Arkadaşlar günaydın,
Yakın tarihler için değil ama ilerisi için ufak ufak turbo değişikliğine kafa yoruyorum. Öğrendiğim kadarıyla bizim (03-05) Forester XT'lerde TF035 turbo varmış. JDM'lerde (Japon iç pazarı için üretilenlerde) ise TD04 varmış. ABD'de de bizim 2 litre motor Impreza WRX'lerde kullanımış ve onlar da fabrikasyon TD04 imiş.
Bu forumdaki arkadaşlarımızdan aracında TD04 olanlar var sanırım. (Yurt dışında çeşit çeşit turbo kullanan var ama benim tek düşündüğüm TD04). Şu ana kadar okuduklarımdan sonra düşündüğüm aracımın beyninin ayarlarını değiştirtmeden (ki bende Prodrive beyin olduğu için zaten yeniden ayar (re-map) yaptırmam mümkün değil sanki) TD04L-13T taktırmam mümkün görünüyor. Acaba bu doğru mudur acaba?
TD04L-13T 2500 devirden 5500 devire kadar güç üretiyormuş. Öncesi ve sonrasında ise işlevsizmiş. Mevcut turbomuz ise 1800 devirde devreye giriyormuş. Bu açıdan düşündüğümüzde günlük kullanım (şehir içi trafik) anlamında turbo değişikliğinin avantaj ve dezavantajları neler olabilir?
Diğer taraftan TD04L-13T'nin az değişiği olan TD04L-19T yine 2500 devirde devreye girip 7000 devire (motorun güvenli devir limiti) kadar güç üretebiliyormuş. Acaba beyin ayarlarını değiştirmeden (yazılım işlerine girmeden) ve başkaca modifikasyonlara girişmeden TD04L-19T kullanılabilir mi?
Benim aracın orasını burasını kurcalama düşüncem yok. Sadece LPG ayarı vakti geldiğinde motor ineceği için uppipe'ın içini boşalttıracağım ya da yeni uppipe taktıracağım. O esnada (bütçe de uygun olursa) turbo değişikliğine gitmenin olası artı ve eksi yönlerini anlamaya çalışıyorum. Hız ve güç meraklısı değilim; ancak, daha fazla tork ve mümkünse yakıt tasarrufu isterim.
Bu konuda her türlü görüşlerinizi rica ve teşekkür ederim.
Yakın tarihler için değil ama ilerisi için ufak ufak turbo değişikliğine kafa yoruyorum. Öğrendiğim kadarıyla bizim (03-05) Forester XT'lerde TF035 turbo varmış. JDM'lerde (Japon iç pazarı için üretilenlerde) ise TD04 varmış. ABD'de de bizim 2 litre motor Impreza WRX'lerde kullanımış ve onlar da fabrikasyon TD04 imiş.
Bu forumdaki arkadaşlarımızdan aracında TD04 olanlar var sanırım. (Yurt dışında çeşit çeşit turbo kullanan var ama benim tek düşündüğüm TD04). Şu ana kadar okuduklarımdan sonra düşündüğüm aracımın beyninin ayarlarını değiştirtmeden (ki bende Prodrive beyin olduğu için zaten yeniden ayar (re-map) yaptırmam mümkün değil sanki) TD04L-13T taktırmam mümkün görünüyor. Acaba bu doğru mudur acaba?
TD04L-13T 2500 devirden 5500 devire kadar güç üretiyormuş. Öncesi ve sonrasında ise işlevsizmiş. Mevcut turbomuz ise 1800 devirde devreye giriyormuş. Bu açıdan düşündüğümüzde günlük kullanım (şehir içi trafik) anlamında turbo değişikliğinin avantaj ve dezavantajları neler olabilir?
Diğer taraftan TD04L-13T'nin az değişiği olan TD04L-19T yine 2500 devirde devreye girip 7000 devire (motorun güvenli devir limiti) kadar güç üretebiliyormuş. Acaba beyin ayarlarını değiştirmeden (yazılım işlerine girmeden) ve başkaca modifikasyonlara girişmeden TD04L-19T kullanılabilir mi?
Benim aracın orasını burasını kurcalama düşüncem yok. Sadece LPG ayarı vakti geldiğinde motor ineceği için uppipe'ın içini boşalttıracağım ya da yeni uppipe taktıracağım. O esnada (bütçe de uygun olursa) turbo değişikliğine gitmenin olası artı ve eksi yönlerini anlamaya çalışıyorum. Hız ve güç meraklısı değilim; ancak, daha fazla tork ve mümkünse yakıt tasarrufu isterim.
Bu konuda her türlü görüşlerinizi rica ve teşekkür ederim.