Merhaba;
Arayı bayağı açtıktan sonra bu sefer de SATILIK konusuna başlık açıyorum. Yaklaşık 1,5 yıl önce aldığı, 25.000 km kullandığım, bool emek ve bayağı para harcadığım aracımı satmaya karar verdim. Subaru dünyasından ayrılmak değil niyetim, bilakis daha bir Subaru'cu olmak üzere, yani FORESTER sahibi olma hayali ve hevesiyle buradayım. Aracın satılık ilanını az önce sahibinden.com sitesine yükledim, henüz yayımlanmadı. İlan yayımlanınca buradan paylaşırım.
İlan numarası: 831171961
İlanı hazırlarken, özellikle fiyat tespit ederken gerçekten çok zorlandım. Malum piyasanın karışıklığı, araç alırken şikayetçi olduğumuz abartılı fiyatlar derken araç satmaya niyetlenince insan zorlanıyor. Bir hafta önce babama Mazda 5 almış olarak bu çelişkiyi taze taze yaşadım .....
Araçla ilgili forumda paylaşımlarım olduğunu hatırlatmak istiyorum, nitekim yeni üyeler görmemiş olabilirler. Malum siteye verdiğim ilanın açıklama metnini ve fotoğraflarını aynen buraya da ekliyorum. Aracı bildiğim, öğrendiğim ve tecrübe ettiğim her şeyiyle, olabildiğince açık bir şekilde anlatmaya çalıştım. İlan açıklaması çok uzun oldu ama ilgilenenler için faydalı olacağını düşünüyorum.
Aracın satış fiyatını 53.000 TL olarak belirledim, dediğim gibi çok zorlandım ama bir karar verdim. işte...
GENEL BİLGİLER:
Buraya kadar okuduysanız, sabrınız için teşekkür ediyorum…
Arayı bayağı açtıktan sonra bu sefer de SATILIK konusuna başlık açıyorum. Yaklaşık 1,5 yıl önce aldığı, 25.000 km kullandığım, bool emek ve bayağı para harcadığım aracımı satmaya karar verdim. Subaru dünyasından ayrılmak değil niyetim, bilakis daha bir Subaru'cu olmak üzere, yani FORESTER sahibi olma hayali ve hevesiyle buradayım. Aracın satılık ilanını az önce sahibinden.com sitesine yükledim, henüz yayımlanmadı. İlan yayımlanınca buradan paylaşırım.
İlan numarası: 831171961
İlanı hazırlarken, özellikle fiyat tespit ederken gerçekten çok zorlandım. Malum piyasanın karışıklığı, araç alırken şikayetçi olduğumuz abartılı fiyatlar derken araç satmaya niyetlenince insan zorlanıyor. Bir hafta önce babama Mazda 5 almış olarak bu çelişkiyi taze taze yaşadım .....
Araçla ilgili forumda paylaşımlarım olduğunu hatırlatmak istiyorum, nitekim yeni üyeler görmemiş olabilirler. Malum siteye verdiğim ilanın açıklama metnini ve fotoğraflarını aynen buraya da ekliyorum. Aracı bildiğim, öğrendiğim ve tecrübe ettiğim her şeyiyle, olabildiğince açık bir şekilde anlatmaya çalıştım. İlan açıklaması çok uzun oldu ama ilgilenenler için faydalı olacağını düşünüyorum.
Aracın satış fiyatını 53.000 TL olarak belirledim, dediğim gibi çok zorlandım ama bir karar verdim. işte...
GENEL BİLGİLER:
Öncelikle, ilan açıklamasını akla gelen olası tüm sorulara cevap verecek şekilde hazırlamaya çalıştım, biraz uzun oldu ancak araç satın almaya çalışırken öğrenmek istediğim, merak ettiğim her konuya burada değinmeye gayret ettim. Aşağıdaki açıklamalar Subaru dünyasını bilenler için çok anlamlı veya gerekli olmayabilir ancak, Subaru dünyasına yabancı olanların olası çekincelerine bir nebze açıklık getireceğini ümit ediyorum.
Aracımı Mart- 2019’da 207.000 km. de iken ikinci sahibinden satın aldım, şu an 232.000 km.dedir. Yaklaşık 1,5 yıl / 25.000 km. kullanımdan sonra, Subaru Forester XT sahibi olma hayalimi gerçekleştirmek üzere satmaya niyet ettim, kısmet…
Araba konusunda ki “TAKINTI” seviyesinde sayılabilecek hassasiyetimin anlaşılması ve bu araç için yaptıklarımı görmek için http://www.subaruturkiyeforum.com/ sitesindeki bana ait “borasu” isimli kullanıcının konularına bakmanızı rica ediyorum. Ayrıca, aracın bakım onarım safahatı konusunda ikinci sahibinin belli başlı yaptıkları ile benim yaptırdığım işlemlerin tüm detaylarını (liste, tarih, km, usta, maliyet, fatura vb.) talep edenler ile paylaşabilirim.
TEKNİK BİLGİLER:
Motor:
Motor 125 HP gücünde, 4 silindirli, 2.0 litre hacminde BOXER tipinde ( Lütfen internette araştırın!! ), döneminin ötesinde, bugün için ise araçta dört kişi ve eşya varken, LPG ile uzun yolda aracı 200 km/s hıza rahatlıkla çıkaracak durumdadır, herhangi bir arızası veya yaklaştığını/beklediğini bildiğim sorunu yoktur. Öncelikle yaşı gereği tüm araçlarda olduğu kadar, Subaru’larda ise maalesef biraz daha yaygın görülen yağlanma/terleme durumu mevcuttur. Ancak, kesinlikle 10.000 km. bakım döngülerinde, 1 çay bardağı kadar dahi yağ eklenmesini gerektirmemektedir.
Şanzıman:
Otomatik vites sistemi tam otomatik, 4 ileri ve tork konvertörlüdür. Normal yokuşlarda geri kaydırmaz, dik yokuşlar için düğme kontrollü Yokuş Kalkış Destek Sistemi (Hill Holder), kış şartları için “Winter/Kış” ve seri kullanım için “Power/Güç” modları vardır. Şanzımanın durumunu anlamak, olası sorunlar için ön almak ve muhtemel sorulara cevap verebilmek için şimdiye kadar 3 ayrı otomatik şanzımancıya aracı gösterdim.
Öğrendiğim ve Tecrübe Ettiğim Konular;
Şanzımanda ARIZA olmadığı, ancak yaşına bağlı olarak ve bir Subaru klasiği olan “Doldurma Gecikmesi” olduğu, kışın soğuk havalarda, sabah ilk çalışmayı müteakip, vitesi D’ye alınca 2—3 saniye bekleyerek aracın hareket etmesi, sonrasında normal çalışması, normal zamanlarda ise vitesin D’ye alınmasını müteakip 0,5-1 sn bekleyerek aracın hareket etmesi,
Aracın hızı, devri ve yol durumuna bağlı olarak, genelde vites geçişlerinin neredeyse hissedilmemesi, bazı durumlarda da belirgin olarak (ama vuruntu olarak değil) hissedilmesi durumu mevcuttur.
Aracın seri bir araç olduğu söylenemez, sürüş karakteristiğini “Delikanlı” aracı değil de “Ağır Ağabey” olarak tanımlamak daha doğru olacaktır.
Sürekli Dört Çeker, 4X4, AWD:
Sürekli 4 çeker sisteminin, özellikle Subaru’ya özel AWD sisteminin, normal şartlar altında gereksiz olduğunu düşünüyor olabilirsiniz, ancak tecrübe edildiğinde bunun güvenlik, konfor ve sürüş keyfine olan muazzam olumlu etkisi kesinlikle anlaşılmaktadır. Özellikle Ankara gibi kar ve buzlanmanın yoğun ve uzun süreli yaşandığı iklimlerde ise BANA GÖRE olmazsa olmazdır. Yaşanmış ve tecrübe edilmiştir, vazgeçilememektedir. Subaru AWD sistemi için internette kısa bir araştırma yapmanız, karşınıza çıkacak birkaç tane videoyu izlemenizi şiddetle tavsiye ederim.
Aracı, özellikle kış aylarında öğretmen olan eşim günlük kullanmaktadır. Kış aylarında, Ankara’nın yüksek kesimlerinde ve dik yokuşların olduğu bir bölgede ikamet ediyor ve çalışıyor olmanın verdiği tedirginliği bu araç ve AWD sistemi sayesinde unuttuk hatta donmuş veya karlı günler eğlence vakitlerimiz haline geldi. Ancak, unutulmamalıdır ki bu araçlarla karda buzda çılgın hareketler yapmak pek mümkün değildir/değilmiş. Varsa hevesiniz kursağınızda kalabilir, zira Subaru AWD (4X4) sistemi, aracı yoldan çıkartmanıza, kıçını ayrı başını ayrı yöne sürmenize müsaade etmiyor…
LPG Sitemi, Yakıt Sarfiyatı:
Araçta, Prins’in üst segment modeli olan VSI-2 bulunmaktadır. Benden önceki sahibi tarafından Kasım 2016’da 135.555 km. de taktırılmıştır. Tüm evrakları ve bakımlarına ait kayıtları mevcuttur. Sistemin AFR ayarı yaptırılmıştır ve düzenli olarak kontrol edilmektedir. Arıza ışığını yakması veya araçta düzensizliğe sebep olması söz konusu değildir. LPG sisteminin güncel değerinin 6-7.000 TL olduğu unutulmamalıdır. Filtre değişimi ve bakımları 228.977 km. yapılmıştır.
Aracın LPG yakıt sarfiyatı, sürekli dur-kalk olmayan şehir içi trafiğindeki 100 km.de 12-13 litre, uzun yolda ise dolu araç ve 150-160 km/s. hızlarda kullanıldığında 10 litre civarındadır. 90-100 km/s. hızlarda hiç test etmedim ancak 10 litrenin altına ineceği malumdur.
Donanım:
Araç D sınıfıdır, dolayısıyla konfor ayrıntıları ve güvenlik özellikleri ortalamanın üstündedir. 20 yaşında olmasına rağmen birçok konuda bugünün emsali, bazı konularda ise yeni araçlarda isteğe bağlı olan donanımlara standart olarak sahiptir. Koltuk ısıtma, ön cam ve kapı aynalarında rezistans, hız sabitleyici, dijital klima, açık renkli deri koltuklar akla ilk gelen özelliklerdir. Kol dayama, 4 cam otomatiği, çerçevesiz camlar, park sensörü ve sair özellikleri hiç saymıyorum. Sağ ön koltuğun yan köşesinde zamana bağlı 3-4 cm. lik aşınma ile arka koltuğun arka cama bakan ve doğrudan güneşe maruz kalan kısımlarda 2-3 yerde dikiş söküğü mevcuttur, ancak müdahaleyi gerektirecek seviyede değildir. Fotoğrafları eklenmiştir. Bunun dışında araç içinde çizik, kırık vb. rahatsız edici hiçbir kusur yoktur ve tüm donanımları çalışmaktadır. http://www.subaruturkiyeforum.com/ adresinden ulaşabileceğiniz çok detaylı bilgilerden anlaşılacağı üzere araçta en ufak trim sesi bulunmamaktadır. Forumda “borasu” ismiyle paylaştıklarım, araçla ilgili yaptıklarımın sadece bir kısmıdır.
Araçta standart donanıma ilave olarak ruhsata işli çeki demiri mevcuttur. İhtiyacı olanlar için 3-4.000 TL’lik bir maliyeti olduğu göz ardı edilmemelidir.
Araca ait iki adet orijinal anahtarı bulunmaktadır, asıl anahtar kumandalı yedek anahtar kumandasızdır.
Alt Takım:
Aracın alt takımı, yürüyen aksamı, frenler ve lastikler ile ilgili herhangi bir sorun veya ses yoktur. Kısa vadede işlem/müdahale gerektirecek durum da söz konusu değildir. Araç, üzerindeki yaz lastikleri ile verilecektir. Mevcut lastikler Ekim 2018 imalatıdır, durumları gayet iyidir ve 2-3 sezon daha rahatlıkla kullanılmaları mümkündür.
Kaporta – Boya:
Ben aracı alırken bakmadım, baktırmadım ancak, satarken muhatap olacağım sorular için kontrollerini yaptırdım. Aracın tavan, sol ön kapı, tüm kapı içleri, şase, podye ve direklerinde hiçbir boya ve işlem yoktur. Diğer parçalarda ise kısmi veya tam olarak boya durumu mevcuttur. Dikkate değer seviyede işlem görmüş parçası veya büyük bir kazası söz konusu değildir. Aracı aldığımda da mevcut olan, arka tamponun her iki ucunda kaldırıma dokunmadan kaynaklı boya kırıkları bulunmaktadır.
Radyo - CD:
Sony markalı, ekranı/kafası çıkabilen, direksiyondan kumandalı radyo mevcuttur. CD çalar kısmı çalışmamaktadır ancak kablolu AUX/yardımcı girişi bulunmaktadır. Ön kapı hoparlörleri 13 cm.lik Sony markalı olarak değiştirilmiştir. Arka kapı orijinal hoparlörleri ömrünü tamamladığı için sökülmüştür, yerleri boştur. Keyfi olarak 10 cm lik takılması düşünülebilir.
MTV, Muayene:
Aracın MTV’si 2 X 248 TL. dir, muayenesi ise Kasım 2020’ye kadar geçerlidir.
Hasar Kaydı (Tramer) / KM. Sorgusu:
Kilometre Sorgu Sonuçları:
- 04.07.2015 : 128.650 km. ** 29.11.2016 : 137.849 km. ** 19.11.2018 : 200398 km.
Tramer Sorgu Sonuçları:
- Ağır Hasar Kaydı YOKTUR
- 28.09.2018 - Çarpma : 2.925 TL, 27.08.2012 - Çarpma : 724 TL, 07.07.2012 - Çarpma : 1.823 TL
- 04.04.2011 - Çarpma : 965 TL, 21.05.2010 - Park Halinde Çarpma : 2.113 TL
- 15.09.2008 + 30.04.2006 + 04.07.2005 - Çarpma : 0 TL
Bakım / Onarım Durumu:
Araç 232.000 km.dedir, benim sahip olduğum son 1,5 yıldır tüm bakımları zamanında, doğru malzeme ve yetkin servis/usta tarafından yapılmıştır, hiçbir eksiği kalmamasına dikkat edilmiştir, kullanılan yedek parçalar %70-80 oranında orijinal Subaru markalıdır. Söz konusu işlemlerin %95’i Ankara Şaşmaz Oto Sanayisindeki Arıcan Subaru (Raci Usta) tarafından yapılmıştır.
Normal Bakım (10.000km);
Son bakımı 228.977 km. de yapılmış, halen yaklaşık 7.000 km. daha vakti vardır,
Ağır Bakım ve Diğer;
- 50.000 km. de bir yapılması gereken V kayış, Otomatik şanzıman yağı, ön/arka diferansiyel yağları, fren hidroliği değişimi, yani tüm sıvıların değişimi 207.789 km. de yapılmıştır,
- Direksiyon kutusu revizyonu ve yağ değişimi 207.789 km. de yapılmıştır,
- Zaman kayışı (triger) ve rulmanları, su devir daim pompası, termostat, viraj demiri lastiği değişimi ile soğutma sistemi bakımı (radyatör temizliği, soğutma sıvısı değişimi vb.) 224.600 km. de yapılmıştır,
- Ateşleme bobini ve kabloları orijinalleri ile 213.130 km. de değişmiştir,
- Bujiler (NGK) 218.151 km. de değişmiştir,
- Ön fren diskleri ve balataları 225.000 km. de değişmiştir,
- LPG filtre değişimi ve kontrolleri 228.977 km. de yapılmıştır.