Ankaradaki forumdaşlar mevzuyu biliyorlar ama dışarıdan okuyan veya sehirdışındaki levorg sahibi forumdaşlar için son bi msj ile güncelleme yapmış olayım..
Halil Bey'in araçtan olaylardan haberi/bilgisi varmış, hatalı yakıt teşhisi konmuş arıza sebebine. Marka degeri sebebiyle iyi niyet garantisi uygulanmış.
Konuyu hortlatarak son somut gelişmeyi de gecikmeli olsa da yazayim istedim.
(23-10-2019, Saat: 09:10)berque demiş ki: Ankaradaki forumdaşlar mevzuyu biliyorlar ama dışarıdan okuyan veya sehirdışındaki levorg sahibi forumdaşlar için son bi msj ile güncelleme yapmış olayım..
Halil Bey'in araçtan olaylardan haberi/bilgisi varmış, hatalı yakıt teşhisi konmuş arıza sebebine. Marka degeri sebebiyle iyi niyet garantisi uygulanmış.
Konuyu hortlatarak son somut gelişmeyi de gecikmeli olsa da yazayim istedim.
Keyifli sürüşler
SON
Hiç bir marka sokmaz iyi niyete. Helal olsun Subaru ya.
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(23-10-2019, Saat: 09:10)berque demiş ki: Ankaradaki forumdaşlar mevzuyu biliyorlar ama dışarıdan okuyan veya sehirdışındaki levorg sahibi forumdaşlar için son bi msj ile güncelleme yapmış olayım..
Halil Bey'in araçtan olaylardan haberi/bilgisi varmış, hatalı yakıt teşhisi konmuş arıza sebebine. Marka degeri sebebiyle iyi niyet garantisi uygulanmış.
Konuyu hortlatarak son somut gelişmeyi de gecikmeli olsa da yazayim istedim.
Berk kardeşim geçmiş olsun ben bu konuyu hiç görmemişim geçen arıcan'da muhabbeti dönünce bakayım dedim.
o süreçteki stresinizi tahmin edebiliyorum. eşimin aracı pert olduğunda kasko detaylı inceleme falan yaptı ödeme alamayabilirsinize getirdiler hatta olayı. yani bir anda cebinizdeki 50-100 bin liranın yok olduğunu düşünüyorsunuz afakanlar basıyor mal canın yongası demişler neticede.
bu arada "hatalı yakıt" enteresan bir teşhis olmuş, benzinli arabaya dizel konulmuş gibi bir sonuç çıkıyor ortaya.
neyse gelmiş geçmiş olsun, levorg çok istediğim bir modeldi ama garantilisini pek bulamayacağız belli ki benim alabileceğim yılları düşününce.
Ben de bu sene başında aynı şekilde 3 no'lu enjektörün açık kalmasından dolayı motor kırdım.
Enjektör olayı çok önemli, bloğu nasıl kırar diye merak ediyorsanız, normalde çok az bir pısst ile benzin, 10:1 , 14.7:1 gibi oranlar ile silindire dolar, ateşlenir ve güç üretir.
Eğer enjektör silindire 1:1 yakıt doldurursa, normalde sıkışabilen hava yerine sıvı yakıt dolduğu için, ve sıvılar sıkıştırılamayacağı için, silindir içi basıncı inanılmaz yükselir ve ya kol eğer, blok kırar, kol çıkarır vs...
Şimdi, bir tek yakıt enjektörünün neler yapabildiğini görüyoruz, pek bu enjektör neden bozulur?
Cevap: ülkemizde kalitesi sürekli çöpe doğru inen yakıtlar yüzünden... Bildiğiniz gibi sene başında pandemi ile birlikte, benzinlere 10 yıldır eklenen, %1-2 sonr 5 en son %10 eklenen, ülkemizde üretilip dışarıdan alınmayan bioethanol (bildiğinizi içilebilir alkol) katkısı , 0'a indirildi. %10 etanolun (E10 diye bilinir) hem dışarıdan %10 daha az petrol ithal edilmesi gibi faydası yanında, benzin oktanını artırması ve emisyonları düşürmesi gibi güzel yan etkileri vardı. Dezenfektan yapımına alkol yetmeyince benzinde sıfırlandı, alkol ithalatında vergi kaldırdıldı vs vs...
Bize etkisi ne oldu? pompada 95 yazdığı, hatta büyük markalarda rafineri çıkışı da 95 olduğu halde, depomuza giren benzinler artık 95 (ki 95 bile düşük, eskiden 100 oktan V-Power vardı, 98 vardı, 97 vardı) oktan bile değiller... Oktan düşüklüğü dışında, içeriğinde kontaminantlar, su, solventler, artık gittiğiniz benzin istasyonu (sütçünün su katması gibi) ne katıyorsa çorba şeklinde herşey var. Haliyle o solventler, depodan pompadan başlayıp enjektöre kadar ne varsa bozuyor.
Solvent neden katılır? Litresi 2 liraya malolduğu için olabilir mi? Cevabı size bırakıyorum... Ucuza benzin gaz sattığını iddia eden her istasyon hilekardır, çok net söyleyebilirim. Normal fiyattan satıp daha ucuza maleden ve karını artıran da hilekardır...
Şimdi denetim yok mu diyeiblirsiniz, denetimde ceza alan firmaların listesi artık yayınlanmıyor, bayi karları da devlet eliyle azaltıldığı için bir nevi göz yumma ve fiyat artmasın diye idare etme var, o da bize kol çıkarmış motorlar olarak geri dönüyor..
Şimdi bu levorgda olayın enjektörden kaynaklandığı belgelenmiş, onu bozanın da benzin olduğu belli, ama gidin son alınan depo benzin ile firmaya dava açmaya çalışın, başaramazsınız...
Bu kadar yazmamın sebebi, o enjektöre basit bir üretim hatası olacak bakmayın. Evet o 3. enjektör diğerlerinden daha önce limite gelip koyvermiş olabilir ama asıl sebep, ülkemizdeki acınası hale gelen yakıt kalitesi.. Bu sene motor kıran subaru, audi, bmw merc in haddi hesabı yok ne yazık ki... Sanayiye gidin gözlerinizle görün... Sıcak hava artı kötü benzin turbo araçları çatır çatır kırdı bu yıl...
Tekrar geçmiş olsun, herkes benzini güvenilir ve hep aynı yerden almaya dikkat etsin, misal ben hep Mehmetçik Opet'ten alıyorum, başka yerden alınca daha istasyondan çıkarken avans çarpanından kalitesini anlıyorum, o depoyu çok dikkatli bitirip bir daha oraya uğramıyorum...
Barış abi, Bu güzel anlatım, bilgiler, detaylar vb cok teşekkür ederim kendi adıma da...
Katkili yakit dedim, yanlis anlasildi, pis yakit dedim, yanlis anlasildi, kirli dedim olmadi, hatali dedim vay dikkatsiz pompaci dendi secemedim bi dogru kelimeler bütününü vs vs
Sonunda makale gibi yazmışsın teşekkurler yeniden
( son cümlene istinaden, ben de hep ayni yerden aldim yakiti, hatta her aracima dizel de benzin de.. sadece o mübarek gün, dedim dönmeyeyim unuttum.. bu da kurumsal, alıveriyim şurdan.. Almışım, akşamına anladım... hahaha )
(09-09-2020, Saat: 11:45)baris demiş ki: Ben de bu sene başında aynı şekilde 3 no'lu enjektörün açık kalmasından dolayı motor kırdım.
Enjektör olayı çok önemli, bloğu nasıl kırar diye merak ediyorsanız, normalde çok az bir pısst ile benzin, 10:1 , 14.7:1 gibi oranlar ile silindire dolar, ateşlenir ve güç üretir.
Eğer enjektör silindire 1:1 yakıt doldurursa, normalde sıkışabilen hava yerine sıvı yakıt dolduğu için, ve sıvılar sıkıştırılamayacağı için, silindir içi basıncı inanılmaz yükselir ve ya kol eğer, blok kırar, kol çıkarır vs...
Şimdi, bir tek yakıt enjektörünün neler yapabildiğini görüyoruz, pek bu enjektör neden bozulur?
Cevap: ülkemizde kalitesi sürekli çöpe doğru inen yakıtlar yüzünden... Bildiğiniz gibi sene başında pandemi ile birlikte, benzinlere 10 yıldır eklenen, %1-2 sonr 5 en son %10 eklenen, ülkemizde üretilip dışarıdan alınmayan bioethanol (bildiğinizi içilebilir alkol) katkısı , 0'a indirildi. %10 etanolun (E10 diye bilinir) hem dışarıdan %10 daha az petrol ithal edilmesi gibi faydası yanında, benzin oktanını artırması ve emisyonları düşürmesi gibi güzel yan etkileri vardı. Dezenfektan yapımına alkol yetmeyince benzinde sıfırlandı, alkol ithalatında vergi kaldırdıldı vs vs...
Bize etkisi ne oldu? pompada 95 yazdığı, hatta büyük markalarda rafineri çıkışı da 95 olduğu halde, depomuza giren benzinler artık 95 (ki 95 bile düşük, eskiden 100 oktan V-Power vardı, 98 vardı, 97 vardı) oktan bile değiller... Oktan düşüklüğü dışında, içeriğinde kontaminantlar, su, solventler, artık gittiğiniz benzin istasyonu (sütçünün su katması gibi) ne katıyorsa çorba şeklinde herşey var. Haliyle o solventler, depodan pompadan başlayıp enjektöre kadar ne varsa bozuyor.
Solvent neden katılır? Litresi 2 liraya malolduğu için olabilir mi? Cevabı size bırakıyorum... Ucuza benzin gaz sattığını iddia eden her istasyon hilekardır, çok net söyleyebilirim. Normal fiyattan satıp daha ucuza maleden ve karını artıran da hilekardır...
Şimdi denetim yok mu diyeiblirsiniz, denetimde ceza alan firmaların listesi artık yayınlanmıyor, bayi karları da devlet eliyle azaltıldığı için bir nevi göz yumma ve fiyat artmasın diye idare etme var, o da bize kol çıkarmış motorlar olarak geri dönüyor..
Şimdi bu levorgda olayın enjektörden kaynaklandığı belgelenmiş, onu bozanın da benzin olduğu belli, ama gidin son alınan depo benzin ile firmaya dava açmaya çalışın, başaramazsınız...
Bu kadar yazmamın sebebi, o enjektöre basit bir üretim hatası olacak bakmayın. Evet o 3. enjektör diğerlerinden daha önce limite gelip koyvermiş olabilir ama asıl sebep, ülkemizdeki acınası hale gelen yakıt kalitesi.. Bu sene motor kıran subaru, audi, bmw merc in haddi hesabı yok ne yazık ki... Sanayiye gidin gözlerinizle görün... Sıcak hava artı kötü benzin turbo araçları çatır çatır kırdı bu yıl...
Tekrar geçmiş olsun, herkes benzini güvenilir ve hep aynı yerden almaya dikkat etsin, misal ben hep Mehmetçik Opet'ten alıyorum, başka yerden alınca daha istasyondan çıkarken avans çarpanından kalitesini anlıyorum, o depoyu çok dikkatli bitirip bir daha oraya uğramıyorum...
Eline sağlık Barış Abi çok güzel anlatmışsın. Ekstra oktan artırıcı kullanmanın bu saydığın sorunların çözümünde katkısı olur mu?
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(09-09-2020, Saat: 11:45)baris demiş ki: Ben de bu sene başında aynı şekilde 3 no'lu enjektörün açık kalmasından dolayı motor kırdım.
Enjektör olayı çok önemli, bloğu nasıl kırar diye merak ediyorsanız, normalde çok az bir pısst ile benzin, 10:1 , 14.7:1 gibi oranlar ile silindire dolar, ateşlenir ve güç üretir.
Eğer enjektör silindire 1:1 yakıt doldurursa, normalde sıkışabilen hava yerine sıvı yakıt dolduğu için, ve sıvılar sıkıştırılamayacağı için, silindir içi basıncı inanılmaz yükselir ve ya kol eğer, blok kırar, kol çıkarır vs...
Şimdi, bir tek yakıt enjektörünün neler yapabildiğini görüyoruz, pek bu enjektör neden bozulur?
Cevap: ülkemizde kalitesi sürekli çöpe doğru inen yakıtlar yüzünden... Bildiğiniz gibi sene başında pandemi ile birlikte, benzinlere 10 yıldır eklenen, %1-2 sonr 5 en son %10 eklenen, ülkemizde üretilip dışarıdan alınmayan bioethanol (bildiğinizi içilebilir alkol) katkısı , 0'a indirildi. %10 etanolun (E10 diye bilinir) hem dışarıdan %10 daha az petrol ithal edilmesi gibi faydası yanında, benzin oktanını artırması ve emisyonları düşürmesi gibi güzel yan etkileri vardı. Dezenfektan yapımına alkol yetmeyince benzinde sıfırlandı, alkol ithalatında vergi kaldırdıldı vs vs...
Bize etkisi ne oldu? pompada 95 yazdığı, hatta büyük markalarda rafineri çıkışı da 95 olduğu halde, depomuza giren benzinler artık 95 (ki 95 bile düşük, eskiden 100 oktan V-Power vardı, 98 vardı, 97 vardı) oktan bile değiller... Oktan düşüklüğü dışında, içeriğinde kontaminantlar, su, solventler, artık gittiğiniz benzin istasyonu (sütçünün su katması gibi) ne katıyorsa çorba şeklinde herşey var. Haliyle o solventler, depodan pompadan başlayıp enjektöre kadar ne varsa bozuyor.
Solvent neden katılır? Litresi 2 liraya malolduğu için olabilir mi? Cevabı size bırakıyorum... Ucuza benzin gaz sattığını iddia eden her istasyon hilekardır, çok net söyleyebilirim. Normal fiyattan satıp daha ucuza maleden ve karını artıran da hilekardır...
Şimdi denetim yok mu diyeiblirsiniz, denetimde ceza alan firmaların listesi artık yayınlanmıyor, bayi karları da devlet eliyle azaltıldığı için bir nevi göz yumma ve fiyat artmasın diye idare etme var, o da bize kol çıkarmış motorlar olarak geri dönüyor..
Şimdi bu levorgda olayın enjektörden kaynaklandığı belgelenmiş, onu bozanın da benzin olduğu belli, ama gidin son alınan depo benzin ile firmaya dava açmaya çalışın, başaramazsınız...
Bu kadar yazmamın sebebi, o enjektöre basit bir üretim hatası olacak bakmayın. Evet o 3. enjektör diğerlerinden daha önce limite gelip koyvermiş olabilir ama asıl sebep, ülkemizdeki acınası hale gelen yakıt kalitesi.. Bu sene motor kıran subaru, audi, bmw merc in haddi hesabı yok ne yazık ki... Sanayiye gidin gözlerinizle görün... Sıcak hava artı kötü benzin turbo araçları çatır çatır kırdı bu yıl...
Tekrar geçmiş olsun, herkes benzini güvenilir ve hep aynı yerden almaya dikkat etsin, misal ben hep Mehmetçik Opet'ten alıyorum, başka yerden alınca daha istasyondan çıkarken avans çarpanından kalitesini anlıyorum, o depoyu çok dikkatli bitirip bir daha oraya uğramıyorum...
Barış abi denetim işinde şöyle bir durum var. Ben epdk denetimlerine kom ekipleri ile birlikte katılıyorum. Benim kesin sınıfta kalır kesin ayvayı yedi dediğim ne kadar ucuz yollu mazot benzin satan firma varsa hepsi numune testlerinden başarı ile geçiyor bende şaşkınım ama testi geçiyorlar nasıl oluyorsa. Testler anlık cihazlarla yapılıyor bu arada, oraya buraya götürmek getirmek yok.
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi