Arkadaşlar araç 2.0 turbolu impreza. Bir takım sıkıntılar yaşıyorum, bunlar normal mi, yoksa problem mi, nasıl çözülür, sizlerden öneri almak istiyorum.
1- Aracın ilk kalkışı sırasında, 1. vitese girişte araç bazen çok titriyor. Baya zangır zangır titriyor bütün araç. Sadece devri yükseltip vitese sokarsam olmuyor.
2- Dip gaz yapıp araç ivmelenirken, güçte dalgalanma oluyor. Mesela araba bir ileri atlıyor, bir an sonra biraz geride kalıyor, sonra tekrar atlıyor. Dümdüz bir şekilde hızlanmıyor, güç gelip gidiyor.
3- Yine dip gaz yaptığımda, sanki max. 6 bin devirlerde kalıyor gibi geliyor. Sürekli dip gaz yapmıyorum tabi ki ama daha üste çıkmıyor gibi geldi sanki.
Bana sanki yazılımsal durumlar gibi geldi, sizler ne dersiniz?
Benzin pompasından kaynaklandığına dair bir bilgi aldım önceki sahibinden, sizlerin düşüncesi nedir? Önceki arkadaş göstermiş, güce yüklenildiğinde pompa yetersiz kalıyor demiş bakan servis.
Araç otomatikmiş gibi bahsediyorsunuz, sonradan mı turbolanmış.? Şayet fabrikasyon araçsa Manuel se bu işi pompadan çok enjektör yapabilir. Özellikle maf sensörü sinsi bir arıza dır ikaz da vermez. Basarsın gitmez birden açılır gidecek gibi olur kalkmaz saçma sapan şeyler yaşatır. Benzer durumlar oksijen sensörü sıkıntısından da olur ama arıza lambası yanar. Siz bir ustasına görünün normal sanayi sizi kurtarmaz kimse de anlamaz. İstanbul da subaru park İsmail usta yı bulun Google da yeri yazar Anadolu yakasında.
(20-06-2023, Saat: 20:50)murat85 demiş ki: Arkadaşlar araç 2.0 turbolu impreza. Bir takım sıkıntılar yaşıyorum, bunlar normal mi, yoksa problem mi, nasıl çözülür, sizlerden öneri almak istiyorum.
1- Aracın ilk kalkışı sırasında, 1. vitese girişte araç bazen çok titriyor. Baya zangır zangır titriyor bütün araç. Sadece devri yükseltip vitese sokarsam olmuyor.
2- Dip gaz yapıp araç ivmelenirken, güçte dalgalanma oluyor. Mesela araba bir ileri atlıyor, bir an sonra biraz geride kalıyor, sonra tekrar atlıyor. Dümdüz bir şekilde hızlanmıyor, güç gelip gidiyor.
3- Yine dip gaz yaptığımda, sanki max. 6 bin devirlerde kalıyor gibi geliyor. Sürekli dip gaz yapmıyorum tabi ki ama daha üste çıkmıyor gibi geldi sanki.
Bana sanki yazılımsal durumlar gibi geldi, sizler ne dersiniz?
Benzin pompasından kaynaklandığına dair bir bilgi aldım önceki sahibinden, sizlerin düşüncesi nedir? Önceki arkadaş göstermiş, güce yüklenildiğinde pompa yetersiz kalıyor demiş bakan servis.
Sorunun yazılımsal olabilir, benim araçta rampa da boğuluyordu, nette ismi geçen ustaların hepsine danıştım, bir sürü sebep sıralandı, sonra subaru park ismail ustaya gitmeye karar verdim ama öncesinde yetkili servise de göstereyim öyle gideyim dedim ve yetkili servis yazılımın güncel olmadığını söyledi , yazılım güncellendi araçta hiç bir sorun kalmadı. İlk yetkili serviste randevü alıp git kontrol etsinler , yazılımın falan sorunlu değilse onlardan aldığın bilgiyle subaru park ismail ustaya git, aklında soru kalmaz.
Arkadaşlar hızlı cevaplarınız için öncelikle teşekkür ediyorum, araç iyi ustalar tarafından motoru yapılmış ve turbolanmış ve rodajı yeni biten bir araç, manuel vites.
Güçte dalgalanma konusu yanlış anlaşılmasın, rampalarda akıp gidiyor. Sadece stabil bir akış değil de, sanki bir 250 beygir, bir 150 beygir gibi. Yoksa gidişinde bir yetersizlik yok.
Bu kadar güçlü aracı ilk defa kullandığımı da belirteyim. Fakat gaza basışımla doğru orantılı bir güç beklerken dengesiz bir artış oluyor gibi hissediyorum. Hani tork eğrisi olur ya, benim eğri de düzgün bir artış değil de, inişler-çıkışlar var gibi hissediyorum.
Ustaya götürmek tabi mantıklı fakat Avrupa yakasında bir usta öneriniz var mıdır? İsmail usta fazla uzak kalıyor, Jaspa-Boss vs. anlar mı?
Ve yakıt pompası konusunu da ciddiye alın, önceki sahibi öyle sebepsiz bir şeyler uyduracak bir insan değildi. O da sorgulamış aynı konuyu, ya yakıt pompası yetersiz geliyor, ya yakıt hattında bir kaçak var, bir şekilde basınç yetersiz kalıyor demişler. Sizce var mı böyle bir ihtimal?
Aracınızın sonradan turbolanması işin püf noktasını bilmeyen ustalarca yapıldıysa sıkıntı. Şu an ben de mekanik swap yapabilirim az çok ne yapılacak biliyorum ancak işin ince kısımları var mekanik olarak yapılacak swap a hakim olmak ayrı şey. Swapta yapılan yanlışlar silsilesi şöyle başlıyor. Motoru yekpare long Block olarak alırsınız bu büyük bir çözüm ama short Block alındıysa kapak alt yapısı eski blokla aynı olmalı ama kapakta da handikap olabiliyor egzantrik zamanlaması turbolu yla aynı mı o da bilinmeli. Turbolarken kapaklar ve blok yetmiyor vanoslar da alınmış mı VS. Uzatmayayım bir swap işleminde motorun komplesi lazım melezlememek adına enjektör emme manifoltu boğaz kelebeği egzos manifoltu downpipe uppipe, motor beyni bobin ler, yakıt pompası, yağ pompası ve yetersiz alacağından dolayı son susturucu dahil egzos sistemi de değişmeli. Buna ek olarak frenini de yetersiz kalacağı için orada da bir kaliper disk değişimi isteyecektir en azından ön frenlerde bile değişim olsa bayağı kurtarıcı olur. Swap araçları yolda tutmak mesele değil subaru her şekilde yol tutar ama swaplı araçların çoğunda 1 hafta ya da en çok bir ay içinde kazasının olduğu perte çıktığı çok kere görülmüştür kazaların sebebi de virajda yoldan çıkması gibi bir şeyden değil de duramamaktan kaynaklıdır yani fren de büyük bir problemdir. Aracınızı kim yaptı bilmiyorum ancak bir de basit turbola a yöntemi var motor içine hiç girmeden turbo intercooler downpipe uppipe takıp üzerine yazılabilir yani standalone denen beyinle yazılım yapılmasından oluşan genelde 1.5 ve 1.6 impreza ları 140-150 beygire çıkaran 2.0 larda daha az yapılan onları da 230 beygir olduğu iddia edilen bir güce çıkaran turbolama yöntemi de var. Ancak bu işlem de kısa ömürlü olmasıyla bol bol yatak sarıp sonra 2.0 gerçek turbolu motorlara geçilmesiyle bilinir. Avrupa yakasında sonradan turbolanmış araçla uğraşacak usta bilmiyorum belki Berat oto Mustafa Dereli var o yardımcı olur. Olmadı derdi gerçekten yakıt pompasıysa Aem ya da walbro marka yüksek basınçlı universal pompa alabilirsiniz. Yazılımsal ise Ankaraya kadar yolunuz var Arıcan, Olabi garaj, ya da Tork garaja kadar gider bu işin ucu. Şu an ne söylesek boş. Bence eski sahibi ya düzgün ustaya denk gelmedi ihtimali cevaplar aldığına göre ya da size eksik söylediği bir şeyler var. Belki bu durumun üstesinden gelemedi de sattı. Düzgün insan olması da bir şey değil bu işlerin adamını bulmak lazım ona mı denk gelmedi bilemiyorum. Usta konusunda şöyle diyeyim Burdur Bucak ta Hasip usta var şu an uğraşmıyor subaru yla çok hatır işi olmazsa oto expertiz açtı kendine ancak Hasip ustanın müşterileri en yakın Antalyadan gelirdi ama asıl büyük kitlesi tekirdağdan Van a kadar geniştir Subaru ile uğraştığı zamanlarda. Çünkü bu işe girdiyseniz usta neredeyse oraya gitmeyi göze almak lazım. Ben bile Sivastan kalkıp Bucak a kadar gitmişliğim var sırf aracına baktırmak turbo değişip yazılım yaptırmak için. Binerim ben bu işi çözeyim diyorsanız en az Anadolu yakasına gitmeye değer, ama bu da neymiş uğraştığıma değmez diyorsanız bugünden tezi yok koyun sarı siteye gitsin. Bilemedim.
(21-06-2023, Saat: 02:12)Cherkess demiş ki: Aracınızın sonradan turbolanması işin püf noktasını bilmeyen ustalarca yapıldıysa sıkıntı. Şu an ben de mekanik swap yapabilirim az çok ne yapılacak biliyorum ancak işin ince kısımları var mekanik olarak yapılacak swap a hakim olmak ayrı şey. Swapta yapılan yanlışlar silsilesi şöyle başlıyor. Motoru yekpare long Block olarak alırsınız bu büyük bir çözüm ama short Block alındıysa kapak alt yapısı eski blokla aynı olmalı ama kapakta da handikap olabiliyor egzantrik zamanlaması turbolu yla aynı mı o da bilinmeli. Turbolarken kapaklar ve blok yetmiyor vanoslar da alınmış mı VS. Uzatmayayım bir swap işleminde motorun komplesi lazım melezlememek adına enjektör emme manifoltu boğaz kelebeği egzos manifoltu downpipe uppipe, motor beyni bobin ler, yakıt pompası, yağ pompası ve yetersiz alacağından dolayı son susturucu dahil egzos sistemi de değişmeli. Buna ek olarak frenini de yetersiz kalacağı için orada da bir kaliper disk değişimi isteyecektir en azından ön frenlerde bile değişim olsa bayağı kurtarıcı olur. Swap araçları yolda tutmak mesele değil subaru her şekilde yol tutar ama swaplı araçların çoğunda 1 hafta ya da en çok bir ay içinde kazasının olduğu perte çıktığı çok kere görülmüştür kazaların sebebi de virajda yoldan çıkması gibi bir şeyden değil de duramamaktan kaynaklıdır yani fren de büyük bir problemdir. Aracınızı kim yaptı bilmiyorum ancak bir de basit turbola a yöntemi var motor içine hiç girmeden turbo intercooler downpipe uppipe takıp üzerine yazılabilir yani standalone denen beyinle yazılım yapılmasından oluşan genelde 1.5 ve 1.6 impreza ları 140-150 beygire çıkaran 2.0 larda daha az yapılan onları da 230 beygir olduğu iddia edilen bir güce çıkaran turbolama yöntemi de var. Ancak bu işlem de kısa ömürlü olmasıyla bol bol yatak sarıp sonra 2.0 gerçek turbolu motorlara geçilmesiyle bilinir. Avrupa yakasında sonradan turbolanmış araçla uğraşacak usta bilmiyorum belki Berat oto Mustafa Dereli var o yardımcı olur. Olmadı derdi gerçekten yakıt pompasıysa Aem ya da walbro marka yüksek basınçlı universal pompa alabilirsiniz. Yazılımsal ise Ankaraya kadar yolunuz var Arıcan, Olabi garaj, ya da Tork garaja kadar gider bu işin ucu. Şu an ne söylesek boş. Bence eski sahibi ya düzgün ustaya denk gelmedi ihtimali cevaplar aldığına göre ya da size eksik söylediği bir şeyler var. Belki bu durumun üstesinden gelemedi de sattı. Düzgün insan olması da bir şey değil bu işlerin adamını bulmak lazım ona mı denk gelmedi bilemiyorum. Usta konusunda şöyle diyeyim Burdur Bucak ta Hasip usta var şu an uğraşmıyor subaru yla çok hatır işi olmazsa oto expertiz açtı kendine ancak Hasip ustanın müşterileri en yakın Antalyadan gelirdi ama asıl büyük kitlesi tekirdağdan Van a kadar geniştir Subaru ile uğraştığı zamanlarda. Çünkü bu işe girdiyseniz usta neredeyse oraya gitmeyi göze almak lazım. Ben bile Sivastan kalkıp Bucak a kadar gitmişliğim var sırf aracına baktırmak turbo değişip yazılım yaptırmak için. Binerim ben bu işi çözeyim diyorsanız en az Anadolu yakasına gitmeye değer, ama bu da neymiş uğraştığıma değmez diyorsanız bugünden tezi yok koyun sarı siteye gitsin. Bilemedim.
Hocam öncelikle gecenin yarısı bu kadar zaman ayırıp uzun uzun açıkladığınız için çok teşekkür ediyorum. Araç orjinalinde 2.0r olanlardan, sonradan Ankara Harun usta tarafından motor yapılıp turbolanmış, baya para ve emek harcanmış.
Uğraşma konusunu şöyle söyleyeyim, epey süre gc8 kullandım. Derdi sıkıntısı yeterli gelmedi, bu defa da gidip 2.0 turbo hawkeye aldım Subarucuyuz artık, ne gerekiyorsa yapar gereken yere götürürüm ama daha yakında halledebileceksem boşa uğraşmak istemem, malum cumartesi dışında uygun zaman olmuyor.
Mustafa abiyi biliyorum, çok defa gittim fakat yazılım konusundan anlamıyor diye zannediyorum, daha çok motor-mekanik işlerine bakıyor.
Bilemiyorum, en iyisi önceki sahibinin götürdüğü yazılımcıya aracı bir götürüp bilgi alayım, olmadı oradan İsmail ustaya doğru devam ederim. Bir şekilde çözeceğiz artık.
Bu arada 2.0 turbo araba çok harika bir şeymiş, acayip hoşuma gitti araba.