Bu ay başında 2004 model 290bin km'de hiç tüp takılmamış forester x model otomatik araç aldım. Ustam motor ve alt takımın iyi olduğunu söyledi, kaporta içinde baktırdım. Sağ taraftaki kapı ve çamurluk boyali, değişen yok dedi. Böyle olunca aracı aldım, ilk subarım oldu. Aracı kullandıkça bazı kozmetik detaylara takılmaya başladım. Aracım bagaj bölmesindeki tutma demirleri ve aracın koltuk altlarının paslı olduğunu gördüm. Benden önceki sahibi kozmetik durumuna çok önem vermemiş galiba. Bu paslı yerlerin olması normal mi? Araç İstanbul'da kullanılmış. Tecrübenizi öğrenmek isterim. Yaşı itibariyle normal de olabilir, aracı uzun süre kullanmak istiyorum, bu amaçla aldım. Bu durum beni biraz tedirgin etti.
Koltuk demirlerinde pas varsa normal. Aracın bulunduğu bölgeye göre olabiliyor. Ornegin Adana mersin İzmir gibi yerlerden gelen eski model subarular da çok görüyoruz bunları. İyi bir temizlik ile gideriliyor.
Evet koltuk demirlerinde pas var, uzun vadede göremediğimiz yerlerde pas olup sorun olmaz umarım. Bu pas temizliği ve kaportadaki ufak boya işleriicin önereceğiniz bir usta var mıdır? Kozmetik eksilerini zaman içerisinde tamamlayıp, uzun süre sorunsuz binmek istiyorum. Subaru kullanmak oldukça keyifliymiş, keşke daha önce Subaru ile tanışmış olsaydım diyorum.
Pas sökücü ürünler mevcut onlardan alıp kendiniz yapabilirsiniz. Sanayide o tür işlerle uğraşacak usta bulamazsınız. Ancak bilindik firmalarda detaylı temizlik yaptırırsanız o zaman arada o işleride yapabilirler. Maliyeti 2000 TL yi bulur. Kendiniz yapın
Wd40 aldım ama direk pas çözücü değil, belki zımpara yapmak lazım, dediğiz gibi kendim yapayım 2000tl isteyeceklerse sonra sprey boya ile boyamak en güzeli, teşekkürler
2006 forester sadece su gören yerlerde vardı..koltukların bağlantı noktalarında, büyük ihtimalle ayakkabılardan akan sulardan kaynaklı..aynı işlemi yapıp boyadıktan sonra enson wd40 dan biraz kalın bir yağ ile silmiştim..demirin havayla temasını kesip suyu uzak tutmak için.. her ne kadar boyansada 2. önlem olarak en azından boyanın kalkmasını geciktirir düşüncesiyle yapmıştım..
(29-11-2020, Saat: 13:53)egulay demiş ki: Wd40 aldım ama direk pas çözücü değil, belki zımpara yapmak lazım, dediğiz gibi kendim yapayım 2000tl isteyeceklerse sonra sprey boya ile boyamak en güzeli, teşekkürler
İnce bir zımpara 80 kum gibi, ardından istenirse 120 kumla daha pürüzsüz hale getirilebilir yüzey. Nasılsa görülmeyecek yerler olduğundan tabancaya gerek yok. Önce bir astar sürüp ardından boya atılabilir. Sprey boyalar var, ama iç yüzeyde oraya buraya bulaşmasını önlemek zor olur. Yine dediğim gibi görülmeyen yüzeyde estetik kaygısı o kadar olmadan astar ve boya ikilisi bu işi görür. Boya için sanayide araba boyası satan yerler var. Açık gramla satarlar. Çok hesaplı olur. Astar için epoksi, boya için akrilik ömürlük olur. Boyanacak yüzeyi gösterirseniz boyacı ne kadar gerektiğini bilir ona göre verir. Yağ sürmek akla ilk gelen çözüm, hatta kendim kauçuk fitillerin üzerine çok ince tabaka şeklinde silikon yağ sürdüm. Silikonlar güzel oldu ama bir süre sonra fitillerin yüzeyinin toz topladığını gördüm. Sonra ilk sürmeden daha uzun ve zahmetli şekilde hepsini sildim. Demem o ki, eğer toz tutan bir yerde ise yağ çok toz topluyor.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Koltuğun iskeleti ve yayları, ve koltuk ayaklarının üstü boyasız, çok ince bir galvanizle geliyor. bu sebepten enmli memleketlerde kullanılan araçlarda paslanıyor. fabrikalar bu bölge görünmediği için boya masrafından kaçıyorlar.
Yaylara yapacak pekbirşey yok ama koltukları söküp ufak bir zımpara sonrası maskeleyip sprey boya ile tıslayınca bir daha sorun olmaz.