(24-02-2018, Saat: 00:21)aspavabize demiş ki: ücretsiz aldığım kişi hatasını telefi edecek ya aklıma birşey geldi bunlar benim pompaya yanlışlıkla atf dot 4 yerine başka bişe koymasınlar
Atf ayrı dot4 ayrı bir yağ. Biri şanzıman biri fren yağı. Belki motor yağı konulmuştur.
[attachment=162][attachment=162]arkadaşlar sonunda pompam tamir oldu sadece bir conta ile herşey yoluna giirdi ses yok direksiyonda ağırlaşma yok yakıt bile fark etti be iki tamirci gezdi biri özel subaru servis bursaya gittim sözde bakacaktı ama 100 km boşuna gittim sonra eve geldim benim bölge kütahya tarafına yakın bursa harmancık önce kütahya tavşanlı sodum pompa tamiri yapan varmı kütahyada var atladık 400 km yaptım ama çok mutlu oldum çok değerli ustalar buldum kütahya sanayi arslan kardeşler hasan tolga sinan arslan yardım destek için ve nokta atışı tespitler için sağolun pozitif kalın
anlatayım anlatayımda teknik adlarını bilmiyorum öğreneyim hemen ayrıtılı yazmak isterim
(21-02-2018, Saat: 18:24)sarpworks demiş ki: Benim yasadigim sorun isaretledigim baglanti noktalarinin birinin contasi yuzundendi. hangisi oldugunu animsayamadim. Ama direksiyonu cevirdigimde direksiyon hidroligi cikiyor ve hatta baloncuk da yapiyordu. umairm isine yarar
işte bu resim çok yardımcı oldu @
(21-02-2018, Saat: 00:06)sarpworks demiş ki: direksiyonu en sona kadar cevirince ciyaklama sesi geliyorsa, 1- hidrolik seviyesini kontrol et. 2- hidrolik seviyesi normal ise, o zaman pompanin uzerinden cikan borunun baglanti yerine bak. pompanin tasariminda kullanilan malzeme hatasi var. bakir conta yerine plastik conta kullanilmis ve zamanla o conta curudugu icin( O ring) ordan kacak yapiyor ve ciyaklama sesini yapiyor. Eger saglam ise, oranin etrafinda catlak var mi bak. birisi direksiyonun basindayken kontrol edersen kacagi daha iyi bulursun. 3- Eger catlak varsa, tamir edilir mi bilmiyorum, yeni pompa alman gerekebilir.
gecmis olsun.
ve bu yazı çok yardımcı oldu teşekkürler @sarpworks
Sorunun cozuldugune sevindim. Bu arada DOT4 fren hidroligi. Rengi seffaf/sarimtraktir
ATF : sanzuman yagidir. Rengi pembe-kirmizi arasi guzel bir tondadir.
Direksiyon hidroligi: seffaf renklidir. Pahali diye ustalar ATF koyarlar. Sorun olmaz. Fakat her direksiyon pompasina ATF koyulmaz.
Standard direksiyon pompalarina ATF / direksiyon hidroligi koyabilirsin. Ama direksiyon kutun hiza duyarli elektronik ise sakin ama sakin ATF koyma. Onlarin yagi ozel sentetik bir yag. CHF 11S isimli yagdir. Teneke de satilir kucucuk teneke oldukca pahalidir.amerikada bile $20-$25 civarinda satiliyor.
Subaruda kullaniliyor mu bilmiyorum ama Audi,Vw,bmw,mercedes ve mini markalarinda yaygin kullaniliyor