Simdi iki çeşit yazılım sirketleri vardır. 1. Codec ciler 2. Manuel yazanlar
1. Codec ciler herhangi bir yazılım firmasının bayiligini alır. Yaptığı iş yazilim yapilacak aracin orjinal yazılımını indirip merkeze göndermektir. Merkez elinde bulunan hazir yazilimlardan uygun olani bayiye gönderir. Bayi eline geçen yeni yazılimi soz konusu araca yükler. 1500 tl para alir bir kısmını bayisi oldugu firmaya virman eder. Bu tür yazilimcilarin manuel harita yapma yetisi yoktur. Çok ecu perte çıkaranlari vardir.
2. Manuelciler. Manuelciler aracın beyni izin veriyorsa orjinal yazilim uzerinde oynama yapabilir. Vermiyorsa uygun bir chip modele yükler ve bu chipi aracin ecusuna monte eder. Manuelciler bir firmaya bağlı calismakla beraber kendi adlarina da is yapabilirler. Ellerinde bolca tasinabilir bellek olur ve piyasada en çok ilgi goren markalarin hp güçlerine ve stage kodlarina gore yazilimlari hazir bulundurur. Yazılımlar stage1 diye başlar en son stage7 de biter. ( benim hatırladığım) Stage 1; araca herhangi mekanik degisiklik yapmadan sadece orjinal yazilim uzerinde atesleme ve subap zamanlamasini vs degisitirerek yapilan yazilimdir. Stage2; araca takilmis bir headers egsoz yada x downpipe gibi degistirilmis eklemeler var ise yapilan yazilimdir. Acik hava filtresi vs Stage3; aracin atesleme ve yakit besleme hatlarina stage 2 ile birlikte yapilan değişim sonrasi yapilan yazilimdir. Böyle böyle gider. Simdi konuya gelirsek. Atmoseferik araclarda evet yazilim çok bir sey getirmez ama hemen hemen her arabada bulunun avcs nvcs vtec vs gibi degisken subap zamanlayici sistemlerinin mevcut olmasi, yapilacak yazilimda subap emis kısmında daha fazla oynama şansı verir. Bu sistemlerin algoritmasi ile oynayarak eskiye gore biraz daha fazla atesleme yaptırma imkanlari vardir.
Subaruya gelirsek subaru daha çok turbolu modelleri ile piyasada boy gosterdigi için var olan yazılım firmaları hep bu yönde çalışma yapmışlar. Ama manuel yazilim yapan birini bulabilirsen o gereken degisimi yapabilir. 2012 modellere kadar yapilabiliyor ama 2013 den sonra cikan ornegin xt lere yapilabilirmi ecu izin verirmi vermezse chip yapilabilirmi onu daha yapanı gormedim.
(04-08-2018, Saat: 21:40)nitro37 demiş ki: Simdi iki çeşit yazılım sirketleri vardır. 1. Codec ciler 2. Manuel yazanlar
1. Codec ciler herhangi bir yazılım firmasının bayiligini alır. Yaptığı iş yazilim yapilacak aracin orjinal yazılımını indirip merkeze göndermektir. Merkez elinde bulunan hazir yazilimlardan uygun olani bayiye gönderir. Bayi eline geçen yeni yazılimi soz konusu araca yükler. 1500 tl para alir bir kısmını bayisi oldugu firmaya virman eder. Bu tür yazilimcilarin manuel harita yapma yetisi yoktur. Çok ecu perte çıkaranlari vardir.
2. Manuelciler. Manuelciler aracın beyni izin veriyorsa orjinal yazilim uzerinde oynama yapabilir. Vermiyorsa uygun bir chip modele yükler ve bu chipi aracin ecusuna monte eder. Manuelciler bir firmaya bağlı calismakla beraber kendi adlarina da is yapabilirler. Ellerinde bolca tasinabilir bellek olur ve piyasada en çok ilgi goren markalarin hp güçlerine ve stage kodlarina gore yazilimlari hazir bulundurur. Yazılımlar stage1 diye başlar en son stage7 de biter. ( benim hatırladığım) Stage 1; araca herhangi mekanik degisiklik yapmadan sadece orjinal yazilim uzerinde atesleme ve subap zamanlamasini vs degisitirerek yapilan yazilimdir. Stage2; araca takilmis bir headers egsoz yada x downpipe gibi degistirilmis eklemeler var ise yapilan yazilimdir. Acik hava filtresi vs Stage3; aracin atesleme ve yakit besleme hatlarina stage 2 ile birlikte yapilan değişim sonrasi yapilan yazilimdir. Böyle böyle gider. Simdi konuya gelirsek. Atmoseferik araclarda evet yazilim çok bir sey getirmez ama hemen hemen her arabada bulunun avcs nvcs vtec vs gibi degisken subap zamanlayici sistemlerinin mevcut olmasi, yapilacak yazilimda subap emis kısmında daha fazla oynama şansı verir. Bu sistemlerin algoritmasi ile oynayarak eskiye gore biraz daha fazla atesleme yaptırma imkanlari vardir.
Subaruya gelirsek subaru daha çok turbolu modelleri ile piyasada boy gosterdigi için var olan yazılım firmaları hep bu yönde çalışma yapmışlar. Ama manuel yazilim yapan birini bulabilirsen o gereken degisimi yapabilir. 2012 modellere kadar yapilabiliyor ama 2013 den sonra cikan ornegin xt lere yapilabilirmi ecu izin verirmi vermezse chip yapilabilirmi onu daha yapanı gormedim.
Kisaca atmosferik subiye bence gereksiz olur.
Hafta sonu biz de arkadaş ortamında araca yazılım attırmayı konuşmuştuk. buraya yazıldığı iyi olmuş. gerçi mehmet abi pack 1 dedikleri yazılım ile hem performansın artacağından hem de yakıt tüketiminin azalacağından bahsediyorlar.
Pack1 stage1 ayni seyler zaten. Bu yazılımlardan sonra araci sakin kullanirsan yakıtın düşer ama biraz agresiflestigin anda yakitin yükselir. Genelde turbo dizel arac dünyası icin gecerli bu yazilim isleri. Piyasa buna gore sekilleniyor. Atmosferik ve düşük hacimli araçlarda cok kullanilmiyor. Atmosferik arabada yaptırdiktan sonra olusacak yakit tasarrufunu 1500 tl ye bolersen zaten amorti edecek zamanin olmuyor.
Yıllar önce biri Chip Tuning yaptırmıştı 1,5 İmprezaya o araç o zamanlar İzmirde yapılmıştı daha sonra Erzuruma satıldı kışın Erzurumda çalışmaz oldu sahibi Subaru genel müdürlüğüne kadar ulaştı Subaru Müdürü ustasını da yanına alıp Erzurum'a gitti aracı kontrol ettiler beyine müdahale edildiği kusurun Subaru kaynaklı olmadığı ortaya çıktı. Ayrıca adamlar yazılım yapınca sonucun bir şey ifade etmesi lazım yapılamaz diye bir kaide yok yazılımla 20 hp artabilir ancak torkta bir değişiklik olmayabilir dizel gibi değil azdan az çoktan çok gider hesabı bu iş sen 107 hp yi uğraşır 117 ye çıkarırsın 146 tork 148 e çıkar ama adam gider 1.3cc 90hp Astra dizele yazılım yapar aracın beygiri 100 e çıksa torku 230 a çıkar STİ 300 hplik araca yazılım yapınca 350 hp ye çıkar 1.2 TSİ jettayı 105 hp den 130 a çıkartırlar turbo bu işi çok değiştirir Atmosferikte Mitsubishi ye yapılan yazılımın argesi yıllar sürdü artık İBA hem turbolayabiliyor hem yazılım yapabiliyor illaki etkisi vardır ama 0-100 e ne kadar etki edecek mesela adamlar 2 saniye geri çekmek için 15-20 bin lirayı harcarken 1.5 i öyle kabullenmek gerekiyor yoksa bu işin ucu Swap a gider Turbolamaya gider. Bir de beyin müsait mi bu işler için o da önemli. Kısalan motor ömrünü hesaba katmıyorum dikkat ederseniz. Hep derim İmpreza nın hakkı en az 2.0 dır.
(04-12-2019, Saat: 10:09)DemirBilek demiş ki: Konuyu hortlatmış gibi olucak ama 2.0 R turbolayip düşük bar lar da kullanmak motor ömrünü kısaltır mi
Demir bey bir önceki imperaza arıyorum mesajınıza da yazmıştım ama sanırım okumadınız. Tanışma kendini tanıtma bölümünden kendinizi diğer üyelerimize tanitmadan konulara dahil olmak, soru sormak pek hoş degil. Lütfen kendinizi tanıtın tanışalım kaynaşalim.