Arkadaşlar hepimiz zaman zaman aracımızı satmak için ilan vermişizdir. En hızlı şekilde sonuç almak için bazı küçük detaylara dikkat edersek daha çabuk satarız aracımızı. Ayrıca araç alırken de ilanlarda görürüz. Abartılı - sıradan ifadeler vs. İlan nasıl olmalı? Eklemeler - öneriler yapa bilirisiniz.
![[Resim: araci_h_zl_satmak_olsqif.jpg]](https://thumb.ibb.co/n1phg8/araci_h_zl_satmak_olsqif.jpg)
Arabayı satmak için ilan vermek istediğinizde bazı küçük noktalara dikkat etmek aracınızı hızlıca satmanıza yardımcı olabilir. Elbette her ikinci el aracın bir piyasası var ve satışın hızı da bir çok konuya bağlı. Ama internette arabanızı nasıl tanıttığınız şüphesiz satış hızına en çok etki eden şey.
Araba ilanları nasıl yazılır?
En iyi araba ilanları, dürüstçe yazılan, samimi, kolay anlaşılan ve okuyanda bir duygu uyandıran ilanlardır. Potansiyel bir alıcının güvenini kazanmak ve sorulara tekrar tekrar cevap vermemek için aracınızı mutlaka iyisiyle kötüsüyle varsa kazasıyla anlatmalısınız.
Araç hakkında detaylı bilgi verin
Aracınızın özellikleri ve durumuyla ilgili ne kadar çok bilgi verirseniz, ilanınız o kadar etkili olacaktır. Üstelik böylece tek tek gelecek sorulara da her seferinde aynı yanıtları tekrar tekrar verme zahmetinden de kurtulmuş olursunuz.
Marka model kasa tipi vites yakıt tipi donanım vs ilan sitelerinde matbu olarak bulunuyor. Bunları dikkatli ve doğru seçmek gerekiyor. Yaksa aracınız aranan kategoride görüntülenemez. Örneğin bir süre önce legacy ilanarının arasında forester vardı.
Aracın fiyatını sürekli değiştirmeyin
Fiyat konusundaki tutumunuzdan söz etmenizde yarar var. Pazarlığa ne kadar açıksınız belirtin. Aracınıza fahiş bir fiyat seçerseniz telefon hiç çalmayabilir. Fiyatınızı her gün değiştirmeyin, meraklı alıcılar mutlaka fark edecek ve ciddi olmadığınızı düşüneceklerdir. Dolandırıcı olduğunuz bile düşünülebilir! Aracın garanti süresi dolmamışsa mutlaka bundan da bahsedin. En önemlisi de aynı aracı farklı sitelerde farklı fiyattan asla satışa çıkarmayın, birçok dolandırıcılığın şüphesi içinde olan alıcıların güvenini anında kaybedersiniz.
Aracın ortalama değerini gösteren bir roğram var. Daha evvel paylaşmıştım
Arabayı neden satıyorsunuz?
Alıcılar tarafından en yaygın sorulan sorulardan biri aracınızı neden sattığınızdır. Arabanızla ilgilenenlerin sizi aradıklarında mutlaka soracakları ve aracın potansiyel durumu hakkında en önemli fikri edinecekleri bu sorunun cevabını da verin. (Tabi ki bu her zaman doğru söylendiği anlamına gelmez. )
Bakım durumunu belirtin
İyi bakılmış bir araç, her zaman satış şansı daha yüksek araçtır. Aracınıza yaptırdığınız bakımları belirtin ve yapabiliyorsanız yazdıklarınızı gerektiğinde servis kayıtlarıyla da destekleyin.
Tamir gerekiyorsa mutlaka belirtin
Potansiyel alıcılar, aracınızı eninde sonunda görecekler. Tamir gerektiren durumlar varsa bunlarla ilgili en başta dürüst olursanız, fiyat pazarlığında eliniz daha güçlü olacaktır.
Hızlı karlı bir satışla, sadece arabadan en hızlı şekilde kurtulmak arasındaki farkı belirleyen en önemli faktör, alıcıların bağ kurabildiği bir ilan hazırlamaktır.
İnsanlar genellikle, ilk sahibinden, yeni gibi ve kilometresi düşük araçlara yönelirler ve bu özellikteki araçları satmak çok daha kolaydır. Eğer aracınız bu özellikleri taşıyorsa mutlaka vurgulayın.
Argo ve Klişelerden kaçının
Tamamı büyük harfle yazılmış ilanları hem okumak zor hem de internet kültüründe karşınızdaki kişiye bağırmak anlamına geliyor. İlan metninizde argodan ve beylik söylemlerden uzak durun. “Binicisine özel”, “İlk gelen alır”, “Emsalsiz” gibi yanlı ifadeler yerine bırakın buna potansiyel alıcı karar versin.
Az yakıyorsa, övünün övünebildiğiniz kadar
Dünya’nın en pahalı benzinini kullandığımız ülkemizde, yakıt tasarruflu araçlar çok daha cazip. Eğer yakıt tarafında aracınızın bir avantajı varsa mutlaka değinin.
(Bizim subarular için sadece düşünüldüğü kadar korkunç miktarda yaklamdığı olabilir
)
Modifiyeler, Ekstralar
Full, full+full gibi anlatımlar yerine, aracınıza eklediğiniz her ekstrayı anlatın. Yeni bir stereo müzik sistemi mi yaptırdınız, özel lastikler mi taktırdınız veya son model bir alarm sisteminiz mi var? Ya da yan airbagler, GPS gibi ekstralarınız mı var? Mutlaka bahsedin.
Fotoğraflar
Fotoğraflı ilanlar, fotoğrafsız ilanlara göre iki kat daha fazla görüntüleniyor. Kötü çekilmiş fotoğraflar, hem potansiyel alıcıları kaçırır hem de satış sürenizi çok uzatabilir. Profesyonel fotoğrafçı olmaya gerek yok fakat birkaç püf noktaya önem vermek ilanınızın diğer ilanlardan belirgin şekilde ayrılmasını sağlayabilir.
İlanınızı daha da dikkat çekici bir hale getirmek için dopink kullanabilir, çerçeve içinde veya farklı renkte görüntülenebilir, kalın harflerle yazılmasını sağlayabilirsiniz.
Fotoğraf çekerken nelere dikkat etmeli
Başlamadan önce, aracınızı mutlaka yıkayıp parlatın ve camları kaldırın. Bu şekilde daha bütün bir görüntü sunmuş olursunuz.
Doğru kamerayı kullanmak
Eğer son zamanlarda alınmış bir akıllı telefonla çekmiyorsanız, arabanızı fotoğraflamak için cep telefonunuzu kullanmamanız en doğrusu. Biraz eski bile olsa dijital bir kamera, uzun süredir kullandığınız cep telefonunuzdan daha iyi görüntüler alacaktır.
Nerede ve ne zaman çekmek lazım?
Öğle tatilinde arabayı bıraktığınız otoparka gidip birkaç poz çekmek iyi bir fikir değil. Gün ortasında güneş en tepedeyken çektiğiniz fotoğraflar ya silik sönük ya da fazla ışıktan dolayı kötü çıkacaktır. Aynı şekilde gün batımından sonra, gece de fotoğraf çekmeyin çünkü kameranızın flaşı güneşin öğlen yaptığını yaparak kötü sonuç verecektir.
Fotoğraf çekmek için günün en iyi iki zamanı var. Birisi güneş tam doğduğu zaman, diğeri de batmak üzere olduğu zaman. Tam olarak saatini bilmek istiyorum diyorsanız, fotoğrafçılıkta “altın saat” olarak bilinen bu iki anı bulunduğunuz bölge için veren bir uygulama ve bir web adresi de var. Eğer bu zamanlar mümkün olamıyorsa, sabah 7 ile 9 arasını seçmek en iyi sonucu verecektir.
Doğru zamanı buldunuz, arabayı nerede fotoğraflayacaksınız? Otoparkta görece tenha bir alan seçebilirsiniz böylece aracınız fotoğrafta odak noktası haline gelmiş olur. Şunu söylemek yanlış olmaz, aracınızı ne kadar hoş bir ortamda çekerseniz o kadar dikkat çekici olacaktır. Ayrıca etrafta başka araçlar varsa gizlilik açısından ya izin almayı ya da daha tenha bir yerde çekmeyi düşünmelisiniz. Çünkü tanımadığınız insanlar aracının plakasının internette olmasını istemeyebilirler.
İlanınızda ne kadar çok fotoğraf varsa, potansiyel alıcıların ilgisini o kadar fazla çekebilirsiniz.
Her insanın güzel çıktığı fotoğraflar farklıdır, kimimiz yakından kimimiz daha uzak bir mesafeden daha güzel çıkarız. Tıpkı insanlar gibi her otomobilin de en iyi poz verdiği mesafe farklıdır. Aşağıdan ve yukarıdan açılı pozlarla yaratıcı olmaktansa öncelikle aracınızı göz hizasında fotoğraflayın. Aracı ön kısımdan başlayarak tüm araç boyunca dolaşarak göz hizasında fotoğraflarını çekin. Bunların tamamını kullanmasanız bile aralarından daha sonra seçebilirsiniz.
Aracınızın fotoğraflarını çekerken temel araba satış açılarını atlamayın. Önden, arkadan, yandan ve tekerlekler. Direksiyonu biraz sola kırarsanız, tekerlekleri jantlarıyla birlikte de gösterebilirsiniz. Son olarak kaputu açıp iç aksamı da çekebilirsiniz.
Arabanızın içinde koltukları, özellikle diğer koltuklardan daha fazla yıpranabilen sürücü koltuğunu fotoğraflamalısınız. Ön koltukları yatırıp, arka koltuğa geçerek kokpiti ve ön kısmı çekebilirsiniz. Stereo müzik sisteminizi, vitesi ve direksiyonun durumunu anlatmak açısından bu pozun önemi büyük. Göstergeleri de çekin ki, ilanda yazdığınız km’nin gerçek olduğunu alıcılar görebilsin.
Aracınızın spesifik bazı özellikleri varsa onları da gösterdiğinizden emin olun, yani üstü açılıyorsa eğer, hem açık hem kapalı halini fotoğraflamalısınız. Eğer koltukları katlanan büyük bir SUV’unuz varsa, koltukları katlayıp oluşan geniş bagaj alanını göstermelisiniz.
En önemlisi dürüst olun:
Eğer arabanızda ufak tefek kusurlar varsa bunları kapatmaya çalışacak şekilde çekim yapmayın. Aslında tam tersini yapmalısınız, çizikler varsa örneğin veya lastikler biraz yıpranmışsa bunları çekin ve bu konuda açık olun. Potansiyel alıcılar arabayı satın almadan önce zaten her şeyiyle görecekler, görüştüğünüzde bunu unutmuşum yerine ilanda bu vardı diyebilmeniz daha değerlidir.
Ayrıca aracınızın kusurlarıyla ilgili dürüst olmak pazarlık aşamasında da size yardımcı olur. İlanda gözükmeyen bir kusuru gören alıcı, fiyatı çok daha kolayca kıracaktır. Ama kusuru zaten fotoğrafladıysanız, istediğiniz rakamda daha ısrarcı olabilirsiniz.
Eğer ilanınızdaki fotoğraflar aşırı derecede güzel ve kaliteli olursa potansiyel alıcılar, aracın kendi fotoğrafı olmadığını ve ilanınızın sahte olduğunu düşünebilir. Yani arabanızı satmak istiyorsanız, ışıltılı parlak ve aşırı derecede özenilmiş kareler yerine dürüst ve mütevazi fotoğraflar hedeflemelisiniz.
Kötü çekilmiş fotoğrafa bir kaç örnek vereli. Satılmama garantili fotoğraflar
![[Resim: filtre_kullanilan_fotograf_1415008873_1996.jpg]](https://thumb.ibb.co/di2RPT/filtre_kullanilan_fotograf_1415008873_1996.jpg)
Filtre kullanılan fotoğraf: Instagram’da çok havalı duruyor olabilir fakat aracınızı satarken tam tersi geçerli çünkü alıcılar aracınızla yapmış olduğunuz artistik çalışmayı değil aracınızın kendisini olduğu gibi görmek isterler. Siyah beyaz fotoğraflar, eskitilmiş görünümler dramatik ışıklardan kaçının.
![[Resim: dikey_cekilmis_fotograf_1415008870_1202.jpg]](https://thumb.ibb.co/dRYY4T/dikey_cekilmis_fotograf_1415008870_1202.jpg)
Dikey çekilmiş fotoğraf: Arabanızı telefonunuzla veya tabletinizle çekiyorsanız dikey pozun doğal geliyor olması normal. Dikey pozlar hem aracınızla ilgili detayları tam göstermediğinden hem de telefonlarından ilanlara bakan alıcılar için zorluk yarattığından tercih etmemeniz gereken pozların başında geliyor. Fotoğrafı yanlamasına çekerseniz, hem aracınızı daha iyi gösterir hem de telefonundan ilana bakan kullanıcıların ekranlarını yan çevirerek kolayca inceleyebilecekleri bir görsel sunmuş olursunuz.
![[Resim: kotu_yada_tuhaf_kirpilmis_otomobil_ilan_...9_5539.jpg]](https://thumb.ibb.co/ebkwPT/kotu_yada_tuhaf_kirpilmis_otomobil_ilan_fotosu_1415008889_5539.jpg)
Kötü ya da tuhaf kırpılmış fotoğraf: Aracınızın tamamını satmak istiyorsanız, fotoğrafa da tamamını koyun. Kısmi görüntüler aracın tamamını görememekten ötürü heves kıracağı gibi birşeyler de sakladığınızı düşündürecektir.
![[Resim: yanlis_yerde_cekilen_fotograf2_1415008895_1501.jpg]](https://thumb.ibb.co/gt1Wr8/yanlis_yerde_cekilen_fotograf2_1415008895_1501.jpg)
Yanlış yerde çekilen fotoğraf: Profesyonel çekimlerde otomobilleri deniz kenarlarında, terkedilmiş binaların önünde, güzel kadınlarla birlikte görmeye alışkınız. Aracınızı satmak için hazırlayacağınız ilanda ise etrafın fazla dağınık olmadığı, aracınız dışında göze çarpan bir şeyin olmadığı odağın aracınız olduğu mekanlar çekim için uygun. Arka tarafta tabelalar, diğer araçlar vb detaylarla özdeşleşilebilir ve dikkat dağıtıcı olabilir.
Ayrıca geçe ve güneşe karşı çekilen fotoğraflarda doğru düzgün detaylar görünmez ve fikir vermez.
Sadece dış aksamı gösteren fotoğraflar yeterli bilgi vermez.
Ve en önemlisi
![[Resim: kendinizin_poz_verdigi_fotograf_1415008886_6279.jpg]](https://thumb.ibb.co/dyfoM8/kendinizin_poz_verdigi_fotograf_1415008886_6279.jpg)
Kendinizin veya başkasının içinde olduğu fotoğraf
Kendinizi çok dayanılmaz buluyor olabilirsini. Ama inanın bu kimsenin umurunda değil.
Ne kadar yakışıklı ya da güzel olursanız olun satacağınız aracın ilan fotosunda bulunmayın.
Okuduğunuz için teşekkürler.
![[Resim: araci_h_zl_satmak_olsqif.jpg]](https://thumb.ibb.co/n1phg8/araci_h_zl_satmak_olsqif.jpg)
Arabayı satmak için ilan vermek istediğinizde bazı küçük noktalara dikkat etmek aracınızı hızlıca satmanıza yardımcı olabilir. Elbette her ikinci el aracın bir piyasası var ve satışın hızı da bir çok konuya bağlı. Ama internette arabanızı nasıl tanıttığınız şüphesiz satış hızına en çok etki eden şey.
Araba ilanları nasıl yazılır?
En iyi araba ilanları, dürüstçe yazılan, samimi, kolay anlaşılan ve okuyanda bir duygu uyandıran ilanlardır. Potansiyel bir alıcının güvenini kazanmak ve sorulara tekrar tekrar cevap vermemek için aracınızı mutlaka iyisiyle kötüsüyle varsa kazasıyla anlatmalısınız.
Araç hakkında detaylı bilgi verin
Aracınızın özellikleri ve durumuyla ilgili ne kadar çok bilgi verirseniz, ilanınız o kadar etkili olacaktır. Üstelik böylece tek tek gelecek sorulara da her seferinde aynı yanıtları tekrar tekrar verme zahmetinden de kurtulmuş olursunuz.
Marka model kasa tipi vites yakıt tipi donanım vs ilan sitelerinde matbu olarak bulunuyor. Bunları dikkatli ve doğru seçmek gerekiyor. Yaksa aracınız aranan kategoride görüntülenemez. Örneğin bir süre önce legacy ilanarının arasında forester vardı.
Aracın fiyatını sürekli değiştirmeyin
Fiyat konusundaki tutumunuzdan söz etmenizde yarar var. Pazarlığa ne kadar açıksınız belirtin. Aracınıza fahiş bir fiyat seçerseniz telefon hiç çalmayabilir. Fiyatınızı her gün değiştirmeyin, meraklı alıcılar mutlaka fark edecek ve ciddi olmadığınızı düşüneceklerdir. Dolandırıcı olduğunuz bile düşünülebilir! Aracın garanti süresi dolmamışsa mutlaka bundan da bahsedin. En önemlisi de aynı aracı farklı sitelerde farklı fiyattan asla satışa çıkarmayın, birçok dolandırıcılığın şüphesi içinde olan alıcıların güvenini anında kaybedersiniz.
Aracın ortalama değerini gösteren bir roğram var. Daha evvel paylaşmıştım
Arabayı neden satıyorsunuz?
Alıcılar tarafından en yaygın sorulan sorulardan biri aracınızı neden sattığınızdır. Arabanızla ilgilenenlerin sizi aradıklarında mutlaka soracakları ve aracın potansiyel durumu hakkında en önemli fikri edinecekleri bu sorunun cevabını da verin. (Tabi ki bu her zaman doğru söylendiği anlamına gelmez. )
Bakım durumunu belirtin
İyi bakılmış bir araç, her zaman satış şansı daha yüksek araçtır. Aracınıza yaptırdığınız bakımları belirtin ve yapabiliyorsanız yazdıklarınızı gerektiğinde servis kayıtlarıyla da destekleyin.
Tamir gerekiyorsa mutlaka belirtin
Potansiyel alıcılar, aracınızı eninde sonunda görecekler. Tamir gerektiren durumlar varsa bunlarla ilgili en başta dürüst olursanız, fiyat pazarlığında eliniz daha güçlü olacaktır.
Hızlı karlı bir satışla, sadece arabadan en hızlı şekilde kurtulmak arasındaki farkı belirleyen en önemli faktör, alıcıların bağ kurabildiği bir ilan hazırlamaktır.
İnsanlar genellikle, ilk sahibinden, yeni gibi ve kilometresi düşük araçlara yönelirler ve bu özellikteki araçları satmak çok daha kolaydır. Eğer aracınız bu özellikleri taşıyorsa mutlaka vurgulayın.
Argo ve Klişelerden kaçının
Tamamı büyük harfle yazılmış ilanları hem okumak zor hem de internet kültüründe karşınızdaki kişiye bağırmak anlamına geliyor. İlan metninizde argodan ve beylik söylemlerden uzak durun. “Binicisine özel”, “İlk gelen alır”, “Emsalsiz” gibi yanlı ifadeler yerine bırakın buna potansiyel alıcı karar versin.
Az yakıyorsa, övünün övünebildiğiniz kadar
Dünya’nın en pahalı benzinini kullandığımız ülkemizde, yakıt tasarruflu araçlar çok daha cazip. Eğer yakıt tarafında aracınızın bir avantajı varsa mutlaka değinin.
(Bizim subarular için sadece düşünüldüğü kadar korkunç miktarda yaklamdığı olabilir

Modifiyeler, Ekstralar
Full, full+full gibi anlatımlar yerine, aracınıza eklediğiniz her ekstrayı anlatın. Yeni bir stereo müzik sistemi mi yaptırdınız, özel lastikler mi taktırdınız veya son model bir alarm sisteminiz mi var? Ya da yan airbagler, GPS gibi ekstralarınız mı var? Mutlaka bahsedin.
Fotoğraflar
Fotoğraflı ilanlar, fotoğrafsız ilanlara göre iki kat daha fazla görüntüleniyor. Kötü çekilmiş fotoğraflar, hem potansiyel alıcıları kaçırır hem de satış sürenizi çok uzatabilir. Profesyonel fotoğrafçı olmaya gerek yok fakat birkaç püf noktaya önem vermek ilanınızın diğer ilanlardan belirgin şekilde ayrılmasını sağlayabilir.
İlanınızı daha da dikkat çekici bir hale getirmek için dopink kullanabilir, çerçeve içinde veya farklı renkte görüntülenebilir, kalın harflerle yazılmasını sağlayabilirsiniz.
Fotoğraf çekerken nelere dikkat etmeli
Başlamadan önce, aracınızı mutlaka yıkayıp parlatın ve camları kaldırın. Bu şekilde daha bütün bir görüntü sunmuş olursunuz.
Doğru kamerayı kullanmak
Eğer son zamanlarda alınmış bir akıllı telefonla çekmiyorsanız, arabanızı fotoğraflamak için cep telefonunuzu kullanmamanız en doğrusu. Biraz eski bile olsa dijital bir kamera, uzun süredir kullandığınız cep telefonunuzdan daha iyi görüntüler alacaktır.
Nerede ve ne zaman çekmek lazım?
Öğle tatilinde arabayı bıraktığınız otoparka gidip birkaç poz çekmek iyi bir fikir değil. Gün ortasında güneş en tepedeyken çektiğiniz fotoğraflar ya silik sönük ya da fazla ışıktan dolayı kötü çıkacaktır. Aynı şekilde gün batımından sonra, gece de fotoğraf çekmeyin çünkü kameranızın flaşı güneşin öğlen yaptığını yaparak kötü sonuç verecektir.
Fotoğraf çekmek için günün en iyi iki zamanı var. Birisi güneş tam doğduğu zaman, diğeri de batmak üzere olduğu zaman. Tam olarak saatini bilmek istiyorum diyorsanız, fotoğrafçılıkta “altın saat” olarak bilinen bu iki anı bulunduğunuz bölge için veren bir uygulama ve bir web adresi de var. Eğer bu zamanlar mümkün olamıyorsa, sabah 7 ile 9 arasını seçmek en iyi sonucu verecektir.
Doğru zamanı buldunuz, arabayı nerede fotoğraflayacaksınız? Otoparkta görece tenha bir alan seçebilirsiniz böylece aracınız fotoğrafta odak noktası haline gelmiş olur. Şunu söylemek yanlış olmaz, aracınızı ne kadar hoş bir ortamda çekerseniz o kadar dikkat çekici olacaktır. Ayrıca etrafta başka araçlar varsa gizlilik açısından ya izin almayı ya da daha tenha bir yerde çekmeyi düşünmelisiniz. Çünkü tanımadığınız insanlar aracının plakasının internette olmasını istemeyebilirler.
İlanınızda ne kadar çok fotoğraf varsa, potansiyel alıcıların ilgisini o kadar fazla çekebilirsiniz.
Her insanın güzel çıktığı fotoğraflar farklıdır, kimimiz yakından kimimiz daha uzak bir mesafeden daha güzel çıkarız. Tıpkı insanlar gibi her otomobilin de en iyi poz verdiği mesafe farklıdır. Aşağıdan ve yukarıdan açılı pozlarla yaratıcı olmaktansa öncelikle aracınızı göz hizasında fotoğraflayın. Aracı ön kısımdan başlayarak tüm araç boyunca dolaşarak göz hizasında fotoğraflarını çekin. Bunların tamamını kullanmasanız bile aralarından daha sonra seçebilirsiniz.
Aracınızın fotoğraflarını çekerken temel araba satış açılarını atlamayın. Önden, arkadan, yandan ve tekerlekler. Direksiyonu biraz sola kırarsanız, tekerlekleri jantlarıyla birlikte de gösterebilirsiniz. Son olarak kaputu açıp iç aksamı da çekebilirsiniz.
Arabanızın içinde koltukları, özellikle diğer koltuklardan daha fazla yıpranabilen sürücü koltuğunu fotoğraflamalısınız. Ön koltukları yatırıp, arka koltuğa geçerek kokpiti ve ön kısmı çekebilirsiniz. Stereo müzik sisteminizi, vitesi ve direksiyonun durumunu anlatmak açısından bu pozun önemi büyük. Göstergeleri de çekin ki, ilanda yazdığınız km’nin gerçek olduğunu alıcılar görebilsin.
Aracınızın spesifik bazı özellikleri varsa onları da gösterdiğinizden emin olun, yani üstü açılıyorsa eğer, hem açık hem kapalı halini fotoğraflamalısınız. Eğer koltukları katlanan büyük bir SUV’unuz varsa, koltukları katlayıp oluşan geniş bagaj alanını göstermelisiniz.
En önemlisi dürüst olun:
Eğer arabanızda ufak tefek kusurlar varsa bunları kapatmaya çalışacak şekilde çekim yapmayın. Aslında tam tersini yapmalısınız, çizikler varsa örneğin veya lastikler biraz yıpranmışsa bunları çekin ve bu konuda açık olun. Potansiyel alıcılar arabayı satın almadan önce zaten her şeyiyle görecekler, görüştüğünüzde bunu unutmuşum yerine ilanda bu vardı diyebilmeniz daha değerlidir.
Ayrıca aracınızın kusurlarıyla ilgili dürüst olmak pazarlık aşamasında da size yardımcı olur. İlanda gözükmeyen bir kusuru gören alıcı, fiyatı çok daha kolayca kıracaktır. Ama kusuru zaten fotoğrafladıysanız, istediğiniz rakamda daha ısrarcı olabilirsiniz.
Eğer ilanınızdaki fotoğraflar aşırı derecede güzel ve kaliteli olursa potansiyel alıcılar, aracın kendi fotoğrafı olmadığını ve ilanınızın sahte olduğunu düşünebilir. Yani arabanızı satmak istiyorsanız, ışıltılı parlak ve aşırı derecede özenilmiş kareler yerine dürüst ve mütevazi fotoğraflar hedeflemelisiniz.
Kötü çekilmiş fotoğrafa bir kaç örnek vereli. Satılmama garantili fotoğraflar
![[Resim: filtre_kullanilan_fotograf_1415008873_1996.jpg]](https://thumb.ibb.co/di2RPT/filtre_kullanilan_fotograf_1415008873_1996.jpg)
Filtre kullanılan fotoğraf: Instagram’da çok havalı duruyor olabilir fakat aracınızı satarken tam tersi geçerli çünkü alıcılar aracınızla yapmış olduğunuz artistik çalışmayı değil aracınızın kendisini olduğu gibi görmek isterler. Siyah beyaz fotoğraflar, eskitilmiş görünümler dramatik ışıklardan kaçının.
![[Resim: dikey_cekilmis_fotograf_1415008870_1202.jpg]](https://thumb.ibb.co/dRYY4T/dikey_cekilmis_fotograf_1415008870_1202.jpg)
Dikey çekilmiş fotoğraf: Arabanızı telefonunuzla veya tabletinizle çekiyorsanız dikey pozun doğal geliyor olması normal. Dikey pozlar hem aracınızla ilgili detayları tam göstermediğinden hem de telefonlarından ilanlara bakan alıcılar için zorluk yarattığından tercih etmemeniz gereken pozların başında geliyor. Fotoğrafı yanlamasına çekerseniz, hem aracınızı daha iyi gösterir hem de telefonundan ilana bakan kullanıcıların ekranlarını yan çevirerek kolayca inceleyebilecekleri bir görsel sunmuş olursunuz.
![[Resim: kotu_yada_tuhaf_kirpilmis_otomobil_ilan_...9_5539.jpg]](https://thumb.ibb.co/ebkwPT/kotu_yada_tuhaf_kirpilmis_otomobil_ilan_fotosu_1415008889_5539.jpg)
Kötü ya da tuhaf kırpılmış fotoğraf: Aracınızın tamamını satmak istiyorsanız, fotoğrafa da tamamını koyun. Kısmi görüntüler aracın tamamını görememekten ötürü heves kıracağı gibi birşeyler de sakladığınızı düşündürecektir.
![[Resim: yanlis_yerde_cekilen_fotograf2_1415008895_1501.jpg]](https://thumb.ibb.co/gt1Wr8/yanlis_yerde_cekilen_fotograf2_1415008895_1501.jpg)
Yanlış yerde çekilen fotoğraf: Profesyonel çekimlerde otomobilleri deniz kenarlarında, terkedilmiş binaların önünde, güzel kadınlarla birlikte görmeye alışkınız. Aracınızı satmak için hazırlayacağınız ilanda ise etrafın fazla dağınık olmadığı, aracınız dışında göze çarpan bir şeyin olmadığı odağın aracınız olduğu mekanlar çekim için uygun. Arka tarafta tabelalar, diğer araçlar vb detaylarla özdeşleşilebilir ve dikkat dağıtıcı olabilir.
Ayrıca geçe ve güneşe karşı çekilen fotoğraflarda doğru düzgün detaylar görünmez ve fikir vermez.
Sadece dış aksamı gösteren fotoğraflar yeterli bilgi vermez.
Ve en önemlisi
![[Resim: kendinizin_poz_verdigi_fotograf_1415008886_6279.jpg]](https://thumb.ibb.co/dyfoM8/kendinizin_poz_verdigi_fotograf_1415008886_6279.jpg)
Kendinizin veya başkasının içinde olduğu fotoğraf
Kendinizi çok dayanılmaz buluyor olabilirsini. Ama inanın bu kimsenin umurunda değil.
Ne kadar yakışıklı ya da güzel olursanız olun satacağınız aracın ilan fotosunda bulunmayın.
Okuduğunuz için teşekkürler.