İşte o Colin McRae yi anımsıyosanız, hoşgeldiniz
O enstantaneleri unutmak çok zor. Damara enjekte olmuştu bende de.
LPG takılmış ve sökülmüş ise, gerek motor bölümünde gerekse bagaj altı tarafında kapatılan deliklerden anlaşılır, ekspertiz de anlar, yetkili ya da özel servis de, diye düşünüyorum.
Ve buna ek olarak, şu anda alacak olsam, kesinlikle lpg ile tanışmamış, full yetkili servis bakımlı olan bir araç olurdu, ki tüm geçmiş kayıtlarda ne yapılıp yapılmadığı net biçimde karşıma çıksın.
Elbette sayısı, maksimum, iki elin parmaklarını geçmeyen özel servis kayıtlı bir araç da tercih edilebilir (Tüm geçmiş incelenebiliyor ise)
Kaskolu bir geçmiş, benim için yine önemli bir tercih olacaktır, ki günümüzdeki parça vb fiyatları nedeniyle bana göre daha da ön plana çıkıyor.
Boxer motora gelince, hangi motor olursa olsun, (Mesela sıklıkla tercih edilebilen bir BMW 3,16 gibi) kullanıcı faktörü çok ön plana çıkıyor, ki bu noktada tertemiz bir 3,16 bulmak çok çok zor. Yani kullanıcı araca yüklenmişse hangi motor olursa olsun ben olsam uzak dururum, orada da edindiğimiz izlenim / intiba ve sohbet devreye giriyor.
Yağ kısmına gelince, daha önce dediğim gibi o seçimi yetkili servise bırakıyorum, istisnai olarak 60 binde şanzıman yağının tam olarak değişimi olup olmadığını danışmıştım.
Nazlı olarak düşünülebilecek boxer motor ya eski, lpg ile tanışmış, ya da dpf ile ilgili sıkıntı yaşamış / yaşamakta olan (Dizel) araçlar bildiğim kadarıyla. Yeni motorlarda, hele ki XV boxer'ında, düzenli olarak, bilgili yerlerde bakım yapılmış ise sorun duymadım.