(15-12-2020, Saat: 12:38)555 demiş ki: bu işte bir iş var ama kalbimizi bozmayalım... 2011 benzinli forester 10 yıldır ankarada yetkili servise gidiyor. 90 binde araç triger değiştirmiyorlar..normalde kullanım kılavuzunda triger ömrü 100000 km olmazsa 7 yıl yazıyor.. servisin 7. yılda değişmesi gerekirdi.. ilk etapta iyi bişeymiş gibi gözüksede risk almaya değermi en azından müşteriye hatırlatılması gerekir..
kesinlikle haklısınız üstad. Sen bana söyle şunun şunun da değişmesi lazım kitaba göre de.Ben karar vereyim.Valla benim aklıma şu geliyor.Ya ellerinde mevcut periyodik bakım malzemesinden başka malzeme yok.Yada bizim baktığımız kadar bakmıyorlar uygulamaya.
Hocam Ordu servisinin müşteriye yaklaşımı güzel özellikle Subaru müşterisine ancak maalesef belirttiğiniz gibi ellerinde periyodik bakım malzemesi dahi pek bulundurmuyorlar. Ben Trabzon'dan Ankara'ya giderken uğrarım genelde enjektör kalibrasyon işleri için falan. Hava filtresi olmadığına şahit olmuşumdur. Bakımda kullandıkları yağ Citroen araçlara konulan Total yağ. Total kötüdür diye kesinlikle söylemiyorum ama bir Motul olmadığı da kesin.
Sıvı değişimi konusuna gelince CVT yağı mecbur başka olmaz ancak arka diferansiyel için genelde Citroen araçlara konulan 70w80 yağ kullanmadıklarına emin olmak lazım. Sonuçta bir Citroen servisi aslen ve gözden kaçabilir. Bizim yağımız 75w90 hatta ben olsam standart Motul Gear 75w90 yerine Gear 300V 75w90 alırım. Arka diferansiyele 1 lt bile gitmiyor arada 30 TL fark var iki yağ arasında. Buna itiraz edeceklerini sanmıyorum.
(15-12-2020, Saat: 11:58)Alper usta demiş ki: Herkese merhaba, aracımı ilana atmıştım ödemelerim için ancak subarusuz kalmaktansa kemer sıkmayı tercih ettim şimdilik)Sizlere danışmaki istediğim bir konu var. Giresun da ikamet ediyorum. Aracım 2015 forester dizel.En yakın yetkili servis Orduda.Dün servisi 120.000 km bakım randevusu için aradım.Hangi işlemlerin yapılacağını sordum.Motor yağı,hava,polen,yağ filtreleri ve ilave mazot filtresi değişimi yapacaklarını söylediler.Ancak ben subarunun internet sitesine baktığımda sanki en son 60000 km de değişmiş olan , Fren hidroliği değişimi Motor soğutma suyu kontrolü Şanzıman yağı değişimi (AT-MT) Ön ve Arka diferansiyel yağı değişimi sıvılarında kontrolü ve değişmesi gerektiğini anlıyorum. Bana teknik anlamda yardımcı olmanızı rica ediyorum. Keza eksik bakım yaptırmak istemiyorum.
İyi denk gelmişiz. Bende de 2015 dizel forester var ve kısa zamanda 120bin bakıma girecek. Kitapçıkta 120binde difransiyel ve CVT yağ değişimi yazıyor ama yetkili servis CVT yağı sadece kontrol ediyoruz, eğer gerekirse değiştiriyoruz diyor. Ama ben özel servise gideceğim için doğrudan değiştirteceğim. Bence siz de öyle yapın.
Şayet iyi bir Ustanız varsa kitapta yazan ne varsa gereğini yaptırın. Şanzıman yağı değişimi biraz uğraştıran bir işlem. Benim yetkili serviste edindiğim kanı o ki işçilik ücreti olarak pek bir şey yansıtmadıkları/yansıtamadıkları için komple yağ değişimine gitmeyip eksikse tamamlanır diyorlar. Eksik değilse aynı yağ ile gittiği kadar gidecek miyiz yani nedir?!? Her 60.000 km de diferansiyel yağ değişimi, 30.000 km de bir yakıt filtresi değişimi gerekli. Yağ olarak da ben Motül kullandım ve tüm bakımlarda kendi yağımı getirdim koyun dedim. Total vsr başka servis yağına güvenmedim.
Kullanım kılavuzu CVT şanzımanı yağı için değişim göstermiyor, kontrol edilir diyor, yetkili servisler bu yüzden şanzıman yağı değiştirmiyor. Hele ki işçilik ücretinden kaçacaklarını hiç sanmıyorum, saatlik ücret olarak 200 TL yazıyorlar, 1 saate yakın zaman alır bu işlem.
Ben yetkili servise arabamı götürüp şanzıman yağının değişmesini istiyorum dedim, tamam dediler işlemi yaptılar. İtiraz olmadı ama nedenini sordular tabi, normal prosedürde yok değişim.