaba?” demek gibi bir sey. Evet sonucta ortada 5kg’lik agirlik var ama masanin dayanim limitlerinin cok altinda, yani onemsiz.
Bunu nasil kanitlariz, MPT basinc durumuna Subaru SSM ile bakmak lazim. Rolantide kac duty cycle veriyor, az gazda kac veriyor, tam gazda kac veriyor vs hepsine bakmak lazim. Hatta accl pedal angle vs MPT pressure selenoid duty cycle bagintisini grafiklemek lazim excel’de. O zaman anlasilir ne kadar basinca ne kadar guc gidiyor.
Hatta bende Subaru servis manual vardi bilmemkac bin sayfa orada bu degerleri bulursam yazayim
Sent from my iPhone using Tapatalk