Amerika daki benzin Turkiyedekine nazaran daha dusuk kaliteli.
87 - 89 - 91 - 93 oktan.
cogunluk 87 oktan kullanir, bazi araclar min 91 gerektiriyor. 87 oktanin bugunku guncel fiyati otoyol veya islek bir yerde $2.55/gal civarinda, Ama sehir iclerine girdiginizde $2.90/gal gorebilirsiniz. 93 oktan, super denilen benzin ise bugun $3.05/gal, sehir iclerinde daha pahali.
95 oktan????? suana kadar hic bir istasyonda gormedim. sadece yaris pistlerinin etrafindaki 1-2 istasyonda bulabilirsiniz veya ozel siparis ile getirtebilirsiniz.
GT 100 octane Not Dyed $9/Gal Unleaded Standard 110 octane Purple $10/gal Supreme 112 octane Blue $11/gal Methanol $ 4/gal
Amerika daki benzin Turkiyedekine nazaran daha dusuk kaliteli.
87 - 89 - 91 - 93 oktan.
cogunluk 87 oktan kullanir, bazi araclar min 91 gerektiriyor. 87 oktanin bugunku guncel fiyati otoyol veya islek bir yerde $2.55/gal civarinda, Ama sehir iclerine girdiginizde $2.90/gal gorebilirsiniz. 93 oktan, super denilen benzin ise bugun $3.05/gal, sehir iclerinde daha pahali.
95 oktan????? suana kadar hic bir istasyonda gormedim. sadece yaris pistlerinin etrafindaki 1-2 istasyonda bulabilirsiniz veya ozel siparis ile getirtebilirsiniz.
GT 100 octane Not Dyed $9/Gal Unleaded Standard 110 octane Purple $10/gal Supreme 112 octane Blue $11/gal Methanol $ 4/gal
1 gal = 3.78lt
Benim bildiğimde Türkiye de satılan benzinlerin söylendiği gibi 95 oktan olmadığı. Bunu nereden biliyorum. Oktan arttırıcı olarak kullanılan alkollerin derecesini ayarlarken kitapta yazandan daha fazla katıyorduk. Ateşlemede avans ayarı anca tutuyordu.
Amerika daki benzin Turkiyedekine nazaran daha dusuk kaliteli.
87 - 89 - 91 - 93 oktan.
cogunluk 87 oktan kullanir, bazi araclar min 91 gerektiriyor. 87 oktanin bugunku guncel fiyati otoyol veya islek bir yerde $2.55/gal civarinda, Ama sehir iclerine girdiginizde $2.90/gal gorebilirsiniz. 93 oktan, super denilen benzin ise bugun $3.05/gal, sehir iclerinde daha pahali.
95 oktan????? suana kadar hic bir istasyonda gormedim. sadece yaris pistlerinin etrafindaki 1-2 istasyonda bulabilirsiniz veya ozel siparis ile getirtebilirsiniz.
GT 100 octane Not Dyed $9/Gal Unleaded Standard 110 octane Purple $10/gal Supreme 112 octane Blue $11/gal Methanol $ 4/gal
1 gal = 3.78lt
Benim bildiğimde Türkiye de satılan benzinlerin söylendiği gibi 95 oktan olmadığı. Bunu nereden biliyorum. Oktan arttırıcı olarak kullanılan alkollerin derecesini ayarlarken kitapta yazandan daha fazla katıyorduk. Ateşlemede avans ayarı anca tutuyordu.
Benzin rafineride en dusuk oktanda oluyor. Ornegin Amerika icin konusursak normal benzin 87 oktan. Firmalar bu benzini aldiktan sonra yakita oktan attirici katarak super benzini yakaliyorlar. Amerikada bazi istasyonlarda sadece normal ve super tanki vardir. Ama pompada 89-91 oktan benzin secenegi var. bu durumda onlar nasil olusuyor derseniz, 87ve 93 oktan belirli oranda pompada karistirilarak araca koyuluyor. Hatta istasyonun isletme muduru isguzar birisiyse ve normal benzin bitmisse, musteri de 89 oktan isterse, pompa super benzin veriyor ve 89oktan ucreti aliyor
Bahsettigin olay, etanol miktarindan dolayi kaynaklaniyor olabilir. Amerikada pompalarda en az 10%etanol icerir yaziyor. Her markanin normal benzini de farklilik yaratiyor arabadan biliyorum. Lukoil den alinca araclarindan 1 tanesi ariza isigi yakiyor. Bp den aldigimda hicbir sorun yok. Delta diye marka var en ucuz benzini satiyor. 1 defa mecburiyetten aldim V8 motorun butun bobinlerini bozdu.
Sarp dediğin gibi ayrıca şhell nitro vs tarzı benzinlerde ek karışım maddesi biraz daha fazla var. Ama biz metenol kitli araca benzin koyarken hem bu tarz benzinden alıyorduk (süper benzin yani ) Hemde olması gerekenden fazla alkol katıyorduk. Bizdekilerde bence sizinkiler kadardır diye tahmin ediyorum. Hem bu firmalar nasıl ayarlıyor bunu, ülkenin benzin oktanına göre mi araç gönderiyorlar. Sonuçta bu araçlar standart üretilmiyor mu? enjektör bobin vs. Eğer farklı ise araç durumları o zaman Hollanda dan yada Almanya dan vs gelen adam burada benzin almamalı. Aynı şekilde buradan giden adamda o ülkelerde o benzini kullanmaması gerekir.
@sarpworks aslında cok dogru noktalara parmak basmıssınız,amerıkanın cok buyuk bir kıta oldugu düşünüldügünde surekli uzun yolda yıpranması az oluyor,birde bakım olayı var tabi, Ayrıca conilerde bizim gibi benzin pahalı olmadıgı ıcın bızım gıbı degişik mıknatıs,bor katkısı vs gıbı yakıt dusurmek adına motorun anasını aglatmıyorlar buda bi etken
(02-02-2018, Saat: 19:31)nitro37 demiş ki: Sarp dediğin gibi ayrıca şhell nitro vs tarzı benzinlerde ek karışım maddesi biraz daha fazla var. Ama biz metenol kitli araca benzin koyarken hem bu tarz benzinden alıyorduk (süper benzin yani ) Hemde olması gerekenden fazla alkol katıyorduk. Bizdekilerde bence sizinkiler kadardır diye tahmin ediyorum. Hem bu firmalar nasıl ayarlıyor bunu, ülkenin benzin oktanına göre mi araç gönderiyorlar. Sonuçta bu araçlar standart üretilmiyor mu? enjektör bobin vs. Eğer farklı ise araç durumları o zaman Hollanda dan yada Almanya dan vs gelen adam burada benzin almamalı. Aynı şekilde buradan giden adamda o ülkelerde o benzini kullanmaması gerekir.
RON - ROZ - MON diye degerler var. bunu bir arastirabilirsin. Cunku amerikadaki aracin depo kapaginda min 91 oktan yazarken, esdegerinin Turkiye deki kapaginda RON/ROZ 95 yaziyor. wikipedia da buldugum bazi bilgiler. RON: Bu değer, motorun yüke binmediği ve düşük devirlerde çalıştığı durumdaki vuruntu ölçümüdür. (600rpm) MON: Motor zorlandığında, yük altında olduğu andaki vuruntu ölçümüdür. (900rpm)
Turkey: 95 RON and 95+ RON widely available in gas stations. 91 RON (Regular) has been dropped in 2006. 98 and 100 RON (Shell V-Power Racing) has been dropped in late 2009. The Gas which has been advertised 97 RON has been dropped in 2014 and renamed 95+. (95 ron ve 95+ ron benzin istasyonlarinda yaygin bulunuyor. 91 ron 2006 da birakildi. 98 ve 100 ron 2009 sonlarinda birakildi. 97 ron olarak tanitilan benzin 2014 de birakilip, 95+ olarak yeni isim verildi. AKI = (RON+MON)/2 donusumler bu sitede tablo ile verilmis. http://www.pencilgeek.org/2009/05/octane...sions.html
Fransa da haber olan 1 milyon mil deviren Outback in haberini bulamadım Salim. Türkiyede 150 binden sonra dizel 200 binden sonra benzinli araç almak da satmak da çok zordur.
(03-02-2018, Saat: 01:06)Cherkess demiş ki: Fransa da haber olan 1 milyon mil deviren Outback in haberini bulamadım Salim. Türkiyede 150 binden sonra dizel 200 binden sonra benzinli araç almak da satmak da çok zordur.
Bulamadım abi ekleyeyim bulursam, hemde fransada bir japon cok guzel de bi haber olmustur, kendi markalarina kapak olmistur.
Kıbrısda da bir taksi vardı.1 milyon mili periyodik yağ değişiminin dışında hiç sorunsuz yapmış. Halen çalışıyormuş.Tabii bir yağ markasına bağlamışlar. Düzgün kullanım ve bakımın aracın ömrünü nasıl uzattığına güzel bir örnek
kesinlikle doğru açıklama yapmış @sarpworks , lancia sayfasında geziyorum benım makına 150 bınde, 50 bın 80 bınde olan makınalar ordan ses gelıyo burdan ses gelıyo yok orasdı bozuldu yok burası bozuldu dıye yakınıyorlar, italyan sayfada bir lancı tamırcısı var 1,6 swap deltası var oda sevgili @nitro37 gibi makinayı yalayıp yutmuş adamda 260 bg makına var ve makına 280 bınde ama adam gayet guzel bakmış makınasına, benım makınaya gelecek olursak ılk sahıbı bayan avukat devamlı ankara ıstanbul yapmış şöför koltuğundan başka koltukta yıpranma yok (gerçi şöför koltuğundada yok kalıtelı deri kullanılmış) ikinci sahıbıde ankaralı almış bınememış, makınada tık ses yok (bi tek yağ kaçağı haricinde oda önemli değil demişti nitro kardeşimiz) yanı uzun yolda km yapmıs araclarda sıkıntı cıkmıyor gördüğüm odur
bizim memleketteki algı oo bukadar km ıse metal yorgunluğu vardır çok binilmiştir hor kullanılmıştır düşüncesi yaygın, hatırlarsanız bodruma legacy bakmaya gıtmıstım 105 bındeydı araba aman aman leş ötesiydi gıttıgım gıbı gerı donmustum, kullanıcınında cok buyuk onemı var