Aşağıdaki dökümanda Subaru firmasının DPF için yayınladığı özel bülten bulunmaktadır.
https://disk.yandex.com.tr/i/wlkJBhqofilrrA
Şu videoda ise Subaru özelinde DPF arızasının nasıl teşhis edileceği görsellerle desteklenerek anlatılmış.
https://youtu.be/N8oOBpIq2IU
Videodaki detayları vakit buldukça İngilizce bilmeyenler için Türkçeye tercüme edeceğim.
Hikayesi kısaca şu: 2010 model dizel Forester’a yan sanayi DPF filtre takılmış. Aklımda kaldığı kadarıyla 1800 avro olan orijinal filtre yerine “after market” denen Türkçede “yan sanayi diye adlandırılan filtre takılmış. Takılan filtre 500 Avro imiş ve bir süre sonra yeniden arıza ışığı yakmış. Videodaki şahıs bu konuların uzmanı birisi, ilk önce makineye bağlayıp gerekli değerleri alıyor. Daha sonra bu değerleri elle yeniden ölçüp sensör arızası olmadığını teyid ediyor. Arızanın filtrede olduğu anlaşıldıktan sonra kamera ile DPF filtre haznesine bakılıp kontrol edilerek filtre üzerinde açıklanamayan lekeler görerek arızanın filtrede olduğunu gözle teyid ediyor.
Daha sonra başka bir yan sanayi filtre takılıp yeniden makineye bağlanarak test ediliyor. Parametreler istenen ölçülerde olduğu teyid edilip konu kapatılıyor. Yeni takılan filtre 500 avrodan pahalı ama 900 avrodan ucuz. Tam rakam söylemiyor. Şunu anlıyoruz. DPF ile ilgili problem çözümleri içinde illa dpf iptali değil, çok pahalı olan orijinal filtre yerine yan sanayi filtre çözümleri de varmış aslında Subaru özelinde.
Test aşamasında ölçülen parametreler ve olması gereken değerler var. Tıkalı DPF’nin sebep olduğu ters basınç net şekilde rakamsal olarak görülmekte. Bunları daha ileriki günlerde buraya ekleyeceğim. Umarım bu gönderi Yetkili servis olmayan yerlerdeki Subaru sahibi arkadaşlar DPF sorunlarını bir nebze de olsa çözmeğe yardımı olur.
Videoda Subaru kullanılmış ama çözüm yöntemi genel diye düşünüyorum. Bulundukları illerdeki ilgili tamirciler bu video ile ne yapacaklarını daha iyi kestirebilir.
Not: videodan ilk planda anladığım her dpf arızası illa dpf’den kaynaklı olmayabilmekte. Sensörler de bozuk olup dpf ile ilgili değerleri yanlış bildirebilir. Yakın zamanda DPF iptali yaşayan iki arkadaşın ardından sensör arızası yaşaması benim için burada dikkat çekici. Yaşanan sensör arızları DPF sıkıntıları ile doğrudan alakalı ya da tesadüf olabilir. Yine de sensör arızasını akılda tutmakta fayda var.
Sonradan tercüme ettikçe ilk gönderiye ekleme yapacağım.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
https://disk.yandex.com.tr/i/wlkJBhqofilrrA
Şu videoda ise Subaru özelinde DPF arızasının nasıl teşhis edileceği görsellerle desteklenerek anlatılmış.
https://youtu.be/N8oOBpIq2IU
Videodaki detayları vakit buldukça İngilizce bilmeyenler için Türkçeye tercüme edeceğim.
Hikayesi kısaca şu: 2010 model dizel Forester’a yan sanayi DPF filtre takılmış. Aklımda kaldığı kadarıyla 1800 avro olan orijinal filtre yerine “after market” denen Türkçede “yan sanayi diye adlandırılan filtre takılmış. Takılan filtre 500 Avro imiş ve bir süre sonra yeniden arıza ışığı yakmış. Videodaki şahıs bu konuların uzmanı birisi, ilk önce makineye bağlayıp gerekli değerleri alıyor. Daha sonra bu değerleri elle yeniden ölçüp sensör arızası olmadığını teyid ediyor. Arızanın filtrede olduğu anlaşıldıktan sonra kamera ile DPF filtre haznesine bakılıp kontrol edilerek filtre üzerinde açıklanamayan lekeler görerek arızanın filtrede olduğunu gözle teyid ediyor.
Daha sonra başka bir yan sanayi filtre takılıp yeniden makineye bağlanarak test ediliyor. Parametreler istenen ölçülerde olduğu teyid edilip konu kapatılıyor. Yeni takılan filtre 500 avrodan pahalı ama 900 avrodan ucuz. Tam rakam söylemiyor. Şunu anlıyoruz. DPF ile ilgili problem çözümleri içinde illa dpf iptali değil, çok pahalı olan orijinal filtre yerine yan sanayi filtre çözümleri de varmış aslında Subaru özelinde.
Test aşamasında ölçülen parametreler ve olması gereken değerler var. Tıkalı DPF’nin sebep olduğu ters basınç net şekilde rakamsal olarak görülmekte. Bunları daha ileriki günlerde buraya ekleyeceğim. Umarım bu gönderi Yetkili servis olmayan yerlerdeki Subaru sahibi arkadaşlar DPF sorunlarını bir nebze de olsa çözmeğe yardımı olur.
Videoda Subaru kullanılmış ama çözüm yöntemi genel diye düşünüyorum. Bulundukları illerdeki ilgili tamirciler bu video ile ne yapacaklarını daha iyi kestirebilir.
Not: videodan ilk planda anladığım her dpf arızası illa dpf’den kaynaklı olmayabilmekte. Sensörler de bozuk olup dpf ile ilgili değerleri yanlış bildirebilir. Yakın zamanda DPF iptali yaşayan iki arkadaşın ardından sensör arızası yaşaması benim için burada dikkat çekici. Yaşanan sensör arızları DPF sıkıntıları ile doğrudan alakalı ya da tesadüf olabilir. Yine de sensör arızasını akılda tutmakta fayda var.
Sonradan tercüme ettikçe ilk gönderiye ekleme yapacağım.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi